Maar eigenlijk zeg ik gewoon ‘hè, getver!’
Misschien wel een leeftijdsgrens, maar die zou ik hoger leggen dan in je poll. Ik denk eerder aan 80 of 85 jaar.
En vind je dat er een ondergrens is voor premier?
- Ja, minimaal 20
- Ja, minimaal 25
- Ja, minimaal 30
- Ja, minimaal 35
- Ja, minimaal 40
- Ja, minimaal 45
- Ja, minimaal ouder dan 45
- Nee, mag ook vanaf 18 (weet even niet of je dan premier mag zijn maar wel kamerlid volgens mij)
0 stemmers
Heb jij mensen in je omgeving die pro Israël zijn?
- Ja een vriend
- Ja een kennis
- Ja een familielid
- Ja een collega
- Ja anders
- Nee
0 stemmers
Boomerouders die geïndoctrineerd zijn door Israëlische propaganda. Ze kijken mij altijd met grote ogen aan als ik het over Gaza heb.
Die denken nog dat Israël voornamelijk bestaat uit progressieve hippies wiens ouders de Shoah hebben overleefd
Lang leve propaganda
Mijn tante is heel erg pro-Israel en gaat daar ook graag heen op vakantie etc.
Schoonvader, boomer die het heel vanzelfsprekend vindt en geen enkele sympathie heeft voor de Palestijnen.
Mijn vriend en hij hebben er vaak hooglopende discussies over gehad. Nu is het op verzoek van mijn struisvogelschoonmoeder een verboden onderwerp.
Iedereen die ik ken is wel pro Palestina, maar sommige oudere familie is wel heel erg ‘bang’ dat je snel doorslaat naar antisemitisme en from the river to the sea etc.
Mn vader is tijdelijk dovig en ik zei iets over Eurovisie, het drama met Israël achter de schermen, Joost en de lobby om hem toch terug te krijgen voor de finale begon, maar toen dacht hij dat ik Joodse Lobby zei ipv Joost’s lobby en toen kreeg ik een hele preek over joden=/=Israëlis=/=zionisten
ANONIEM
Ben je zelf pro Israël?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mijn leidinggevende is Joods en pro-Israël, heeft ook gestemd tijdens het Eurovisie. Ik kan het gelukkig wel los van elkaar zien, en ik snap opzich ook wel dat zij niet ander kan ivm haar achtergrond. Maar het is daardoor ook wel een onderwerp wat eigenlijk niet meer besproken wordt op werk.
Iedereen kan anders. Achtergrond is echt geen argument meer.
k had eerst nee gestemd maar toen herinnerde ik me ineens wat oud-collega’s van een aantal jaar geleden. dat waren gereformeerden en die waren (vgm is dat vaker zo) echt israel fangirls. maar eerlijk gezegd denk ik dat dat gewoon was omdat ze moslims haatten want dat was het geval heel erg. eentje had ook helemaal een israel sleutelhanger en schreef essays enzo ook altijd over moslimextremisme
Inderdaad dit, een goede vriendin van me is Israëlisch (geboren en opgegroeid) en Joods, was er zelfs onlangs nog om familie te bezoeken, en ze vindt wel dat Israël bestaansrecht heeft, maar op een hele andere manier dan nu, en is ook heel erg pro-Palestina.
Voor zover ik weet het ik geen pro-Israël mensen in mijn omgeving, iig niet die het uit durven te spreken, maar ik leef dan ook in een links-progressieve “woke” bubbel
Een collega van mij is de moeder van een bekende extreem rechtse “influencer” en heeft het de hele tijd over “Paliwappies”
Pensioengerechtigde leeftijd lijkt me een mooi eindpunt
Vader die nu wel inziet dat de situatie in Gaza echt niet kan, maar die het er toch moeilijk mee heeft omdat hij heel zijn leven die Israël propaganda heeft gehoord. In zijn hoofd blijft Israël de underdog die onze steun verdient. Heb er al veel heftige discussies over gevoerd.
Pastasalade
- Ja lekker
- mwah
- nee niet lekker
- omg nee pasta in salade kan echt niet heiligenschennis etcetc
0 stemmers
Vooral kut als het met farfalle wordt gemaakt die vleugels zijn altijd te gaar en het midden niet gaar genoeg sws ook de kutste pastasoort
KAN heel lekker zijn, maar is het meestal niet!!
@Opheliac ja eens het zegt echt wat over iemand als ze farfalle een goede pastasoort vinden
Geloof jij dat de oplossing een tweestatenoplossing is?
- Ja ik ben voor twee Staten
- Nee ik ben tegen twee Staten
0 stemmers