Stel je persoonlijke vraag #49

Vind het sowieso een vies idee dat iemand de hele tijd die taart met z’n handen zit te boetseren.

Dit is natuurlijk uitzonderlijk maar de zus van iemand die een babyshower gaf had zo’n taart voor haar gemaakt. Op een gegeven moment zag ik haar aan haar vinger likken en daarna de taart op een plekje wat gladder strijken :nauseated_face:

19 likes

Niet eens marsepein (want goede marsepein :ok_hand:), maar op dit soort taarten is gewoon fondant :nauseated_face:

7 likes

Ja ik ook, extreem duur en meestal goor. Ik denk dat ik zelf wel een prima variant zou kunnen maken.

En zo niet luchtig. Je verwacht echt zo’n lekkere zachte taart en je krijgt oude cake

5 likes

Nou niet zoooo mooi haha. Maar wel altijd een bijzondere taart. Zoals een Barbie taart, of een cijfer taart. En ik weet de meeste van zowel mij als m’n broertje nog :sweat_smile:… m’n moeder maakte ze zelf en vond dat altijd heeel tof.

Edit: en omdat ik daar zelf zulke herinneringen aan heb maken we ook altijd een taart voor onze kinderen haha. Met marsepein want fondant🤢

7 likes

fondant met vingerafdrukken (walgelijk)

2 likes

Bij ons in de familie krijg je met 1, 5, 10 en 15 een groot feest en dan zo een mega taart. Mijn moeder is ook heel creatief dus ik kan mij van de rest van de verjaardagen altijd zelfgebakken en versierde taarten en cupcakes herinneren.

1 like

Hahahaha holy shit wat een grap.

Ik vind al die marsepeinen of fondantcreaties er amper eetbaar uitzien. En de ‘vulling’ is meestal ook smerig biscuitdeeg met smerige room erin en smerige jam. Van 130 euro kan je minstens 10 verschillende taarten bakken die wel lekker zijn :crazy_face:

6 likes

Erger je eraan dat er nu bij whatsapp Online en Typing… met een hoofdletter staat?

• Waar heb je het over? Ik heb niks gezien
  • Boeit me niet
  • Ja!

0 stemmers

2 likes

Sowieso is dit bij mij weer teruggedraaid? Het is nu weer met een kleine letter.

6 likes

Ik had laatst voor mijn verjaardag zo’n taart, maar die was gemaakt van chocoladeganache. Was echt heel lekker. Zo’n taart met marsepein of fondant is inderdaad echt smerig.

5 likes

Ben dan wel benieuwd:
Een huis kopen en onderverhuren aan je kind, voor de sociale huurtoeslag grens (dus 750€ en dan krijgt 't kind 300€ huurtoeslag, ipv 450€).

• Goed idee, hacking the system
  • Vind ik eigenlijk niet kunnen

0 stemmers

2 likes

Een huis kopen om onder te verhuren vind ik eigenlijk sowieso niet kunnen.

6 likes

Memory unlocked; wij kregen altijd de roze bavarois taart van de Aldi, zag er leuk uit met aarbeienmousse wolkjes en jam. Er was ook een oranje variant met perzik.
Was ook gewoon lekker, jammer dat die er niet meer is zou er nog wel eens eentje willen, kan ook geen plaatje vinden.

4 likes

in welke werelddelen ben jij geweest?

• noord-amerika
  • zuid-amerika
  • europa
  • afrika
  • azië
  • oceanië
  • antarctica

0 stemmers

3 likes

Zin in taart nu

Koop jij weleens een taart of gebakje gewoon omdat je zin hebt, zonder dat er visite komt of dat er een aanleiding voor is?

• Ja lekker
  • Een enkele keer
  • Nee
  • Nee dat vind ik te ongezond
  • Nee dat doe je toch niet!

0 stemmers

Gebak op een doordeweekse dag, bijna net zo heftig als een Frans kaasje.

31 likes

Sowieso iedere maand als ik ongesteld ben geworden. :cake:

7 likes

Heb echt zin in deze cijfertaart, zoveel beter dan die gore marsepeinshit

Ik had voor mn kind dr laatste verjaardag een Versier je eigen taart van de Hema

Maar dan de mini versie en voor de rest 5 vlaaien want vlaai = life
Vond ik wel een win win situatie

11 likes

Je bent in een ijssalon en je mag een bakje/hoorntje met 2 smaken samenstellen. Wat wordt het?

• Aardbei
  • Amaretto
  • Ananas
  • Banaan
  • Bastogne
  • Bitterkoekjes
  • Bosvruchten
  • Bounty
  • Butterscotch
  • Cappuccino
  • Caramel
  • Chocolade