Stel je persoonlijke vraag #49

Ja maar eentje, op een plek waar geen daglicht komt

9 likes

Niet echt een bepaalde periode en het gaat om een beetje alle kanten op. Ik vind de technieken ook interessant en dat zijn dan weer andere boeken en filmpjes over te vinden en dan kan je nog weer verder graven. Het boek wat jij nu leest gaat ook op mijn lijstje!

2 likes

Ja 1 in de badkamer waar wél daglicht is maar na de 5e dode plant heb ik het opgegeven.

6 likes

Ja, een bos zijden bloemen die ik heb gekregen. Zou het zelf niet aanschaffen, maar ze zijn echt heel mooi!

5 likes

Van Lego

9 likes

Zou jij naar de begroeting gaan van een overleden diensthoofd? Is een 6 tal jaar je diensthoofd geweest en is een 9 tal jaar op pensioen. Na pensionering is er geen contact meer geweest.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Roos zoals doos

3 likes

Wat is een begroeting?

17 likes

Kunstbloemen aan mijn spiegel gekleefd :smiley:

3 likes

De begrafenis of misschien soort condoleance denk ik

4 likes

Dan staat de familie in de buurt van de kist (soms open, soms niet) opgesteld en kan je een laatste groet of kruisje aan de overledene geven en de familie condoleren.

1 like

Beste Nederlands accent?:

• Goois accent
  • Limburgs accent
  • Haags accent
  • Amsterdams accent
  • Rotterdams accent
  • Fries accent
  • Brabants accent
  • Twents accents
  • Gronings accent
  • Een ander accent

0 stemmers

2 likes

Ik snap echt niet dat bijna iedereen graag langzaam doodgebloed wil worden :confused:

Oké toen ik dit zei was het 88% voor doodbloeden haha

15 likes

Ach ja, soms dooft een vriendschap gewoon uit. En kan hij later vanzelf weer aangaan. Maar uitmaken is zo definitief, dan vind je iemand echt kut. En is het ook vervelender om elkaar daarna nog wel op feestjes te zien, bij optie 1 kan het dan wat normaler zijn.

5 likes

Klopt maar dat is dan meestal van 2 kanten toch wel, nu wil de een de vriendschap dus echt verbreken. Dan zou ik wel een gesprek willen over het waarom etc.

1 like

Vind je? Dat je soms van beide kanten (of de één iets meer dan de ander, maar toch) uit elkaar groeit is prima, maar in deze vraag doet de een heel veel moeite en wil de ander de vriendschap verbreken (aka het initiatief komt steeds verkeerd aan of zorgt voor irritatie/druk), dat voelt de initiatiefnemer ook aan en dan is het juist de hele tijd ongemakkelijk. Kan je beter minder laf zijn en gewoon zeggen wat je wilt, en dan kan je best bespreken of je even wilt bijpraten als je elkaar toevallig op een feestje tegenkomt ofzo. Dan stopt de ander ook met proberen; zo heb jij er geen last meer van en vraagt de ander zich niet af waarom je niet reageert en of ie het nog moet proberen of niet.

7 likes

Ik ben hier te conflictvermijdend voor :joy: laat mij maar lekker hahaha @VanderWoodsen

Ook dan vind ik het makkelijker om daarna iemand nog te zien. Echt uitmaken is zo hard, lijkt me gewoon heel moeilijk. Bij eenzijdig doodbloeden voelt het nog alsof je zelf de beslissing neemt om er dan maar mee te stoppen ofzo.

2 likes

Mja een vriendschap verbreken hoeft toch ook niet te gaan van: “ik vind je een trut en ik wil je nooit meer zien!” het kan ook van “weet je voor mijn gevoel zijn we uit elkaar gegroeid en ik voel op het moment niet de behoefte om elkaar vaker te zien.”

Betekent ook niet dat je er nooit meer op terug kan komen, lijkt mij.

Maar het is wel duidelijk dat er geen universele waarheid is op dit vlak haha :joy:

8 likes

Snap wel dat het lastig is. Tegelijkertijd merk ik nu ik zelf in een situatie zit waarbij iemand het bij mij dood laat bloeden, ik het echt wel pijnlijk vind. Ik hoef echt geen lange uitleg, maar wees gewoon eerlijk en zeg dat je niet meer af wilt spreken. Heel lang niet reageren, ghosten of beetje vaag aan het lijntje houden is gewoon kut.

Als je iemand helemaal niet zo goed kent en het contact altijd oppervlakkig was, snap ik wel dat je het dood laat bloeden.

12 likes

Ik ben door twee vrienden gegosht en ik lig er regelmatig wakker van. Een korte uitleg via app was fijn geweest.

PS: ik heb daar ook om gevraagd, want het kwam volledig onverwacht.

26 likes