Stel je persoonlijke vraag #49

Als je nu 568456 moet onthouden, weet je het dan over een minuut nog zonder nog een keer te kijken?

• Ja zeker weten
  • Misschien
  • Nee zeker niet

0 stemmers

2 likes

Ik hou mijn pen dus helemaal verkeerd vast, zelfs de bekende houten lamy vulpen kan mij niet dwingen de ideale pengreep te gebruiken, haha. Ik heb ook een deukje en eeltplek op mijn ringvinger omdat mijn pen daar altijd tegen aan druk. Waarschijnlijk ook de reden dat ik geen schoolschrift kan, haha

2 likes

Er zijn wel veel voordelen maar ik weet zo even niet meer hoe het nou zit. Ik dacht dat het ook sneller schrijft.
De lettersoort die we leren op school is belabberd. Slecht leesbaar en veel te grote letterspaties. Ik heb mezelf opnieuw leren schrijven met een ander letter en ik merk nu echt goed de voordelen van vast schrijven en het is goed leesbaar. Ik heb het al eens eerder gedeeld maar als je er meer over wilt weten kan je eens kijken op https://schriftontwikkeling.nl/handschriftonderwijs/over-de-stichting-schriftontwikkeling/
Ze hebben ook een heel goed werkboek ontwikkeld.

@Fishing volgens de mensen van schriftontwikkeling.nl ligt het niet aan de motoriek

1 like

Vijf zes acht vier vijf zes @Evenveel

4 likes

Wat bewijst dit nou? :stuck_out_tongue:

6 likes

Zo. Ik geef toe dat het wel echt een barbarenmove is maar ik kan niet anders meer

30 likes

17 likes

Haha niet helemaal verkeerd maar de pen leunt op m’n ringvinger ipv mijn middelvinger. Dus mijn wijsvinger ligt meer naar voren en mijn middelvinger ligt waar de wijsvinger ligt.

1 like

11 likes

Oh wow dat heb ik gelukkig nog nooit gehad! Ik heb wel een bobbel op m’n ringvinger omdat ik het zo vasthoud

3 likes

Weet niet of je dit meent, maar het comfortabele valt vies tegen. Mijn nagelriem van mijn ringvinger is meer een soort eelt geworden en doet soms echt pijn als ik lang moet schrijven.

Maar net als @grace heeft zelfs de Lamy mij niet kunnen redden, dus heb de hoop opgegeven dat het ooit beter wordt.

1 like

Voor mijn studie moest ik een paar jaar geleden een hele stomme opdracht uitvoeren, namelijk voor iedereen een anoniem complimentje op papier schrijven. Toen kwam het hebben van verschillende handschriften goed van pas, want zo wist niemand wat door mij was geschreven.
Als je iemand gewoon kut vindt en die persoon altijd te laat komt, wat moet je dan opschrijven. “Fijn dat je vandaag op tijd was!” :wink:

3 likes

Taylor doet het zo

IMG_9950

11 likes

Ik ben 41 en dat doe ik ook :sweat_smile: Bijvoorbeeld mijn a (rond of zoals hier op het forum), en de g, j en l (met of zonder lus). Maar schrijf ook nog zelden met de hand, dus heb ook niet meer echt een vast handschrift

2 likes

Krijg je veel minder handkrampen van schijnbaar

2 likes

Ik kan zelfs makkelijk binnen één woord twee verschillende versies van de R schrijven haha.

Hoe komt het trouwens dat alle letters op het scherm overeenkomen met handgeschreven letters behalve de a? Die wordt nooit zo geschreven.

5 likes

Ja sorry, ik bedoel waarom ze die op school in principe niet zo geleerd krijgen bij de blokletters

4 likes

Ik schreef altijd met lusletters maar toen als tiener besloot ik dat ik met blokletters wou schrijven omdat ik het kinderachtig vond. En toen heb ik mezelf een raar soort vercrackt blokletter handschrift aangeleerd dat helemaal niet klopt en nu schrijf ik dus nog lelijker dan eerst haha

2 likes

Haha ik houd mijn pen ook zo vast en heb altijd een enorme rode deuk in mijn middelvinger als ik flink wat heb moeten schrijven. En schrijf ook met links, maar wel heeeeuuuulll slordig (soms zelfs onleesbaar voor anderen). Zorgt er wel voor dat ik de helse handschriften vaak ook wel kan ontcijferen :joy: Ben zelf docent op een middelbare school en het valt me op dat jongens vaak nog aan elkaar schrijven, meiden niet.

Schrijf jij met links of rechts?

• Links
  • Recht
  • Allebei

0 stemmers

3 likes

Zeg jij er, als je zelf niet met links schrijft, er wat van als het je opvalt dat een ander wel met links schrijft? Ik hoor zo vaak “O, jij bent links.” als ik schrijf haha, alsof mensen dat nog even extra willen benadrukken. Zo bijzonder is het niet.

• Ja
  • Nee
  • Doen mensen dat???

0 stemmers