Stel je persoonlijke vraag #49

Je krijgt dit niet standaard terug, ook als er een ambulance aankomt mag je als privépersoon geen verkeersregels overtreden. En je zou genoeg ruimte voor je moeten laten om aan de kant te kunnen zonder door rood te rijden.

Bron: een kennis waarvan ik niet weet of het ging om door rood rijden of te hard rijden door een ambulance.
Andere reden waarvoor je boete niet kwijtgescholden wordt is door rood slippen als het geijzeld heeft

6 likes

Soms zegt de politie of ambulance op het moment zelf dat je door rood moet, zodat ze door kunnen. En dan moet je gehoorzamen. Voelde heel illegaal en bleef dan een beetje verder stilstaan met alle andere auto’s. , maar ik heb niets in de bus gehad.

2 likes

Ik heb toevallig recent bezwaar gemaakt tegen een boete en in die brief staat dat je niet hoeft te betalen als je bezwaar maakt. Heb nu bevestiging van het OM dat ik voorlopig niet hoef te betalen tot ze besloten hebben. En ze mogen er 16 wkn over doen :sweat_smile:

Sorry maar wat is dit voor vraag, kaastengels zijn echt de nummer 1 premium snack zonder twijfel

4 likes

Nee, maar wat een goed idee! Ze staan hier alleen niet op de afhaallijsten, dan maar zelf halen haha. Gelijk zin in.

1 like

Heb je een (personen)weegschaal?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, hoe vaak weeg je jezelf?

• Dagelijks
  • Wekelijks
  • Maandelijks
  • Jaarlijks
  • Nog minder vaak

0 stemmers

De batterijen van mn weegschaal zijn op en geen zin om te vervangen. Ik gebruikte hem eigenlijk ook alleen maar om mijn kat te wegen, wel jammer dat je dan ook je eigen gewicht te zien krijgt :sweat_smile:

5 likes

Maakt niet uit wat ik zou kiezen, zou toch never iemand kunnen raken. Kon met tennisles niet eens een bal raken joh.

1 like

Elke dag want moet mn katje elke dag wegen (@Velours)

4 likes

Ik heb jaren geleden een babyweegschaal gekocht om mijn katten te kunnen wegen haha

4 likes

Ik heb een weegschaal, maar weet niet eens of die het nog doet. Weeg me altijd in de sportschool, want dat vind ik handiger

2 likes

Ja en ze zij ook echt huge allemaal! Lijkt wel twee keer zo groot als een normale mug. Ze zijn wel sloom dus makkelijker te vangen.

4 likes

Ja hier ook. Ik twijfel zelfs of het geen tijgermuggen zijn. Zo groot en zo sloom allemaal. Morgen eens goed bekijken.

1 like

En ze moeten altijd mij hebben :rage:

2 likes

Over kaastengels gesproken, wist je dat je de ékte herkent aan een gekleurde streep erop?

• Nee dit wist ik nog niet
  • Jaaa duhhhhhhh

0 stemmers

image

2 likes

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Dacht eerst dat dit van die Vietnamese loempia’s waren :face_with_peeking_eye: Bij kaastengels dacht ik aan die dingen van de bakker zoals @FrauHelga zei

2 likes

Nee dat zijn kaasstengels!

2 likes

En groen is jonge kaas, bruin oude kaas, oranje sweet chili en donkerbruin old Amsterdam.

21 likes

Zijn die dingen een regionaal iets? Ik heb net naar de menukaarten gekeken van frietzaken waar ik vroegerrrr altijd naartoe ging (ja niks beters te doen hoor) en zie ze nergens op de kaart staan.

Lihanboutjes wel, die was ik vergeten. Die had ons pap vroeger altijd en dat vond ik dan zo luxe??? geen idee waarom :laughing:

Ik weet niet of snackbars hier ze hebben maar het staat vaak tussen het bitter garnituur bij cafés!

4 likes