Stel je persoonlijke vraag #49

Ik vind dat ik mij nog te vaak laat leiden door het idee dat ik iets nieuws nodig heb

24 likes

Ik ben over het algemeen tevreden mijn consumptiegedrag. Ik let best veel op duurzaamheid, bij kleding bijvoorbeeld, vegan eten, fair chain koffie etc. Maar ook een heleboel duurzame dingen zijn veel duurder en moeilijker te krijgen. Ik was bijvoorbeeld op zoek naar duurzaam beddengoed, en dat wordt al gauw heel erg duur. Ik heb ook een programma gezien over duurzame wijn en ik zou willen dat ik dat makkelijker zou kunnen kopen bij mij in de buurt. In de praktijk komt het er dan op neer dat ik het niet koop (wat ook vaak prima is), en af en toe toch een minder duurzame variant.

3 likes

Ik eet geen vlees, heb geen kinderen en koop weinig nieuwe spullen. Alles wat ik daarnaast minder duurzaam consumeer vind ik prima.

3 likes

Ja. Plus ik rijd geen auto (en vlieg niet), ik slijt alleen wat hardloopschoenen per jaar maar loop er ruim meer kilometers op dan de verkoper zou willen.

9 likes

Waarop/waarmee kijk jij thuis tv/series/films?

• Tv
  • Telefoon
  • Tablet
  • Laptop
  • Extern computerscherm
  • Beamer
  • Anders/ik kijk nooit iets

0 stemmers

1 like

Miss is daar wel een plas water, of een bakje waar water in staat

2 likes

Ja, om lange laagjes maar dat is natuurlijk niet heel duidelijk geweest van mij. Voor mn gevoel zit er maar een kortere laag in.

Ik laat het maar zo en ga over 2 maanden wel naar een kapper die krullen knipt. Wel duurder maar zit het gewoon beter.

2 likes

Ik heb sinds een jaar of 2 een goed salaris en heb de afgelopen tijd veel dingen een upgrade gegeven, met name keukenapparatuur. Ik ben er heel blij mee en het zijn vooral bewuste keuzes maar ik merk wel dat ik last heb van lifestyle inflation. Dus er valt nog wel wat te winnen. Oh en ik koop veel voor mn puppy, dat mag nu ook wel minderen.

5 likes

Ik gooi mijn kat altijd in een grote boodschappentas en weeg hem met een kofferweegschaal :smile: :ok_hand:t3:

18 likes

Ik hou echt van die jaren dat er weken lang “iets” op tv is, al kijk ik amper tv, haha. EK/WK, Tour de France, Olympische Spelen. Lekker al dat geouwehoer in de voor- en nabeschouwingen. Echt een zomergevoel. :heart:

34 likes

Ja same! En fijn dat het gewoon in onze tijdzone is zodat je echt de hele dag lekker achtergrondgeluid op de tv hebt. Vind dat heel chill om tijdens het werken te luisteren.

En dan vooral al die obscure sporten die je nooit kijkt. Love it.

10 likes

Ja precies, helemaal invested boogschieten zitten te kijken.

9 likes

Zeker! Ik ga er zelfs heen, dus zou gek zijn als ik er dan geen zin in heb, haha

7 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Instagram

Ja nu vind ik het wel leuk, zo bbqen met de tour op de achtergrond

2 likes

Jaaa kannie wachten op de Olympische Spelen 🫶 de meest onbekende gare sporten op de achtergrond aan tijdens het werken of gewoon thuis. Love dat.

@Hiphopopotamus haha precies dat dus!

3 likes

Hahaha dit is de enige sport die ik echt bewust ga kijken omdat ik ermee ben opgegroeid en twee mensen ken die zich hebben gekwalificeerd.

3 likes

Qua kleding wel echt, maar dat komt omdat ik bijna alles eigenlijk standaard tweedehands koop (behalve ondergoed, sokken etc uiteraard). Verbaas me er echt zo vaak over hoe vaak je echt vrij dure dingen voor een paar euro kan kopen.

Was al een tijdje op zoek naar een goeie regenjas, vond die bekende van America Today (€80) wel een goeie. Vind ik hem in de kringloop voor €7,50, nog helemaal mooi. Week later in een dorp in de buurt vind ik een tweede, met kaartjes er nog aan, voor €12,50.

Gewoon twee jassen voor 1/4e van de winkelprijs van 1. Op dat soort momenten ben ik wel blij dat andere mensen zo veel consumeren :partying_face:

16 likes

Ik zat laatst zo’n soort.docu over het verduurzamen van kleding te kijken, en daar zeiden ze in dat er genoeg kleding hebben geproduceerd voor de komende zes generaties. Dat vond ik wel even slikken :grimacing:

2 likes

Ben wel klaar om alle fuckery te lezen op Twitter, qua organisatie gaat alles verkeerd lopen. Mijn familie moet bvb een pas hechtnaald van de werkgever om zich naar hun werk te begeven en dit zou allemaal gecontroleerd worden.

1 like