Stel je persoonlijke vraag #49

Ja maar alleen van m’n eigen stad.

1 like

Nadeel van een kleine gemeente (en bij alle gemeenten eigenlijk) is dat je nooit even snel in je joggingpak naar de supermarkt kan gaan zonder dat het hele dorp ervan op de hoogte is en er allerlei roddels ontstaan. (Bron: de burgemeester van een kleine gemeente waar ik heb gewerkt. Was wel een vrouw, die krijgen dat natuurlijk altijd te horen. Bij mannen zal het ongetwijfeld veel minder zijn.)

1 like

Nou sorry maar wat een toeval pffff (of niet??) 🥹🥹🥹🐝 ik zat op de grond bij het raam koffie te drinken, ja doe ik vaak en dan lekker naar de tuin kijkend, en precies naast mij landt er een hommel die echt 10 min bij mij blijft chillen. Hier kan ik dan echt helemaal van genieten hoor. @kali
Hij vloog ook zo heeeerlijk weg met z’n dikke buik een beetje waggelend haha. Heb echt een mega groene tuin dus echt veel insecten!

Samenvatting

17 likes

Hadden jullie in je tienerjaren een obsessie met de film National Treasure?

• Ja
  • Mwah, wel een paar keer gekeken
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ken ik niet eens :thinking:

38 likes

Omg ik zag dit beest laatst op TikTok voorbij komen en kan niet anders dan een AK-47 horen bij het geluid dat ie maakt hahaha wat is dit voor een tering eng Jurassic Park achtig beest man :sob:

2 likes

Ik heb een contract van 32 uur, ben maandag, dinsdag en donderdag op kantoor van dus 9:30/10:00 tot 16:30/17:00. Verder werk ik vanuit huis wanneer het uitkomt, dus soms in de avond of weekend, wanneer ik er zin in heb. Ligt er ook aan of het druk is of niet qua taken.

3 likes

Wat voor soort werk is dit :flushed: klinkt aangenaam

1 like

Ik gok een gemeente

(Geen vooroordeel over ambtenaren maar mijn eigen ervaring bij een gemeente haha)

Hm ja ik heb gestemd op leuk maar ik mis wel echt veel van m’n oude activistischere leven wat ik nu met nieuwe focus (klushuis, peuter) ook niet zo snel weer oppak. M’n vrijwilligerswerk doe ik nog wel maar merk dat het toch lastiger is om vaker weekenden weg te gaan.

7 likes

Wat is dan volgens jou het tegenovergestelde van huisje boompje beestje?

Ik ben echt teleurgesteld in jullie. Ik snap de meiden niet die een obsessie met die film hebben, maar dat je die film niet kent… Komt bijna elke maand wel op tv.

7 likes

Ik zit me ook af te vragen wat huisje boompje beestje nou eigenlijk is. Is het wonen in een vinexwijk met 1,5 kinderen en een hond? Lig je er pas buiten als je in een wooncommune leeft of altijd buiten de gebaande paden wandelt?

6 likes

Ja same, ik weet ook niet zo goed wat ik moet antwoorden.
Aan de ene kant heb ik een redelijk stabiel leven met een huis, een vriend met wie ik samenwoon, een hond en zelfs een boompje :stuck_out_tongue: Maar ik vind niet dat ik een heel standaard leven leid.

1 like

En @Cajun-moon

Ja precies, voor mij kan (idealiter) een interessant leven gepaard gaan met het hebben van een fijn huis en een hond :grin:

Maar ik denk ook niet dat de mensen die “leuk en heb ik” hebben geantwoord per se vinden dat hun leven niet interessant is. Blijft de vraag over wat een standaard leven is!

1 like

Vind dit wel een bijzonder gok, want zo herken ik het ambtenarenwerk helemaal niet.

4 likes

En dan zeker geen oude films.

Ja je weet toch dat ik een ouwe oma ben!
@Huismus omg nouuu… op de BBC naar films uit de jaren 40 en 50 kijken. Heerlijk!

1 like

Ik zeg toch dat het op basis van mijn eigen ervaring is want zo herken ik het namelijk wel (en nee niet iedereen natuurlijk). Zou het verder ook niet te serieus nemen haha

2 likes

Ik ben rijksambtenaar en bij ons is het ook wel zo flexibel qua werktijden :grin:. Maar heb ook een manager die ons echt heel vrij laat en weinig controleert. Alleen op output :blush:

5 likes