Stel je persoonlijke vraag #49

Net een Ebike gekocht in zo’n hele grote winkel, goed geholpen door een medewerker. Hij vertelde ons hoeveel commissie hij krijgt per verkochte fiets, wat denken jullie?

• minder dan 5 euro
  • 5-10 euro
  • 10-25 euro
  • 25-50 euro
  • meer dan 50 euro

0 stemmers

3 euro :sob: ik vond dat echt heel laag, hijzelf ook want hij gaat er weg vertelde die haha

2 likes

Maar krijgt hij wel gewoon een uurloon? Want als je in een kledingwinkel of iets werkt krijg je toch ook geen commissie per verkocht item?

Dacht dat je meer bedoelde hoeveel het bedrijf aan commissie vangt, want dat is denk ik zeler wel boven de € 50,-

9 likes

Volgens mij is het in winkels waar je grotere uitgaven doet (meubelwinkels, keukenwinkels etc) wel gebruikelijk dat je iets krijgt per verkocht item. Maar hij zei dat ie minimumloon krijgt en dan dus idd die 3 euro per verkoop. Misschien is dit normaal hoor, geen idee, maar voor fietsen die minstens 2000euro kosten vind ik 3 euro echt wel weinig.

5 likes

Ohhh nee jammer! Mijn vriend heeft laatst alle seizoenen gedownload haha misschien kan je dat nog proberen :joy: moet wel zeggen dat het na seizoen 2 echt een Trainwreck is joh omg maar nog steeds entertaining en natuurlijk Wentworth om naar te kijken haha

2 likes

Ohh dan is het wel erg schraal ja! Ik vind een keuken en fiets nog wel een groot verschil qua bedrag maar minimum loon en dan 3,- per fiets verkoop is wel weinig.

Hoeveel fietsen verkoop je gemiddeld per week op fulltime basis, 4/5 als je geluk hebt ofzo? Of zou dat veel meer zijn?

Nah ik hoop wel iets meer haha, was ook best druk. Maar dit was op een zondag, denk dat je inderdaad blij mag zijn als je er op een dinsdagochtend een verkoopt :sweat_smile:

2 likes

Voor t zelfde geld verdient die beste man 50+ euro per fiets of hangt er een royale bonusregelening aan vast op basis van jaartargets en werkt deze truc elke keer goed

6 likes

Haha maar wat zou de truc dan zijn? Dat ik nog meer e-bikes ga kopen omdat ik hem zielig vind? :sweat_smile:

15 likes

Dat je het op een forum zet met emotionele vrouwen die het zielig vinden en ons allemaal beïnvloedt naar jouw winkel te gaan natuurlijk!

7 likes

Nee ik denk niet dat dit echt een truc is maar je hebt uiteindelijk geen idee of dit verhaal klopt. Geloof verkopers die dit soort ‘geheimen’ over commissies/bonussen/marges uit de doeken doen nooit zo.

3 likes

Heb jij wel eens het liedje Carwash van Sharktales opgezet in… de carwash?

• Ja wel eens
  • Ja standaard
  • Nee nooit

0 stemmers

4 likes

:sob:

8 likes

Ik durf niet in de wasstraat 🫣

1 like

Nee, maar wel carnival festival, haha

5 likes

Ben je wel eens bij een tulpenveld geweest

• Ja woon ik vlakbij
  • Ja speciaal voor naartoe gereisd
  • Nee maar woon ook niet in NL
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Welke van onderstaande hobby’s heb jij?
Bron

Rustgevende hobby’s

• Yoga
  • Mediteren
  • Wandelen
  • Lezen
  • Tuineren
  • Breien
  • Haken
  • Borduren
  • Koken
  • Bakken
  • Muziek luisteren
  • Films kijken
  • Series kijken
  • Sterrenkijken
  • Naar de film gaan
  • Schaken
  • Puzzelen

0 stemmers

Actieve hobby’s

• Dansen
  • Hardlopen
  • Klimmen
  • Boulderen
  • Fietsen
  • Zwemmen
  • Paddelen
  • Tennissen
  • Surfen
  • Skateboarden
  • Skeeleren
  • Boksen
  • Bootcamp
  • Volleybal
  • Pilates
  • Wandelen
  • Andere sport

0 stemmers

Ik doe later de rest, echt kut om polls te maken op je telefoon.

• Vind ik ook
  • Nee ik ben geen boomer

0 stemmers

Kleuren :nerd_face:

1 like

Ja de list goes on haha. Maar ff onhandig op telefoon

2 likes

Schaken is echt mijn fav ding maar ik word van schaken absoluut niet rustig en vooral heel opgefokt

3 likes

Wel geweest maar omdat ik toevallig in de buurt was, niet speciaal voor naartoe gereisd