Zou willen dat iedereen die in een god geloofde er zo in stond. Georganiseerde religie gaat uiteindelijk altijd vooral om het welzijn van de leiders van die religie en er komt ook in een te hoog percentage haat naar aanhangers van andere (georganiseerde) religies of niet-religieuzen bij kijken (en te vaak ook haat naar of iig onderdrukking van de eigen volgelingen).
Minder bewerkt eten helemaal prima maar ik vind dit zoān onzin. Alsof de gezondheid van een ingrediĆ«nt afhangt van de uitspreekbaarheid van de naam.
Ja eens, had ff iets gegoogled
Wat ironisch is dat sommige dingen die wel goed uitspreekbaar zijn, zoals citroenzuur dan weer echt via een chemisch proces gemaakt worden die niks met een citroen te maken heeft dus het lijkt me inderdaad ook niet echt een sterke uitspraak.
Ik dacht eerst āneeā omdat ik vooral dacht aan koek, snoep, kant en klare sauzen, pakjes en zakjes etc. Maar als een brood uit de supermarkt al telt als ultrabewerkt voedsel dan is het antwoord sowieso ja.
Haha ja dat is een lastige, iedere dag een stukje chocolade valt wel mee, maar je eet wel iedere dag ultrabewerkt voedsel. Dus in dat opzicht is het wel weer veel.
Voor de mensen die twijfelen, ik heb het even opgezocht. Ik had verwacht dat pasta er dan ook onder zou vallen (aangezien supermarkt brood er ook onder valt), maar dat is dus niet zo. Ultrabewerkt is bij mij vooral zoān kant en klare vega kipschnitzel, brood of chips/snoep. Verder valt het me mee.
Herkansing op de hobbyās.
Welke van onderstaande hobbyās heb jij?
- Acteren
- Astrologie
- Atletiek
- Badminton
- Bakken
- Basketbal
- Beeldhouwen
- Bergbeklimmen
- Bloggen
- Bodybuilding
- Boksen
- Boogschieten
- Borduren
- Boulderen
- Breien
- Cricket
- Dansen
- Drummen
- Duiken
- Fietsen
0 stemmers
- Films kijken (bioscoop)
- Films kijken (thuis)
- Filosoferen
- Fotografie
- Gamen
- Geocaching
- Golf
- Grafisch ontwerpen
- Haken
- Handbal
- Hardlopen
- Hiken
- Hiking
- Hockey
- Hoepelen
- Honkbal
- Houtbewerken
- Interieurontwerp
- Journaling
- Judo
0 stemmers
- Kaarsen maken
- Kalligrafie
- Karate
- Keramiek
- Kitesurfen
- Kleding maken
- Klimmen
- Klussen
- Koffie
- Koken
- Lezen
- Mediteren
- Metaaldetectie
- Meubelmaken
- Modelbouw
- MozaĆÆek
- Muziek luisteren
- Naaien
- Naar de bioscoop gaan
- Naar het theater gaan
0 stemmers
- Origami
- Padellen
- Pilates
- Podcast maken
- Pottenbakken
- Puzzelen
- Reizen
- Roeien
- Rugby
- Schaatsen
- Schaken
- Schilderen
- Schrijven
- Scrapbooking
- Series kijken
- Sieraden maken
- Skateboarden
- Skiƫn
- Snowboarden
- Softbal
0 stemmers
- Sterrenkijken
- Surfen
- Surfing
- Taekwondo
- Tafeltennis
- Tekenen
- Tennis
- Tuinieren
- Voetbal
- Vogelspotten
- Volleybal
- Wandelen
- Wielrennen
- Wijn
0 stemmers
Als je nog iets anders als hobby hebt, vertel!
Een taal leren is mijn #1 hobby
Ik mis musea bezoeken š„¹
Dit is echt zoān bevestiging dat ik in mijn vrije tijd niks anders doe dan op de bank liggen en naar een tv staren ![]()
Zingen! Of breder: zelf muziek maken
Podcast luisteren
Ook nog bas en piano spelen en rolschaatsen!
Wild spotten!
Hoe laat begin jij op zn vroegst op je werk?
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- Anders
0 stemmers
En hoe laat ben jij op zn laatst klaar?
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Later
0 stemmers
Boetseren met klei. Ik kan er niks van maar wel ontspannend om te doen. En ook wel leuk als je zelf een (oerlelijke) kaarsenhouder bijvoorbeeld hebt gemaakt.
Maar als ik iets gepland heb tot 18u begin ik over het algemeen niet om 8u. Tenzij er plotseling iets met prio afgehandeld moet worden, maar anders begin ik gewoon later. Anders is het 7.45 tot 16u en tot morgen ![]()
Ik heb nog niet op mn werk gehuild om het werk of werkdruk ofzo, maar wel om/met collegaās die in heel verdrietige situaties zitten en ook weleens nadat een collega mij vroeg over privĆ© dingen die bij mij moeilijk zijn (vandaag nog
). Dat is ook echt zoān lieve vrouw die recht in je ziel kan prikken.
Heb duiken en skiĆ«n wel aangeklikt maar dat voelt minder als een hobby omdat ik dat niet elke week of maand doe ofzo (was het maar zoān feest
).
En eentje die ik in het lijstje mis: Dungeons & Dragons! Of valt dat onder gamen. Ik denk bij gamen aan videogames vooral. Ohja en zingen inderdaad. God wat mis ik dat, doe ik alleen nog gewoon zelf in de auto en thuis enzo maar vroeger wel opgetreden.
En als rare hobby die nog niet in het lijstje staat heb ik sindskort schieten. ( Op papier op een baan, never nooit op iets anders )
Kantoordagen zijn over het algemeen 9 - 5 en bij events wijkt alles af. Binnenkort moet ik 24 uur lang door, ben benieuwd hoe dat gaat.