Stel je persoonlijke vraag #49

Net als iemand hierboven al zei heeft mijn beste vriendinnenclub van ‘vroeger’ me gehost/geprobeerd de vriendschap langzaam te laten doodbloeden. Begon dat ze ook hun eigen WhatsApp groep enzo hadden. Toen ik uiteindelijk om opheldering vroeg heeft een van hen gelukkig wel uitgelegd waarom ik niet meer zo in hun leven paste. Kwam erop neer dat ze mij gewoon niet misten als ze me een tijd niet zagen, en ik hen wel :smiling_face_with_tear:

6 likes

Last van is een groot woord, maar ik heb wel een vriendin waar ik het altijd super leuk mee vond en die vriendschap is uiteindelijk doodgebloed omdat het me opviel dat ik steeds het initiatief nam en daar op een gegeven moment een beetje klaar mee was. Vervolgens is de vriendschap dus doodgebloed. Dat is inmiddels al een jaar of 6/7 geleden maar ik vind dat eigenlijk nog steeds jammer. Achteraf had ik het zelf ook liever anders aangepakt, door gewoon te bespreken dat het initiatief steeds van mij moest komen en dat ik dat jammer vond.

7 likes

Kleine troost: zelfs als je het al had aangegeven, was de vriendschap misschien doodgebloed. Ik heb in dezelfde situatie gezeten met een vriendin en die deed alsnog nul moeite nadat ze in het gesprek zei ‘het heel jammer te vinden’ als de vriendschap zou eindigen.

2 likes

Ben jij een agressieve niezer?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

En bleven jullie nog vriendinnen daarna?

2 likes

Ik weet niet hoe je niet agressief kunt niezen. (Ik kan dat niet bedoel ik.)

3 likes

Vanavond songfestival?

• Nee saai
  • Nee ik boycot
  • Ojaaa misschien zap ik even langs
  • Ja sowieso
  • JA ik maak er helemaal een avondje van!

0 stemmers

2 likes

Nouja boycot, ik heb andere dingen te doen en ik vind het om de huidige situatie ook totaal niet erg om het songfestival niet mee te krijgen (al vind ik het normaal wel leuk), dus vergelijkbaar.

1 like

Soms. Vind het soms wel lekker om met veel lawaai te niezen maar dat doe ik niet in het openbaar/op werk/weet ik veel wanneer het ongepast is.

3 likes

Ik nies wel gewoon hard/voluit
Maar niet agressief denk ik, een vriendin heeft weleens gezegd dat ik als dit instrument klink als ik nies
image

Niet zo’n vadernies die je twee steden verder nog hoort

14 likes

Soms wel en soms stil

2 likes

Heel veel mensen doen een harde kreet bij het niezen zo van WAAAH en ik haat dat echt, schrik me altijd dood

15 likes

Ik haat ‘t altijd als mensen zo zacht niezen dat je alleen zo’n irritante piep hoort, vaak mensen die hun nies proberen op te houden echt je bent toch geen muis

28 likes

Haha ja, echt zo’n implosie in het hoofd krijg je dan. Klinkt altijd erg ongemakkelijk.

3 likes

Omdat het niet zo confronterend is. Een vriendin van mij is nu na 8 jaar intensief dagelijks praten, het contact aan het laten doodbloeden en ik denk alleen maar “oke, als je niet meer wilt prima” Ik snap nooit waarom mensen zoiets juist zo erg vinden, de boodschap is toch gewoon lekker duidelijk. Verder vind ik confrontaties veel erger, heb liever dat iemand iets laat doodbloeden dat dat ze gaan uitleggen waarom ik niet meer geschikt ben voor de vriendschap

Oh sorry, zie nu pas dat ik spuit 11 ben

12 likes

Ik ken iemand die het gebruikt heeft, gaf wel resultaat maar uiteindelijk niet helemaal het gewenste resultaat.

2 likes

Its me :raising_hand_woman: wel op doktersrecept. Viel er in korte tijd redelijk wat mee af, maar het effect was vrij snel weg en toen kwam ik alles weer aan :joy:

Omg volgens mij ben ik dit helaas geworden door de jaren heen. M’n hele lichaam schud letterlijk heen en weer als ik nies. Qua geluid valt het juist wel weer mee.Toen ik m’n schouderblad en rib gebroken had was ik zo als de dood om te niezen. En ik nies doorgaans overal bijna dagelijks en toen wonderbaarlijk maar 2 keer in 6 weken.

Oh en tijdens corona en met je mondkapje en dan moeten niezen was ook zo kut.

2 likes

Ja, ik had de eerste 3 maanden bijwerkingen en die stopten en tegelijkertijd stopte de werking ook. Ben toen moeten stoppen vanwege leveringsproblemen en daarna weer begonnen maar had helaas geen effect meer.

Ik zat weer op een veel te hoog bmi en heb vorig jaar een mini gastric bypass gehad waarmee ik nu bijna op een gezond gewicht zit! Dus daar heel blij mee haha.

10 likes

Ik heb het gebruikt maar naar 2 a 3 maanden gestopt. Want ik kreeg verschrikkelijke pijnaanvallen in mijn buik en maag. Je moet het ook minstens 1 jaar gebruiken en liefst 1,5 jaar.

1 like