Stel je persoonlijke vraag #49

Als iemand niest, zeg je dan gezondheid/proost oid?

• Ja vrijwel altijd
  • Vaker wel dan niet
  • Vaker niet dan wel
  • Nee doe ik niet aan

0 stemmers

2 likes

Ik zeg blijkbaar bijna nooit iets bij m’n vriend en dan zegt ie zelf altijd ā€œdankjeā€, als reactie op mijn niks. :smiling_face_with_tear:

45 likes

Haha ja jij dus :heart:

1 like

Heeft het bij jou vandaag geregend?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

1 like

Ja, maar het stelde erg weinig voor.

2 likes

Ik had eigenlijk gehoopt op even een goede bui vanavond maar helaas ):

Oh hahahaha :joy: nou je bent altijd welkom voor 'n wandeling! Nu wel heel benieuwd wie jij dan bent trouwens, maar als je anoniem wil blijven snap ik dat ook natuurlijk.

3 likes

Nou je volgt alleen maar de etiquette! ā€˜Officieel’ moet je een nies eigenlijk negeren. Als je al per se iets wil zeggen is dat volgens de regels ā€˜u niest’ waarop de ander moet antwoorden met ā€˜danku voor de attentie’.

34 likes

LOL :rofl::rofl::rofl:

1 like

ik vind ā€˜u niest’ echt zo dom hahaha k zou me daar echt aan ergeren als iemand dat tegen me zei. ja dat merk ik zelf ook wel???

9 likes

En je eigen verjaardag?

• Vind ik belangrijk
  • Interesseert mij geen hol

0 stemmers

• Vier ik over het algemeen groot
  • Vier ik over het algemeen klein
  • Vier ik helemaal niet

0 stemmers

• Heb ik over het algemeen zin in
  • Heb ik over het algemeen geen zin in

0 stemmers

• Zie ik over het algemeen tegenop
  • Zie ik over het algemeen niet tegenop

0 stemmers

• Valt achteraf over het algemeen mee
  • Valt achteraf over het algemeen tegen

0 stemmers

3 likes

Wie heeft ook ooit bedacht dat je iets moet zeggen als iemand anders niest? Het slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op. Ik zeg nooit wat. En dat ā€œu niestā€ als reactie vind ik nog het meest grappig van alles.

2 likes

Ja same hoor! Dit is gewoon zo’n heerlijk nutteloos weetje dat ik grappig vind om te delen als iemand gezondheid zegt.

1 like

Vanwege de pest

ā€œIn de Middeleeuwen werd niezen, meer nog dan hoesten, gezien als een zeer besmettelijk symptoom van de pest, omdat er vaak speekseldeeltjes bij in het rond vliegen. Een nies werd daarom al snel begroet met de Griekse spreuk Kyrie eleison (ā€˜Heer, ontferm u’) of ’ gezondheid '.23 mrt 2021ā€

7 likes

Heeft wel jaren geduurd voor ik ook mijn familie zover had dat ze niet meer kwamen want ā€˜dat hoort zo’

Kom maar gewoon langs als je zin hebt, niet omdat het een bepaalde datum is

1 like

stel voor dat we dit gewoon herintroduceren
met een slow fade naar nu zijt wellekome waar ze op het eind kyyyyrie eleeeis zingen
(ja in mijn christelijke schoolcarriere ging ik hard op deze bangers)

20 likes

Nu zijt wellekome in canon was :pinched_fingers: :pinched_fingers: :pinched_fingers:

16 likes

Lijkt me fantastisch, een koor wat kyrie eleis zingt nadat je niest :joy:

Hoogtepunt van de kerstvieringen op school

3 likes

Wow kerkkoor kinderen united

5 likes