Stel je persoonlijke vraag #49

Heb jij ooit een stagiair begeleid op je werk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb volgende week iemand die een LOB-stage komt doen, dus dat is vanuit de middelbare school 4HAVO/5VWO iemand die 3 dagen mee komt kijken. Maar wat kan ik diegene laten doen, het is echt zo net niks. En de hele dag naast je bureau laten zitten is ook sneu.

Misschien handig om te vermelden wat voor werk je doet?

3 likes

Van alles wat (beetje gare functie), maar marketing achtig.

1 like

Je zou hem/haar een oude marketing opdracht kunnen laten uitwerken?

4 likes

Ik zou juist input vragen van diegene voor een opdracht waar je mee bezig bent of die er aan komt. Zowel inhoudelijk, als hoe diegene de doelgroep zou proberen te bereiken als hoe diegene het proces aan zou pakken. Misschien zit er een leuke invalshoek bij voor je en anders ook geen man overboord.

4 likes

De genealogie van mijn familie is uitgezocht en uitgegeven als boek (mijn oma heeft een hele aparte dubbele naam en daar wilde 1 van haar broers meer over weten) en daar staat achterin ook een hele lijst van familieleden. Ik sta daar zelf dus ook bij, maar ook heel veel directe familieleden met hun geboortedatum en -plaats en hun sterfdatum en -plaats. We hebben eens geteld en er zijn 152 familieleden gestorven in 1 van de werkkampen. Hebben we niet de moeite genomen nog om te tellen welke er allemaal nog gewoon in Nederland zijn overleden in die periode.

9 likes

Beetje een combinatie. Mijn opa heeft ondergedoken gezeten omdat hij niet voor de Duitsers wilde werken. Mijn oma had gedwongen Duitse soldaten op de boerderij. Verder had ik NSB’ers en verzetsmensen in de familie. Er waren zelfs een aantal na de oorlog een tijdje in Westerbork voor heropvoeding. En nog een verre achterneef die per ongeluk een bom van de geallieerden kreeg

Dus van alles en nog wat. En ik weet slechts een deel, want vroeger praatte je niet over de oorlog.

3 likes

Beeldmateriaal laten zoeken bij bepaalde uitingen, oude uitijgen analyseren (wat spreekt aan, wat niet), brainstormen over nieuwe content, concurrentieonderzoekje laten doen (bijv. Aantallen volgers, likes, etc vergeleken met jullie), artikelen in het cms zetten

3 likes

Ik heb ook wel eens zon jonge meeloopstagiair gehad en zit ook in de marketing. Ik neem ze sowieso gewoon mee naar meetings e.d. en laat ze mee brainstormen over projecten, marketingmaterialen zoals flyers laten meekijken en gewoon input vragen. Je kan ze ook een paar gesprekken laten voeren met afdelingen waar je veel mee samenwerkt voor een beetje context. En merk dat ze vaak enthousiast meedenken over bijvoorbeeld social media of afbeeldingen bij teksten/webpaginas/nieuwsbrieven. Mits dat in je brache natuurlijk kan. Dit is namelijk laagdrempelig en kan ook zonder veel achtergrond/inwerken.

7 likes

Ja heel vaak maar dat zijn dan mensen die mijn beroep willen gaan doen of iets wat er op lijkt. Dat vind ik super leuk.

Die stage waar jij het over hebt, heb ik ook een paar keer moeten begeleiden en dat is werkelijk waar echt een nachtmerrie!!

4 likes

Stock photos laten zoeken, Photoshop/illustrator tutorial volgen, Photoshop klusje, wat foto’s laten maken voor de social media van de werkgever, tekstje schrijven in de stijl van de social media van de werkgever, een reel/TikTok/andere content laten maken als afsluiter van de drie dagen stage, zelfstandig met input laten komen voor een echte opdracht, oud werk laten analyseren, mee laten brainstormen en ga zo maar door.

Gewoon deels zelfstandig aan het werk zetten, zorgen dat je een aantal tutorials voorbereid hebt liggen (linkje er naar toe en zelf even doorlezen is echt voldoende) en met het werk wat de stagiair levert hoef je niks te doen verder als je er niks aan hebt. Belangrijkste is dat hij/zij een paar leuke dagen heeft en een kijkje krijgt.

4 likes

Ik weet niet of je dit schrijft op basis van je eigen ervaringen… maar ik heb de ervaring dat dit kinderen zijn die zich totaal ongemakkelijk voelen en ook zo gedragen.

Er komt nauwelijks een woord uit en ze zelfstandig dingen laten uitvoeren was bij mijn leerlingen echt niet te doen.

10 likes

Wij hadden laatst op kantoor ook een snuffelstage en we hebben haar toen op verschillende afdelingen en functies steeds een uurtje mee laten kijken en de ruimte gegeven om vragen te stellen. Echt iets uitvoeren ging niet, maar op deze manie heeft ze wel een goed beeld kunnen krijgen

3 likes

Wat is voldoende wie bepaalt dat

4 likes

Hoe spreek jij ā€œrozeā€ uit?

• Ros
  • Rohhhs
  • Rohze
  • Heel anders nog

0 stemmers

2 likes

Rors :joy:

6 likes

Heb jij weleens kaartjes (voor een concert e.d.) via bv Ticketswap/Marktplaats gekocht die nep bleken te zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij weleens kaartjes (voor een concert e.d.) gekocht, puur om ze daarna voor een hogere prijs te kunnen doorverkopen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Benieuwd hoeveel mensen deze gierige actie niet-anoniem gaan toegeven!

3 likes

Huh wat een mindfuck ik weet niet meer hoe ik het uitspreek.

De oh in roze is voor sommige mensen die Nederland niet als moedertaal hebben echt onmogelijk om uit te spreken. Zo grappig, ik denk er nooit echt over na maar het is ook best een gekke klank die we verder niet gebruiken volgens mij?

2 likes

Rolze

Denk ik.

3 likes