Stel je persoonlijke vraag #49

Ik vraag mij dit soms af. Wij hebben dus zo’n kelder uit de jaren 30. Dus een hele stijle trap naar beneden met wat bergruimte. Je kan er een klein beetje in lopen. Maar om het nou echt een kelder te noemen? En in het engels vind ik het nog veel meer overdreven klinken om
basement te zeggen. Dus ik zeg dan maar the little storage room :laughing:

Als je zelf nou een nieuw huis zou mogen bouwen, zou je er een kelder in plaatsen?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet/twijfel

0 stemmers

2 likes

Nee, zou ik niet doen ivm water en vochtproblemen.

4 likes

Ja gelukkig geen last van maar idd dat hoor je wel vaak! Oh en bij een vriendin vroeger moesten ze met onweer vaak in de kelder schuilen en dan was hun kelder weer overspoeld maar i.v.m. brandgevaar omdat ze een rietendak hadden. Wat een werk man was dat rieten dak altijd.

Zou je een rieten dak willen als je nu zelf een huis mocht bouwen?

• Nee dankje
  • Ja!
  • Ik twijfel

0 stemmers

1 like

image

Vet handig. Hoewel ik ook genoegen zou kunnen nemen met een zolder.

7 likes

Zolder met een vaste trap of? Ik heb nu een vlieringzolder en ik ben te schijterig om erop te gaan. Denk echt dat er een marter rondloopt. Dan liever een kelder waar ik eten etc. In kan opbergen.

3 likes

Huh maar toch juist helemaal kut als je huis in de hens gaat en je zit in de kelder (ipv gewoon vlakbij een uitgang)?

De kelder is dan het veiligst werd mij verteld als de bliksem inslaat. En die kelder zit wel weer vlakbij de berging en achterdeur. Maar wat een gedoe, ook dat riet wat je weer moet vernieuwen en in de zomer het riet sproeien om het dak koel te houden.

2 likes

Bij ons in de straat hebben alle huizen met een kelder de hele winter een slang naar buiten gehad om water weg te pompen. :smiling_face_with_tear: Wij dachten eerst echt: missen wij iets, moeten wij ook ergens water wegpompen ofzo? Haha werden er helemaal onzeker van, om later te concluderen dat wij geen kelder hebben en dus geen water in een kelder. :joy:

23 likes

Ik heb het in onze straat weg zien branden en sindsdien denk ik echt hell no. Brand word veel sneller erg met zo’n rietenkap. En er moet echt een speciale dienst aan te pas komen.

3 likes

kom jij wel eens in de zara in utrecht

• ja en het stinkt
  • ja en het stinkt niet
  • gewoon nee
  • nee en ik heb fomo want ik wil ook die geur ervaren
  • anders/nvt/ik ben die dode muis/??

0 stemmers

4 likes

Oh heftig zeg. Ik vind het meestal wel stijlvol staan maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik heb in dat huis zovaak geslapen vroeger en was altijd bang sinds ik wist hoe snel dat in de fik kon gaan. Al denk ik dat ze tegenwoordig wel wat betere methodes hebben.

Qua bliksem inslaan gebeurde dat vroeger bij onze buren. Omdat ze een freakin koperen haan op hun dak hadden. Nog nooit in mn leven zo’n enorme knal gehoord. Hele schoorsteen lag eraf.

En als je gewoon mag kiezen tussen rode of donkere dakpannen?

• Rode
  • Donkere

0 stemmers

Graag een rood bakstenen huis met donkere dakpannen! Riet lijkt me fantastisch, maar ivm prijs/brandgevaar/onderhoud niet zo chill.

3 likes

Nee ik kom er nooit, maar ben er wel speciaal even geweest voor de dode muizengeur :pray:t2:en het stinkt!

6 likes

Hoezo heeft een huis met rode stenen en donkere dakpannen meer brandgevaar?

2 likes

Oh haha ik las “Dit lijkt me fantastisch”, ik kon al echt het verband niet leggen met brandgevaar

5 likes

Stel, je bent ongesteld en lekt door in een hotelbed. Er zit een rode vlek op de lakens. Wat doe je? Je checkt vandaag uit en de kamer wordt dus schoongemaakt als je er niet meer bent.

• Ik laat het zitten en zeg niks
  • Ik laat het weten tijdens het uitchecken
  • Ik probeer het zelf schoon te krijgen
  • Ik bied aan om iets te betalen
  • Anders

0 stemmers

Het hotel wil dat je een boete betaalt omdat er een vlek op de lakens zit en dat had je kunnen voorkomen door maandverband/tampons etc. te dragen. Dat vind ik…

• Belachelijk, weiger ik te doen
  • Beetje gek, maar ik doe het uiteindelijk wel
  • Logisch, dus ik betaal de boete
  • Anders

0 stemmers

Niet mijn verhaal hoor dit. Maar zag het op TikTok.

4 likes

Als ik iets ander stuk maak al dan niet expres vergoed ik het ook dus dan ook een laken

1 like

Een bloedvlek op een laken is toch niet iets stukmaken?
Kan er uitgewasseen worden. Alleen moeten ze misschien wat meer moeite doen dan normaal

14 likes

Ja of soms heb je een wondje of open muggenbult dan kan er ook bloed in komen.

6 likes