Vind het vooral flauw dat wij op dag van de arbeid gewoon moeten werken terwijl het in veel andere Europese landen wel een vrije dag is
Dat is samen met 5 mei toch een nationale feestdag? Alleen is niet iedereen vrij op 5 mei.
Ja ze zouden dat kleine klootzakje moeten doxxen
Mijn werkgever geeft mij gewoon vrij op 1 mei en zie dat ook steeds vaker om mij heen!
Ik zal niet zeggen dat ik het de schuld van de ouders vind, maar ben het niet met je eens dat de dierentuin (of een pretpark, maar om andere redenen) een plek zou moeten zijn waar je je kind uit het oog kan verliezen. Het is een plek vol onvoorspelbare “wilde” dieren en ook als die in verblijven zitten vind ik dat je je kind scherp in het oog moet houden. Ze kunnen dieren lastig vallen, de dieren kunnen uit de verblijven breken, laat staan het feit dat je kind op zo’n onoverzichtelijke plek met zoveel mensen weer terugvinden de hel is.
Ja oké maar een nationale vrije “vrijheidsdag/onafhankelijkheidsdag” achtig iets bedoel ik…
Volgens mij heeft bijna elk land dat haha - en is dat ook bijna overal een vrije dag
Oh sorry ik zie dat ik het verkeerd verwoord heb, het is een hele slechte plek om je kind uit het oog te verliezen maar door drukte en dat je zelf ook om je heen wil kijken gegarandeerd dat dat gebeurt. Dat bedoelde ik dat juist omdat het druk is en veel dingen gebeuren het een plek is waar je veel kans heb je kind uit het oog te verliezen.
Oohh hahaha ik vond het al een bijzondere stelling. Maar op die manier ja dan snap ik het en zeker met je eens dat de verblijven fool- en kidsproof moeten zijn.
Nou heb ik de keren dat ik in dierentuinen was niet ieder verblijf heel uitgebreid geïnspecteerd maar er staat me bij dat ik weleens vaker gedacht heb: goh, een gek klimt hier toch zo in??
Maar dan wel met fatsoenlijke compensatie als het een keer in het weekend valt!!! Want dat vind ik het enige voordeel van paaspinkstervaart: altijd doordeweekse vrije dag (terwijl bij mijn werk 5 mei elk jaar vrij is maar ja dat en Koningsdag in het weekend)
Jouw koningsdag 2024🍑
- Is nog bezig
- Is al klaar
- Was fantastisch
- Was wel leuk
- Was mwah
- Was stom
- Was nat☔️
- Was zonnig
- Was braaf
- Was vol misdragingen
- Was nuchter
- Was onder invloed
0 stemmers
Hahaha ik ben in een dierentuin ook meer bezig met of de gorilla niet uit het verblijf komt dan of ik in het verblijf kan komen
Maar ook dat gebeurt wel eens dat er iemand in een dierenverblijf komt maar ja als je echt wil, op een gegeven moment is de verantwoordelijkheid van de dierentuin wel een beetje op.
Omdat ik het ineens overal zie en voor mijn gevoel iedereen stokjes fruit in suiker aan het roeren is:
Tanghulu:
- Lekker
- Niet de moeite waard
- Nog nooit gehad
- Zelf gemaakt
- Ergens gekocht
- Wat?
0 stemmers
Jullie krijgen die feestdag niet ter compensatie? Zo stom!
Ja in België krijg je feestdagen gecompenseerd als ze tijdens weekends vallen. Komende woensdag lekker thuis blijven en volgende week donderdag en vrijdag. Ik hou echt van de maand mei met al die feestdagen.
De grootste scam vind ik nog wel de jaarurensystematiek want ik moet een X aantal uren per jaar werken en somehow heb ik elk jaar negatieve compensatieuren. Ook dit jaar terwijl er meerdere feestdagen (koningsdag, bevrijdingsdag ben ik elk jaar vrij) in t weekend vallen. Hoe dan?! En nee, ik hoef geen uitleg maar wil gewoon even zeiken over dit onrecht
Ik wil gewoon nog wat feestdagen/vrij in september en oktober kunnen we daar niet wat op verzinnen
Vind jij even tot hier leuk?
- Ja
- Nee
- Ken ik niet
0 stemmers
En de avondshow met Arjen Lubach?
- Ja
- Nee
- Ken ik niet
0 stemmers
nou dit heb ik ook! Moet zo aan het einde van het jaar nog 2 volle dagen werken ter compensatie. Vind ik zooooo irritant!
Halloween?
Of gewoon alle christelijke feestdagen afschaffen en mensen daar die 8 (9-10? Geen idee) dagen voor teruggeven. Wel verplicht inzetten, zodat mensen vrij nemen. Ofzo
- Nee
- Anders
0 stemmers
Eerder soms