Stel je persoonlijke vraag #49

Als je wil weten wanneer magnolia’s in bloei staan, hoe Google je dat dan?

• Wanneer staan magnolia’s in bloei?
  • Wanneer staan magnolia’s in bloei
  • Wanneer bloeit magnolia
  • Magnolia bloei wanneer
  • Nog anders

0 stemmers

Bloei magnolia

40 likes

Ontvang jij toeslagen?

• Zorgtoeslag
  • Huurtoeslag
  • Kindgebonden budget
  • Kinderopvang toeslag
  • Geen van allen

0 stemmers

Zo ja, zou je kunnen rondkomen zonder die toeslag(en)?

• Ja
  • Mwoah, dan is het wel erg krap
  • Nee

0 stemmers

1 like

KDV zou ik dan echt een nier voor moeten verkopen

13 likes

Ik ging net het bedrag even opzoeken, 132 euro, wel mooi voor kleding en schoenen enzo

Rondkomen lukt wel maar zonder kinderopvangtoeslag wordt de opvang echt heel duur (1600 euro per maand voor 1 kind, 3 dagen p/w). Ik denk dat een van ons of misschien allebei wel veel minder zou gaan werken omdat we dan onder de streep meer overhouden.

@the.rebel.club dan is je nier wel goud waard als je daarmee de opvang kan betalen :sob:

3 likes

15 euro ofzo

2 likes

Dit is waarschijnlijk een domme vraag, maar als Belg klinkt dit echt als een enorm bedrag voor opvang. Is dat niet ongeveer wat je voor 3 dagen per week (of meer) werken verdient? Wat is dan het voordeel tegenover gewoon thuisblijven met je kind?
En ja ik besef dat dit heel simplistisch voorgesteld is en dat sommige mensen (ikzelf ook) liever werken dan altijd thuis zijn natuurlijk.

2 likes

Was het maar 60% :sob: Het is minimaal 33%.

3 likes

En omdat het een percentage is van een maximaal uurtarief terwijl in de praktijk het uurtarief hoger kan zijn (bij onze opvang +1 euro), klopt het percentage ook niet helemaal.

Krijg net toevallig de toeslag gestort. Het is 32% van onze totale opvangkosten terwijl ik laaaaaaang geen 130K verdien met m’n man samen helaasch (inkomen dat bij de belastingdienst bekend is klopt overigens niet, we krijgen nog wat extra bij nacalculatie).

Edit - ik vermoed dat er dan in onze situatie iets echt niet klopt dus dat ga ik eens checken, heeft het forum me misschien nog geld opgeleverd :ok_hand:

6 likes

Oh hey die onderste had ik vandaag in huis!

3 likes

Soms vertel ik een verhaal (dat waargebeurd is) maar als iemand anders dat zou vertellen zou ik echt denken dat diegene uit zijn duim zou zuigen.

3 likes

Dan kijk ik in mijn tuin en dan heb ik het antwoord.

2 likes

Los van dat we in Nederland nog flink toeslag krijgen voor de opvang ‘kost’ thuisblijven op de lange termijn ook geld in misgelopen pensioenopbouw. Als je twee kinderen krijgt en thuis blijft tot de jongste naar school gaat ben je al snel 6-8 jaar thuis (in NL gaan kinderen met 4 jaar naar school) en dat merk je later echt wel. Daarnaast ben je niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid als je niet werkt (want die is gebaseerd op loonverlies). Je bent dan aangewezen op bijstand maar die krijg je wrs niet vanwege loon partner.

6 likes

Je eigen (duurdere) theezakjes meenemen naar werk omdat je die lekkerder vindt:

• Kan gewoon
  • Is wel een beetje apart maar boeiend
  • Is echt raar

0 stemmers

Nooit over nagedacht dat dat gek zou kunnen zijn. Echt geen zin om elke kantoordag caramelised pear of een gekke fruitthee te drinken. :’)

33 likes

Flashback naar de tijd waarin mijn werk twee smaken aanbood.

• earl grey
  • english breakfast
9 likes

Ondertussen bij mijn werk…

29 likes

Ik vind het niet nodig dat ze op werk voor mij duurdere thee gaan kopen omdat ik een zeikerd ben als het om thee gaat, terwijl er ziek veel keuze is al, alleen is dat allemaal huismerk en vind ik dat niet lekker. Dus neem ik zelf mijn thee mee

3 likes

Omg kom maar door hoor

8 likes