Stel je persoonlijke vraag #49

ik vind het altijd zo opvallend dat veel mensen hier zo pro uitmaken zijn terwijl ik dat in het echt nog nooit gehoord heb

14 likes

Een vriendin heeft dat met mij gedaan! (En kwam er een week later weer op terug maar dat terzijde)

2 likes

Ik hoor dat juist wel vaker. Misschien vroeger niet toen we 16 waren, maar ja, vind dat nu niet meer dan normale communicatie om dat gewoon aan te geven. Vind negeren echt zo naar. Is ook helemaal niet gek als je op een gegeven moment uit elkaar groeit. En als je allebei geen contact meer opneemt oké, maar als een vriendin mij telkens zou vragen en ik denk Mwah nee dank je, zeg ik dat wel gewoon liever.

3 likes

Wat goed van je. Hoe was het antwoord, kon je daar wat mee?

1 like

In een woonwijk waar huizen en tuinen allemaal dicht op elkaar gepakt staan een vuurkorf aansteken.

• Heel asociaal
  • Een enkele keer per jaar is prima
  • Ik zie geen probleem

0 stemmers

Mijn buren iedere avond in de lente, zomer en herfst als het niet regent.

En aan de andere kant buren die iedere avond in de lente, zomer en herfst als het niet regent een stuk vlees cremeren op de barbecue.

Dus slechts een enkele keer zou top zijn.

5 likes

Ik vind verbrand hout echt heel lekker ruiken, dus zou het niet zo erg vinden. Daarnaast veel liever dit dan iemand naast me die rookt.

6 likes

Sinds ik een kind heb met astma en ik merk hoeveel last hij ervan heeft vind ik zowel vuurkorf als houtkachel niet fijn. Wij hebben er geen, maar barbecueën misschien 5x per jaar nog steeds omdat we dat gezellig vinden. Ik hou altijd wel rekening met hoe de wind staat.

Eerder stond ik er nooit zo bij stil. Toch heb ik eerder ook nooit begrepen dat je in je Vinex-wijk moet doen alsof je in je Zweedse boshut zit.

6 likes

maar niemand heeft het over negeren toch?

@Kauai hahah hoe ging dat? lijkt me zo awkward

2 likes

Smoesjes of negeren, maakt het niet minder toch?

ik vind negeren wel next level kinderachtig haha, ik heb trouwens wel eens gehoord dat mensen geghost werden door vrienden. maar toch heb ik uitmaken nog nooit gehoord in m’n omgeving

Twee vrienden hebben het 1x uitgemaakt met mij heel wat jaren terug. Hoewel ik het toen heel kut vond en me er sad door voelde vind ik als ik er nu op terugblik het veel fijner dan ghosten.

1 like

Ik kreeg geen antwoord. Dat is juist het moeilijke.

1 like

Ik vind het juist fucking raar dat het zo geaccepteerd is om een vriendschap geheel eenzijdig te stoppen zonder de ander op z’n minst op de hoogte te brengen. Bij een langere romantische relatie zou niemand langzaam maar zeker nooit meer reageren of steeds met kutexcuusjes komen om niet te hoeven afspreken, ook bij een nieuwe of korte date vinden we het normaal om te zeggen dat je het hierbij wilt laten. Waarom met vriendschappen dan zo laf? Het eventueel verdrietige zit hem al in dat je uiteenlopende verwachtingen had van de vriendschap, dat heb je ongeacht of je ghost (doodbloedt) of niet. Het is toch in alle gevallen beter om eerlijk en transparant te zijn. Again, lijkt me voor allebei beter want de uitgemaakte hoeft geen energie meer te verspillen aan wel of niet voorstellen om elkaar te zien en de uitmaker hoeft niet steeds de voorstellen te ontwijken.

25 likes

Ik vond het denk ik allebei kinderachtig, maar negeren wel erger. Ik vind mijn vriendschappen ook niet minder dan mijn relatie, dus zou me niet kunnen voorstellen dat ik ze dan ook zou behandelen als minder. Smoesjes lijkt me ook voor mezelf vermoeiend trouwens haha.

4 likes

Ja ze zei iets van we zijn uit elkaar gegroeid en ik wil geen contact meer. Ik vond er niet zoveel van. Jammer, maar prima. En toen 2 dagen later begon ze weer te appen :joy:

1 like

Maar los van de geur, het is toch ook gewoon ongezond en vervuilend? In die zin vind ik het wel asociaal. Ik zou er persoonlijk niet zo’n last van hebben maar ik vind dingen in de fik steken wel een gewoonte waar we beter mee kunnen stoppen.

8 likes

meestal verwateren mijn vriendschappen op een natuurlijke manier (of ze blijven bestaan) maar mijn beste vriendin van de basisschool en de middelbare is toen ik een jaar of 15 was letterlijk verdwenen. ik vraag me heel vaak af hoe het met haar gaat

Samenvatting

er was altijd een hoop mysterie rondom haar, ze vertelde nooit wat ze ging doen bij weekenden weg, veranderde vaak haar naam en haar vader had echt 5 doodsoorzaken. haar moeder was obsessief beschermend, ik vond dat als kind raar maar ze waren gevlucht uit oorlogsgebied dus achteraf gezien had ze waarschijnlijk een groot trauma. en toen we 15 ofzo waren verdween ze opeens voor maanden naar haar geboorteland, en toen heb ik haar nog 1x gezien en toen verhuisden zij en haar moeder ineens naar de andere kant van nederland, toen verbraken ze het contact met iedereen in onze regio. ik heb haar een paar jaar geleden nog een keer gevonden op facebook en een bericht gestuurd, maar toen heeft ze me geblokkeerd.

14 likes

Tyla

• Overrated
  • Prima rated
  • Underrated
  • Wie?

0 stemmers

• Waarom word je ineens doodgegooid met die meid
  • Geen mening
  • Leuk toch!

0 stemmers

1 like