Dit is in mijn omgeving ook zo, de gereformeerden die ik ken zijn vrijwel zonder uitzondering pro-Israël. En als ik een kritisch tegengeluid laat horen “moet ik me niet zo laten beïnvloeden door mijn islamitische collega’s”.
Nee, alleen christelijke collega’s mogen je indoctrineren
Wat een ongein
In de christelijke omgeving waar ik opgroeide was men ook zo Israël fangirlie. Beloofde land, Joodse mensen het volk van god, blabla. Zooooveel over Israël gepraat terwijl ik als kind al dacht hallo dat ligt zo ver weg waarom hebben we het daarover.
Twee Palestina’s lijkt me overdreven, we nemen genoegen met een. Voor nu.
En waar moeten de Israëli’s heen? En wie zijn ‘we’ die genoegen nemen?
En “voor nu” vind ik ook echt een achterlijk statement als je ziet hoe gespannen de situatie is. Je speelt de Israëlische regering echt recht in de kaart zo.
Nee ik ben oprecht benieuwd Crusti
Waar moeten die 10 miljoen mensen heen? Wat willen mensen die niet geloven dat die mensen ook een staat verdienen?
Terug naar hun eigen land.
Nee grapje. Ik ben ook benieuwd hoe mensen dat voor zich zien. Of is het idee dat ze daar dan blijven wonen onder Palestijnse vlag? Dat gaat natuurlijk niet werken.
Nou zo serieus was het allemaal niet
Nee vast niet, maar ben wel benieuwd naar je echte mening.
Mijn beste vriendin is voor een een-staat oplossing en vindt dat ze gewoon samen moeten leven in Palestina. Ik snap het idee wel, maar lijkt mij persoonlijk ook vrij ingewikkeld. Maar het blijft een vorm van kolonialisme, dus snap haar idealisme daarin wel.
Kijk deze mensen die eten hebben laten verrotten omdat ze je kinderen liever dood wilden laten gaan van de honger dan vrachtwagens de grens over laten zijn je nieuwe buren. Nee echt een heel goed idee inderdaad.
Meer: we leven niet in idealisme maar in realiteit.
Gaat de enige Joodse staat ter wereld, die beschikking heeft over kernwapens, zichzelf opheffen? No fucking way.
Ik snap dat mensen problemen hebben met de historie, maar Palestina heeft, ook met de huidige grote steun, lang niet de macht van Israël en ik denk dat iedereen die dat niet inziet delulu is.
Zijn jouw voeten momenteel slipper-toonbaar?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou je ze poezelig noemen?
- Nee smerige vent
- JA
0 stemmers
Ik heb 't altijd over m’n poezelige voetjes nadat ik naar de pedicure ben geweest (en dat is iedere 6 weken)
Praat gênant tegen dieren én mensen.
Mijn voeten zijn imo wat te groot om poezelig genoemd te worden Maar ze zijn wel gewoon netjes verzorgd en ik heb ook net mijn nagels gedaan, want ga bijna op vakantie, dus ze kunnen prima in het openbaar getoond worden
(en omg deze emoji
)
Dit is ook de enige reden dat ik voor 2 staten ben. In een ideale vredelievende wereld gewoon 1 staat, Palestina, waar iedereen gezellig naast elkaar leeft. Mja, mensen, macht en wapens en zo.
Vandaag voor het eerst gehoord op kantoor: Heb jij een prinsessen nies?
- Ja
- Wat heb je?
- Nee
0 stemmers
Ik nies thuis “anders” dan wanneer ik op werk ben Heerlijk om hard te niezen haha
Ik ook.
Op werk: “ha-tsjie”.
Thuis: “whaaaaaa-tsjoe”.