Stel je persoonlijke vraag #49

Als ik het leuk zou vinden om zo’n taart te maken zou ik het wel doen maar ik vind het niet leuk en ga echt niet voor €30-40 een taart kopen. Maar heb er verder geen principiele gevoelens over ofzo

4 likes

Ik lustte vroeger geen taart.

2 likes

Wij kregen van die slagroomtaarten die je bij de bakker uit zo’n grote map kon kiezen.

Zoiets, maar dan met poppetjes erop

En die luxe taarten zijn echt een deceptie. Mijn nicht had zo’n taart van 150 euro voor haar kind besteld en iedereen kreeg een mini stukje, want we moesten zuinig zijn op de taart. Ja doei, geef me dan een Hemataart!

33 likes

Altijd kruimelvlaai want dat is en blijft de beste verjaardagstaart(vlaai).

Als ik nu op kindverjaardagen kom zijn er vaak van die slagroomtaarten met een afbeelding, maar dat is nog niet eens vieslekker. Dat is gewoon lucht met suiker?

5 likes

Mijn vader maakt al mijn hele leven lang voor mijn verjaardag een taart van langevingers in het cijfer van mijn leeftijd. Met heel veel gekleurde sprinkels dus het zijn wel vrolijke taarten maar niet extra haha. Dat doet hij voor al mijn broers en zussen en nu ook voor zijn kleinkind :sob: Laatst gingen we het uitrekenen en hij moet er al minstens 160 gemaakt hebben haha (ik heb veel broers en zussen)

78 likes

Ik heb een keertje zo’n Barbie taart gehad. Maar andere jaren was het gewoon een slagroomtaart taart

Wat ik bedoel met een barbietaart:

22 likes

Kan me echt niet herinneren of er taart was op mijn verjaardagen… Waarschijnlijk wel voor de mensen die dat wilden, maar voor mij hoefde het iig niet. Het enige dat ik me qua eten kan herinneren is dat ik tot ik het huis uit was altijd Soto Ajam had als verjaardagseten :drooling_face:

1 like

Haha deze taarten zijn echt 130 euro ofzo

30 likes

Echt altijd zelfgemaakte appeltaart (vaak door mezelf ook nog) en een kersenvlaai van de supermarkt (vond ik lekker). Ik weet wel dat mijn nichtje een keer zo’n barbietaart kreeg, daar was ik wel echt zwaar van onder de indruk, mega lekkere taart was dat ook

2 likes

Vind het sowieso een vies idee dat iemand de hele tijd die taart met z’n handen zit te boetseren.

Dit is natuurlijk uitzonderlijk maar de zus van iemand die een babyshower gaf had zo’n taart voor haar gemaakt. Op een gegeven moment zag ik haar aan haar vinger likken en daarna de taart op een plekje wat gladder strijken :nauseated_face:

19 likes

Niet eens marsepein (want goede marsepein :ok_hand:), maar op dit soort taarten is gewoon fondant :nauseated_face:

7 likes

Ja ik ook, extreem duur en meestal goor. Ik denk dat ik zelf wel een prima variant zou kunnen maken.

En zo niet luchtig. Je verwacht echt zo’n lekkere zachte taart en je krijgt oude cake

5 likes

Nou niet zoooo mooi haha. Maar wel altijd een bijzondere taart. Zoals een Barbie taart, of een cijfer taart. En ik weet de meeste van zowel mij als m’n broertje nog :sweat_smile:… m’n moeder maakte ze zelf en vond dat altijd heeel tof.

Edit: en omdat ik daar zelf zulke herinneringen aan heb maken we ook altijd een taart voor onze kinderen haha. Met marsepein want fondant🤢

7 likes

fondant met vingerafdrukken (walgelijk)

2 likes

Bij ons in de familie krijg je met 1, 5, 10 en 15 een groot feest en dan zo een mega taart. Mijn moeder is ook heel creatief dus ik kan mij van de rest van de verjaardagen altijd zelfgebakken en versierde taarten en cupcakes herinneren.

1 like

Hahahaha holy shit wat een grap.

Ik vind al die marsepeinen of fondantcreaties er amper eetbaar uitzien. En de ‘vulling’ is meestal ook smerig biscuitdeeg met smerige room erin en smerige jam. Van 130 euro kan je minstens 10 verschillende taarten bakken die wel lekker zijn :crazy_face:

6 likes

Erger je eraan dat er nu bij whatsapp Online en Typing… met een hoofdletter staat?

• Waar heb je het over? Ik heb niks gezien
  • Boeit me niet
  • Ja!

0 stemmers

2 likes

Sowieso is dit bij mij weer teruggedraaid? Het is nu weer met een kleine letter.

6 likes

Ik had laatst voor mijn verjaardag zo’n taart, maar die was gemaakt van chocoladeganache. Was echt heel lekker. Zo’n taart met marsepein of fondant is inderdaad echt smerig.

5 likes