Stel je persoonlijke vraag #49

Het is niet dat je je kind dan dumpt in een pension he. Of dat he dan twee weken van de wereld blijft en geen contact houdt. Genoeg kinderen die bij enkele medeopvoeders buitenshuis het gezin prima comfortabel zijn. Die hele kerngezin constructie doen we onszelf ook aan hoor.

23 likes

Jij werkt in het onderwijs toch? Leer je dan niet over veilige hechting en hoe belangrijk dat is voor de ontwikkeling van een kind? Want juist die eerste jaren na de geboorte zijn daarin essentieel en gaan veel verder dan warm, schoon en gevoed zijn. Ik wil niet zeggen dat je kind twee weken bij iemand anders laten schadelijk is hoor maar het verbaast me een beetje hoe simplistisch je kijkt naar de behoeften van een baby.

16 likes

Ja dat is mijn punt, als hij om een of andere reden haar niet durft af te wijzen maar het is niet gewenst kan je altijd nog naar HR stappen. Dat hij geen van beide doet vind ik dus een red flag dus blijkbaar is het wel gewenst dan :woman_shrugging:t3:

Ik vind het wel echt intens als je iemand niet durft af te wijzen en daarvoor naar hr stapt. Is toch geen schoolplein

16 likes

Hahaha girl. Het is twee weken. Lichtelijk overdreven om mijn beroep erbij te halen?

8 likes

Ik heb het jaren geleden geslikt voor een vakantie. Best wel wat bijwerkingen gehad dus ik zou het niet zo snel opnieuw doen ter preventie

1 like

Ik was oprecht benieuwd omdat ik ervan uit ging dat iedereen die met kinderen werkt daarover leert maar misschien is dat wel niet zo.
Ik zou in ieder geval denken dat een baby, ook in twee weken, meer nodig heeft dan warm, schoon en gevoed zijn om zich comfortabel te voelen.

3 likes

Ik heb iemand in mijn directe omgeving die gepromoveerd is met onderwerp Malaria en er ook heel lang onderzoek naar heeft gedaan. Voor zover ik weet adviseert hij tegen preventief medicatie nemen maar ik zou, als ik zo’n reis zou plannen, zijn meest recente advies inwinnen.

3 likes

Ik ken iemand die sinds de eerste protestavond nog tot morgen wordt vastgehouden, mensen die erbij waren zeggen dat hij gewoon vredig aan het protesteren was. :frowning:

4 likes

Ja maar zij is zelf geen student maar ehbo’er

1 like

Naar aanleiding van de poll eerder. Als je zwanger bent:

• Mag je partner blijven drinken/roken
  • Moet je partner ook stoppen met drinken/roken
  • Bepaalt hij zelf, maar vind het chill als hij stopt
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Mijn partner rookt gelukkig niet maar anders had ie moeten stoppen. Drinken doet hij wel gewoon maar we hebben afgesproken vanaf 34 weken niet meer. En nooit te extreem alcoholgebruik.

2 likes

Drinken, prima. Roken, stoppen s.v.p.

36 likes

Roken liever ĂŒberhaupt niet en alcohol maakt me niet zo veel uit, maar een paar weken voor de uitgerekende datum zorgt hij maar lekker wel dat hij altijd in staat is om mij naar het ziekenhuis te rijden. Oftewel maximaal 2 drankjes.

3 likes

Slaap, stilte en seks

37 likes

Mijne doet beide sowieso niet, maar deed ie het wel; roken sowieso niet in m’n buurt en drinken aan het einde helemaal niet want paraat staan om mij naar het ziekenhuis te brengen als het nodig is en mij nuchter bij te staan.

Oh en mijn man eet geen carpaccio of gerookte zalm in m’n buurt want daar crave ik veel te veel naar en ook zijn kind :nerd_face:. Wat hij eet als ik er niet bij ben, moet hij zelf weten.

1 like

Beter niet drinken vóór de conceptie van je kind (want dat heeft veel effect op je zaadkwaliteit). Als de foetus inmiddels bestaat maakt het me niet zoveel uit, als ie maar nuchter is als ik naar het ziekenhuis moet :sweat_smile:

2 likes

Maar je laat het kind achter bij opa en oma? Bedoel ga er vanuit dat die gewoon normaal met de baby omgaan en spelen en knuffelen etc. en deze niet puur en alleen warm, schoon en gevoed in een bed/box leggen en er verder niet naar omkijken.

Ik zou wat betreft baby echt geen enkele twijfel hebben om dit gewoon te doen. Zou me vooral afvragen of ik dat m’n ouders nog wel aan kan doen, twee weken lijkt me voor hen echt lang. En ik weet zelf ook niet of ik de behoefte zou hebben om zo lang zonder een zo jonge baby weg te zijn. Maar mochten m’n ouders het leuk vinden en ik zelf zin hebben om twee weken weg te gaan zou ik alleen maar denken okĂ© let’s go.

15 likes

• A
  • B
  • C
  • D

0 stemmers

2 likes

Bestaat hier twijfel over? :thinking: ik denk bijna dat het een strikvraag is

5 likes