Stel je persoonlijke vraag #49

Woon jij bij Josh V in de buurt

2 likes

Je vriend werkt met een vrouwelijke collega en die collega vind jouw vriend leuk. Ze appt hem meerdere keren per dag en ze heeft ook dingen geappt als ā€œik voel me goed als ik bij jou benā€, ā€œik vind het fijn om je elke dag te sprekenā€, ā€œik ben zenuwachtig als ik je in het echt zieā€ etc. Je vriend appt wel terug uit beleefdheid, wil geen kutsituatie op werk. Hij stimuleert het niet, maar hij zegt ook niet iets als ā€œik vind je leuk als collega, maar meer nietā€. Tegen jou zegt hij dat je je niet druk hoeft te maken, dat er niks aan de hand is. Je denkt zelf dat er wel meer aan de hand is en bent bang dat hij toch een keer op haar avances in gaat. Je gaat weleens vaker op zijn werk langs, dat is niet gek. Dus nu je weet dat hij een dienst met haar werkt besluit je langs te gaan, om ā€œeens te kijkenā€.

• De vrouw in de relatie in deze situatie is toxic
  • De man in de relatie in deze situatie is toxic.
  • Iedereen zit hier fout

0 stemmers

Een vriendin appt me dit net, of dat oke is… ik heb echt geen idee wat ik moet antwoorden :joy: ik vind dat iedereen fout zit ofzo? Ik kan me hier ook niet echt in verplaatsen, maar zie wel allemaal :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

3 likes

Huh in jouw poll is dan de vrouw in de relatie degene die langs gaat? Of de collega

1 like

De vrouw in de relatie is degene die langsgaat op het werk van haar vriend, om die collega te zien. Of hoe haar vriend is rond die collega ofzo.

Zit de vrouwelijke collega in in machtspositie tov de vriend? Zo ja geef ik het de vriend nog het voordeel van de twijfel. Indien niet, heel fout dat hij het niet duidelijk afblokt.
Sowieso wel niet ok om onaangekondigd langs te gaan als vriendin op zijn werk.

1 like

Ik vind het wel een red flag dat die vriend er niks van zegt. Je kan ook naar HR stappen want dit is gewoon seksuele intimidatie.

Ik krijg echt het gevoel dat het zo’n verhaal is waarbij de vriend aangeeft er niks aan de hand is maar binnen een paar maanden is het uit en zit hij binnen een week bij die collega op de bank.

32 likes

Ik vind het gedrag van die vrouwelijke collega apart, en van de man ook, dat hij niet een grens aangeeft, maar om dit nou gelijk seksuele intimidatie te noemen dat vind ik op basis van de gegeven informatie wat ver gaan.

11 likes

Misschien is mijn werk daar veel strenger in maar als je iemand persoonlijke dingen vraagt valt het daar al onder :sweat_smile:

Als je het omdraait en een mannelijke collega constant berichtjes zou sturen en dingen zegt als ik word zenuwachtig als ik je zie etc zou ik dat zonder twijfel echt ongepast vinden :thinking:

3 likes

Maar die man heeft haar niet afgewezen dus hij gaat er gewoon in mee

2 likes

Ja ongepast snap ik wel, maar ik vind ongepast en seksuele intimidatie ook wel weer 2 verschillende dingen.

7 likes

Maar hoe ga je een man vertrouwen die niet eens in staat is zijn collega te laten weten dat ie geen interesse in haar heeft? Ik bedoel, als zij hem straks probeert te zoenen, gaat ie dan ook maar gewoon meedoen ā€˜uit beleefdheid’?

13 likes

Ja precies, dat was mijn punt. Ik zou hem dus echt niet vertrouwen!

4 likes

Herken je deze persoon?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Het is Shania Twain dacht je dat?

• Nee dacht specifiek iemand anders
  • Nee had geen idee
  • Ja dacht ik al

0 stemmers

1 like

Oh man, ik houd van Shania, maar ik had haar niet herkend. :disappointed_relieved:
Dacht meer aan een Engelse realityster (Cheryl Cole ofzo?)

3 likes

Stel je gaat naar een land waar Malaria is. Neem je dan medicatie?

• Ja preventief
  • Nee neem alleen noodmedicatie mee
  • Nee ik doe niks anders dan gewoon DEET en lange kleding etc
  • Ik zou daar sws nooit heen gaan

0 stemmers

1 like

Als ik hoor hoe gevaarlijk die malariamedicatie kan zijn, mij niet bellen

13 likes

Ja vind ik dus ook echt eng :smiling_face_with_tear: die bijwerkingen

1 like

N=1, maar wij waren met 5 op vakantie en toen heeft niemand er last van gehad.

@Zemraluani Ik dacht die Spaanse actrice van Modern Family.

8 likes

Ik weet het niet zo goed, zou me laten informeren bij vaccinatiecentrum. Omdat het risico heel erg verschilt per gebied, land of continent. Ik ben ooit naar een risicogebied gegaan, maar ggd zei dat het meeviel en raadde zelfs af om preventief middelen te slikken.

11 likes

Dit heb ik haar inderdaad gezegd, en dat ze zich niet moet laten kennen door langs te gaan. Want dan ga je of 1) een scene maken, of 2) er gebeurt niks en dan weet je nog niks. Dus wat gaat dat oplossen :woman_shrugging:t3: