Wie heeft ook ooit bedacht dat je iets moet zeggen als iemand anders niest? Het slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op. Ik zeg nooit wat. En dat “u niest” als reactie vind ik nog het meest grappig van alles.
Ja same hoor! Dit is gewoon zo’n heerlijk nutteloos weetje dat ik grappig vind om te delen als iemand gezondheid zegt.
Vanwege de pest
“In de Middeleeuwen werd niezen, meer nog dan hoesten, gezien als een zeer besmettelijk symptoom van de pest, omdat er vaak speekseldeeltjes bij in het rond vliegen. Een nies werd daarom al snel begroet met de Griekse spreuk Kyrie eleison (‘Heer, ontferm u’) of ’ gezondheid '.23 mrt 2021”
Heeft wel jaren geduurd voor ik ook mijn familie zover had dat ze niet meer kwamen want ‘dat hoort zo’
Kom maar gewoon langs als je zin hebt, niet omdat het een bepaalde datum is
stel voor dat we dit gewoon herintroduceren
met een slow fade naar nu zijt wellekome waar ze op het eind kyyyyrie eleeeis zingen
(ja in mijn christelijke schoolcarriere ging ik hard op deze bangers)
Nu zijt wellekome in canon was
Lijkt me fantastisch, een koor wat kyrie eleis zingt nadat je niest
Hoogtepunt van de kerstvieringen op school
Wow kerkkoor kinderen united
Weet niet precies wat je onder “steun ik actief” schaart maar ik ben er een aantal keer geweest/deel veel op social media en ondersteun een aantal betrokken studenten persoonlijk haha. Maar ben geen organizer ofzo
Ik stuur je een dm
ik ben wel benieuwd waarom mensen er niet achter staan eigenlijk
Laat me raden: ze vinden dat protesteren wel mag maar zodra er politie bij betrokken raakt is hun hele boodschap en waar ze voor staan niet belangrijk meer want ze vallen mensen er mee ‘lastig’ en ‘ze kunnen ook vreedzaam protesteren’
Ik vind dit soort acties onder de noemer protest gewoon echt niet oke
De halve UvA ligt aan puin, ik snap niet zo goed waarom het wel oké is om geweld te gebruiken als je tegen geweld protesteert, dat komt op mij best hypocriet over. Je kunt toch wel wat beters verzinnen om een punt te maken? Zeker als groep slimme jonge mensen bij elkaar
De vraag is ook niet of jij het oké vindt als er dingen gesloopt worden, de vraag is of je achter de protesten staat. Ik sta niet achter geweld naar politie of het slopen van spullen maar ik sta wel achter de protesten zelf. Het is niet alsof op het moment dat zo’n protest uit de hand loopt de achterliggende boodschap ineens niet meer telt ofzo en dan vind ik het zuur dat mensen ineens hun mond opentrekken maar over de boodschap hoor je ze niet.
Dan interpreteren we de vraag anders, ik kan “de protesten” niet los zien van hoe er uitvoering aan wordt gegeven
Haha nu wil ik je ook volgen, love kustcontent! (Hier een mede-kustbewoner die nooit ergens anders zou kunnen wonen en dagelijks van het strand geniet.)
Bovendien is het nog maar zeer de vraag of dat studenten waren. Gisteren ook gezien dat het binnenvallen niet de bedoeling was van de organisatie, dat protest was al afgelopen. Zeer ernstig wat er is gebeurd, maar daar moet er vanuit beide partijen gekeken worden hoe het beter kan. Het protest blijft belangrijk en sta ik wel achter.
Plus het is ook gewoon beeldvorming. Politie hoort ook proportioneel geweld te gebruiken, nu was ik er niet bij, maar de beelden die ik zag waren niet bepaald ‘proportioneel’ te noemen.
Ik hoor het graag, volgens mij zijn heel veel dingen (brieven schrijven naar universiteitsbesturen, gesprekken medezeggenschap, demonstraties zonder bezetting) al gedaan, heeft niks uitgehaald en ook nauwelijks media bereikt.
Ik word ook niet blij van deze doelbewuste vernielingen (waarvan het er inderdaad op lijkt dat ze door een klein aantal buitenstaanders gedaan zijn zoals @Bunnyslippers zegt). Daarnaast zijn er nu ook encampments in Maastricht, Groningen, Eindhoven en Nijmegen (geloof ik), dus als je alleen over de vernielingen valt zou je daar dan geen probleem mee hoeven hebben.
Overigens vind ik geweld tegen bezit echt een totaal ander verhaal dan geweld tegen personen (zoals door de politie wel gebruikt wordt nu), maar dat terzijde.
ja ik ken ook wat mensen binnen de organisatie en die zeggen allemaal dat die mensen in die zwarte kleding helemaal niet bij hun groep horen