Ik vond het allemaal even moeilijk
Maar SO als in schriftelijke overhoring? Want die kregen we bij ons de hele schooltijd, maar die telden niet mee voor ons eindcijfer voor ons examen (net zomin als proefwerken). Het Schoolonderzoek (wat inderdaad blijkbaar tegenwoordig het Schoolexamen heet) was in mijn herinnering wel echt officiƫler. We hadden er volgens mij drie, een eind vijfde en twee in de zesde, deels schriftelijk, maar ook werkstukken en mondelinge toetsen voor talen, en dan daarna inderdaad nog het landelijke CSE
Nogmaals, dit ontken ik ook niet. Ik heb het niet eerder gehoord, mijn partner die dezelfde school heeft gezeten kende het niet. Na googlen kwam ik er inderdaad achter dat dit zo is word genoemd. Maar in mijn schooltijd werd dit geen schoolexamen genoemd. Het was gewoon je rapportcijfer die voor de helft mee telde waar je het hele jaar je cijfers voor haalde. Niet meer en niet minder. Denk niet dat dat aan mijn oplettendheid heeft gelegen.
Een so had ik alleen in de onderbouw. In de bovenbouw werd het een repetitie. En sommige telden wel mee en andere niet.
Bij mij wel. Al je toetsen bii elkaar waren je rapportcijfer. En dat was de helft van je uitkomt. Je centraal examen erbij dat door de helft en je had je eindcijfer waarop werd bekeken of je geslaagd was of niet.
@Luzarl bij mij telde dus alles mee. En soās waren er in de bovenbouw ook nog. Repetitie heb ik zelf ook nog nooit van gehoordš
Telde alles van je hele schooltijd dan mee? Want SOās en proefwerken hadden we al vanaf de eerste⦠Bij ons waren het echt aparte toetsen die voor je eindexamen meetelden, en ik vermoed dat daar ook in de oorspronkelijke vraag op gedoeld werd.
Ik vond de schoolonderzoeken/-examens overigens duidelijk kutter, want ik had teveel talen in mijn pakket en was zo teringzenuwachtig voor de mondelinge examens⦠Maar eigen schuld want ik ben oud oud dus had gewoon een vakkenpakket in plaats van een profiel, dus had zelf voor die talen gekozen . Ben uiteindelijk wel in 1x geslaagd gelukkig, zij het met de hakken over de sloot.
Bij ons telde alles van of het laatste jaar of van de laatste 2 jaar mee voor dat cijfer. Ik dacht alleen het laatste jaar maar echt helemaal zeker weet ik dat niet meer. Maar elke toets en elke overhoring van dat jaar alles telde mee.
Ik geloof prima dat jullie het echt niet wisten hoor, je bent echt niet de enige, maar het is vooral een verhaal dat ik vaker gehoord heb. āBij ons op school echt nietā en tenzij je van Vmbo Maastricht komt ben ik daar doorgaans sceptisch over. Ben wel benieuwd wat er op jouw cijferlijst van het vo staat.
En al die leerlingen voor het leven studeren en blokken omdat ze dachten dat elke overhoring, hoe klein ook, mee telt ā¦
Kan ook een tactiek van school zijn haha
Als iemand niest, zeg je dan gezondheid/proost oid?
- Ja vrijwel altijd
- Vaker wel dan niet
- Vaker niet dan wel
- Nee doe ik niet aan
0 stemmers
Ik zeg blijkbaar bijna nooit iets bij mān vriend en dan zegt ie zelf altijd ādankjeā, als reactie op mijn niks.
Haha ja jij dus
Heeft het bij jou vandaag geregend?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Ja, maar het stelde erg weinig voor.
Ik had eigenlijk gehoopt op even een goede bui vanavond maar helaas ):
Oh hahahaha nou je bent altijd welkom voor 'n wandeling! Nu wel heel benieuwd wie jij dan bent trouwens, maar als je anoniem wil blijven snap ik dat ook natuurlijk.
Nou je volgt alleen maar de etiquette! āOfficieelā moet je een nies eigenlijk negeren. Als je al per se iets wil zeggen is dat volgens de regels āu niestā waarop de ander moet antwoorden met ādanku voor de attentieā.
LOL
ik vind āu niestā echt zo dom hahaha k zou me daar echt aan ergeren als iemand dat tegen me zei. ja dat merk ik zelf ook wel???
En je eigen verjaardag?
- Vind ik belangrijk
- Interesseert mij geen hol
0 stemmers
- Vier ik over het algemeen groot
- Vier ik over het algemeen klein
- Vier ik helemaal niet
0 stemmers
- Heb ik over het algemeen zin in
- Heb ik over het algemeen geen zin in
0 stemmers
- Zie ik over het algemeen tegenop