Stel je persoonlijke vraag #49

Heerlijk toch als dat kan

2 likes

Ik dacht even Anne Hathaway?

Als opa en oma dat niet als last ervaren prima (maar ik denk eigenlijk dat best veel grootouders 2 weken wel lang vinden en enigszins taxing, zou mijn hypothetische kind iig niet zo lang kwijt kunnen ergens).

7 likes

Ja dit vooral. Als ik denk aan mijn kinderen bij 6 maanden waren ze elke nacht minstens 1x wakker en dan moesten ze drinken en gewiegd worden of bij ons in bed. Dat kan je opa en oma toch niet aan doen voor 2 weken. Maargoed als je een doornroosje hebt vooral lekker gaan!

1 like

Er poppen ook allemaal praktische bezwaren bij me op. Maar dat is inderdaad bekeken vanuit m’n eigen situatie. Als je het kunt organiseren en zelf oké vindt, lekker doen!

3 likes

Vanuit het oogpunt van het kind zou ik het nooit doen. De enige zekerheid en comfort dat een baby van die leeftijd heeft komt vanuit de ouder. Om twee weken lang te verdwijnen is ontzettend lang voor zo’n kind.

23 likes

Zes maanden oud he. Zo’n kind heeft comfort als het warm, schoon en gevoed is.

24 likes

6 maanden is mini. Die begrijpt nog niet dat wanneer zijn ouders weg zijn, ze niet voor altijd weg zijn.

3 likes

Ze begrijpen überhaupt niks?

11 likes

Natuurlijk wel.

5 likes

Dit moeten toch wel extreem charmante/gephotoshopte foto’s zijn? Dit was ze 3 jaar geleden

3 likes

Het is niet dat je je kind dan dumpt in een pension he. Of dat he dan twee weken van de wereld blijft en geen contact houdt. Genoeg kinderen die bij enkele medeopvoeders buitenshuis het gezin prima comfortabel zijn. Die hele kerngezin constructie doen we onszelf ook aan hoor.

23 likes

Jij werkt in het onderwijs toch? Leer je dan niet over veilige hechting en hoe belangrijk dat is voor de ontwikkeling van een kind? Want juist die eerste jaren na de geboorte zijn daarin essentieel en gaan veel verder dan warm, schoon en gevoed zijn. Ik wil niet zeggen dat je kind twee weken bij iemand anders laten schadelijk is hoor maar het verbaast me een beetje hoe simplistisch je kijkt naar de behoeften van een baby.

16 likes

Ja dat is mijn punt, als hij om een of andere reden haar niet durft af te wijzen maar het is niet gewenst kan je altijd nog naar HR stappen. Dat hij geen van beide doet vind ik dus een red flag dus blijkbaar is het wel gewenst dan :woman_shrugging:t3:

Ik vind het wel echt intens als je iemand niet durft af te wijzen en daarvoor naar hr stapt. Is toch geen schoolplein

16 likes

Hahaha girl. Het is twee weken. Lichtelijk overdreven om mijn beroep erbij te halen?

8 likes

Ik heb het jaren geleden geslikt voor een vakantie. Best wel wat bijwerkingen gehad dus ik zou het niet zo snel opnieuw doen ter preventie

1 like

Ik was oprecht benieuwd omdat ik ervan uit ging dat iedereen die met kinderen werkt daarover leert maar misschien is dat wel niet zo.
Ik zou in ieder geval denken dat een baby, ook in twee weken, meer nodig heeft dan warm, schoon en gevoed zijn om zich comfortabel te voelen.

3 likes

Ik heb iemand in mijn directe omgeving die gepromoveerd is met onderwerp Malaria en er ook heel lang onderzoek naar heeft gedaan. Voor zover ik weet adviseert hij tegen preventief medicatie nemen maar ik zou, als ik zo’n reis zou plannen, zijn meest recente advies inwinnen.

3 likes

Ik ken iemand die sinds de eerste protestavond nog tot morgen wordt vastgehouden, mensen die erbij waren zeggen dat hij gewoon vredig aan het protesteren was. :frowning:

4 likes