Stel je persoonlijke vraag #49

Whaha, ik vind stomme trut dus lekker bekken
Het klinkt zo droog :joy:. Moet gelijk weer denken aan dat filmpje waarin zo’n puber dronken thuis komt en blijkbaar veel lawaai maakt en dat die vader haar dan opbelt en haar uitscheld voor stomme trut.

Ik zeg in real life eigenlijk nooit trut.
Zeg jij wel eens trut?

• Ja regelmatig
  • Nooit
  • Zelden

0 stemmers

1 like

En daarbij zijn er ook veel andere bevolkingsgroepen dan joden erg geschaad tijdens WO 2.

2 likes

Ja ik bedoelde meer dat je dus niet alleen de joden stoort in de herdenking. Dat je actie ook gevolgen heeft voor een groep die er sowieso weinig mee te maken heeft

6 likes

Kankerteef vind ik ook altijd lekker vliegen!!

9 likes

Ik zou het echt onverstandig vinden als men op 4 mei gaat demonstreren en zeker tijdens een herdenking ook ongepast. Denk ook dat het alleen maar polariserend werkt. Dan kan je nog beter op Bevrijdingsdag demonstreren.

1 like

Ik vind het heel moeilijk, want tegelijkertijd wordt er van moslims wel verwacht dat ze zich hardop uitspreken tegen IS.

Ik hoop ook dat het rustig is en de demonstraties even staken danwel niet verstorend werken. Dat zou inderdaad alleen maar polariserend werken.

8 likes

Mijn vader zei altijd bloedhond, vuile kankerlijer hè!! Maakte ook wel indruk altijd dat ik dacht ja lekker grof ouweheer van me

5 likes

Ik vind het wel interessant dat je dit zegt, ik had zelf helemaal niet zo mee gekregen als reden om op 4 mei misschien te willen demonstreren of een statement te maken, maar eerder omdat het een herdenking van oorlog/vervolging/genocide is, en dat op dit moment ook gebeurt? En in dat opzicht je dus ook bij de mensen in Gaza stil wil staan op dit moment (of voor hetzelfde geldt, bij mensen uit Oekraïne). Want ik vond het bijvoorbeeld ook echt belachelijk toen de BBB zich een paar jaar terug zo uitsprak tegen de komst van Zelensky op 4 mei, dat ik dacht hallo het mag toch ook wel gaan over oorlogsslachtoffers die niet Nederlands zijn.

Ik vind het een hele ingewikkelde hoor, want je moet ook niet af willen doen aan het herdenken van de tweede wereldoorlogslachtoffers, en ik zou daar ook zeker niet met een protestbord gaan staan. Maar alle berichten rond het willen verbieden van shirts en alle andere uitlatingen polariseren voor mijn gevoel nog sterker, alsof je niet zowel kan herdenken wat er eerder gebeurd is als stil kan staan bij wat er nu gebeurt?

11 likes

Ik denk dat het overgrote deel van de protesterende mensen joden echt niet gelijk stelt aan israel toch? Ik heb wel het idee dat de media/politiek dat toch vaak schetst en dat is juist zo super problematisch en tegelijkertijd ook heel polariserend. Dat is iig totaal niet de houding van mijn activistische omgeving. Bijv dat protest bij het holocaust museum laatst, was georganiseerd door joodse mensen die kritiek hadden puur op dat Herzog daarbij aanwezig was. In de media werd het veelal weggezet als antisemitisch protest, terwijl er misschien een enkeling ertussen zat met zulke intenties. Ik word daar wel boos van ook. Maar laten we hopen dat het rustig gaat verlopen, zou heel naar zijn op 4 mei

18 likes

Ik heb wel eens een schildpad die op z’n rug lag omgedraaid! Was echt heel zwaar en lastig :sweat_smile:

3 likes

Meer ironisch

2 likes

I know, zeker een goeie 80% van de reden dat ik de damherdenking kijk is het moment dat de muziek zo ineens ~Aziatisch wordt als ze de mensen in Indonesië herdenken.

Echt een banger

3 likes

Op vakantie gedaan ofzo? Want ik denk niet dat je zo snel een schildpad hier in de wilde natuur vind

3 likes

Waar ik opgegroeid ben zaten er schildpadden in de sloot, gewoon midden in een woonwijk haha.

2 likes

Ja! Soms slaap ik zelfs. Daarom werk ik liever niet thuis, het trekt echt alle energie uit mn systeem haha.

1 like

Ja, op Hawaii! (Kauai om precies te zijn)

5 likes

Username checks out

13 likes

Wat was er nog maar met dat filmpje van een paar jaar terug “Hij was gedeporteerd naar de dood… (maak de zin af)” :smiling_face_with_tear:

edit: Ahh heb het gevonden dankzij Tiktok. Tot zover mijn (niet nuttige) bijdrage.

3 likes

Yes, het is “was kan je buiten laten drogen” weer :sunny::sunny: echt zooooo chill en fijn

Hang jij je was buiten? Als het kan

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

3 likes

Zo fijn dat de was die ik vanochtend gedraaid en opgehangen heb alweer droog is

6 likes