Stel je persoonlijke vraag #49

Ja ik vind dat ik dus een hele bescheiden winnaar ben. Op een niveau dat ik me bijna schaam als ik winnaar ben, echt heel raar eigenlijk. Maar omdat ik het meestal zo stom, suf, saai en vermoeiend vind, en ik vooral voor anderen meedoe.

Het allerergste is van die bordspellen voor kinderen. Ik wil van binnen dan zo graag dood.
Heb jij wel eens Elsa monopoly moeten spelen?

• Nee
  • Ja wat kut
  • Ja maar wel leuk

0 stemmers

Ken jij mensen die bahai zijn?

• Ik weet niet wat dit is
  • Nee
  • Ja een
  • Meerdere
  • Ikzelf

0 stemmers

2 likes

ik voel me nu heel dom dat ik dit niet weet want blijkbaar zijn er miljoenen mensen die dit geloof aanhangen maar ik heb hier echt nog nooit eerder van gehoord

3 likes

Nou je bent niet de enige zo te zien haha! En in NL sowieso niet zo bekend. Echt 2 mensen in mijn leven ontmoet in het echt die dat zijn.

3 likes

Ik vraag me vooral af waarom men een religie aanhangt in 2024 ALS je vrij bent om te kiezen (helaas heeft niet iedereen dat) Dat slaat helemaal nergens op om je aan regels te houden in je leven omdat iemand dat eens heeft besloten.

Ben jij religieus?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

nou ja het hele ding met keuzevrijheid is toch dat je het zelf mag bepalen en het je juist niet voor je wordt besloten

23 likes

Serously? Zoveel baby’s worden al geboren met een religie. Zoals ik “rooms katholiek”. Echt dan zitten veel mensen toch direct er al in gevangen. WAT EEN BULLSHIT. En het uitschrijven bij de kerken is ook lastig.

1 like

Ik had het zelf ook nooit verwacht van mezelf lol (want idd al die regels??) maar ja nu toch al 2 jaar religieus.

4 likes

Ja sorry.

1 like

Sorry waarvoor? Mij beledig je er niet mee hoor.

4 likes

Omdat het mij intens verschrikkelijk lijkt. Daarom zeg ik sorry. Ik haat religie intens, welke dan ook.

Mja dat vind ik dus eigenlijk weer heel sneu. Dat je zoiets nodig hebt om je leven te kunnen leiden.

15 likes

ja ik geloof ook niet en er zijn natuurlijk veel problematische dingen (kijk bijvoorbeeld wat er bij jw allemaal gebeurt, dat is echt een sekte) maar ik vind het ook weer stom dat heel veel atheïsten - niet jij maar in het algemeen - echt zo denigrerend doen over mensen die wel gelovig zijn. want blijkbaar biedt het ook veel mensen rust en geluk in hun leven. ik denk ook eerder dat de hooggeplaatste mannen eerder het probleem zijn dan de religie zelf

16 likes

Ik snap dat dat als houvast overkomt. Ik ben christelijk opgevoed en worstel nu juist of dat nog mijn ding is door onder andere alle regels en hoeveel leed er (ook in mijn eigen gezin) veroorzaakt wordt in kerken. Gods plan is fijn en leuk, totdat je te horen krijgt dat je ziek bent vanwege het doen van zonden of omdat je geloof niet groot genoeg is. Bijvoorbeeld autisme bestaat in sommige kerken ook niet, daar moet je van bevrijd worden. Dat heeft veel met mijn zelfbeeld gedaan.
Voor nu geloof ik denk ik in God maar niet meer in de kerk.

15 likes

Ik denk niet dat een religie dit per se gaat oplossen. Hoe mooi het ook lijkt. Er zijn nog steeds mensen met een religie die niet weten wat ze willen/moeten met het leven.

4 likes

Iedereen heeft last van personeelsproblemen. Zelfs God

13 likes

Nouja, zoals dat geldt voor religie geldt het ook voor een miljoen andere dingen die ouders opleggen aan kinderen, toch? Ik ben niet gelovig en ik vind het uiteraard verschrikkelijk dat godsdienst wordt gebruikt om mensen te onderdrukken en vaak ook haat te zaaien, maar geboren worden in een agnostische/atheïstische context staat niet automatisch gelijk aan opgroeien in vrijheid en met respect.

23 likes

Ja maar dit vind ik een appel met een peer vergelijken :joy:.

4 likes

“Officieel” ben ik nog steeds rooms katholiek, het lukt me niet om uit te schrijven.

2 likes

Waarom? Je zegt over religie kiezen in 2024 dit:

Alsof deel zijn van een samenleving, van een gemeenschap, van een gezin op zich niet inhoudt dat je je aan regels moet houden omdat iemand dat eens heeft besloten. Als iemand zich herkent in de principes en regels van een godsdienst is het toch helemaal niet raar dat die daar vrijwillig voor kiest?

Waarom lukt uitschrijven je trouwens niet, bestaat de parochie waar je gedoopt bent niet meer?

9 likes