Ik snap die geheimzinnigheid ook nooit zo goed en heb het er met vriendinnen ook vaak over dat we gewoon open gaan zijn mocht het ooit zo ver komen. Ik deel echt alles, snap niet waarom dit dan ineens een geheim moet zijn?
En als ik een miskraam wel zou delen, waarom dan niet dat ik ook zwanger ben of aan het proberen ben?
Hahah ohja, dit soort schoonvaders zijn wel de reden dat mensen het geheim houden denk ik ja.
Ik zou zelf naast open zijn denk ik dan ook direct heel duidelijk de grenzen aangeven. Dus: niet tussendoor gaan appen âhoe gaat het, is het kind er al??â En âje bent pas welkom als wij het zeggenâ haha
Ja en Eddy Keur hoort voor mij ook in dat rijtje. Dan zap ik tegenwoordig naar Joe haha.
Edit oh @Mrs.Fraser ja eens dus!
Ik hoefde niet zo nodig geheimzinnig te doen maar in mijn directe omgeving waren er wat mensen die meenden dat ze recht hadden op informatie en inderdaad overal bij wilden zijn enzo en daar had ik nul zin in
Ik ben wel vrij open geweest over het starten met proberen/fertiliteitstraject en ook echt vroeg gedeeld met mensen.
Maar toen ik uiteindelijk opgenomen werd voor een inleiding vond ik het zo irritant dat mensen dan gingen appen hoe het ging en of er al wat gebeurde. Dus snap wel echt goed dat mensen dat niet delen, zou ik zelf liever ook niet doen. Nh moesten we iets cancellen waardoor er mensen op de hoogte waren, maar anders liever niet om dit soort (goedbedoelde) reacties te vermijden.
Oh help ja of er al wat gebeurde brrr
Bevalling van mijn kind duurde 57 uur, volgens mij bestond whatsapp nog niet want anders moest ik nu nog die berichten bijlezen
Ok ik ben misschien allemaal heel onwetend enzo, maar is 3 maanden dan zo lang om te vertellen dat je zwanger bent? Dacht dat dat wel normaal was
En dit is allemaal hypothetisch want ben niet zwanger en staat ook niet op de planning, maar niet aangeven dat je gaat bevallen vind ik echt niets met geheimzinnig doen te maken hebben? Als ik op de SEH lig met een appendicitis ga ik ook niet als eerste mn telefoon pakken om mensen te appen, wel wat anders aan mn hoofd. Dat vind ik dan niets met geheimzinnigheid te maken hebben, meer met prioriteiten. Dus beetje hetzelfde met bevallen: als het allemaal heel traag gaat zou ik misschien mensen wel even een update geven maar anders zou dat het laatste zijn waar ik aan denk. Mijn bevalling, ons kind, je hoort het wel als dat kind eruit is gefloept (zelfs voor directe familie).
Dus ik zou er niet per se geheimzinnig over doen, maar de grens van wat open, ânormaalâ of geheimzinnig is ligt dan denk ik wat anders bij mij.
Ik heb het na mn positieve test gewoon tegen iedereen verteld (baas, familie collegaâs kennissen etc) en ook de naam al zodra ik wist of het een jongetje of meisje was. Ben geen type voor geheimen
Haha maar dit is precies mân punt! Waarom is dat normaal? Ik snap wel dat dat de grens is om het algemeen bekend te maken (veel minder kans dat het dan nog mis gaat), maar ik zou persoonlijk zelf niet 3 maanden wachten om het aan mân beste vriendinnen te vertellen
En oh als ik onverwacht naar het ziekenhuis zou moeten zou ik zeker wel even mân gezin op de hoogte brengen, toch gek dat je dan niks laat weten??
Gezin als in degenen met wie je woont tuurlijk, beetje raar als je opeens niet thuis komt maar als in gezin van herkomst zou ik sommigen zeker op de hoogte stellen, maar gewoon wanneer ik dat wil. En als ik met 40 graden koorts ligt te ijlen of ondragelijk weeën heb is dat niet op dat moment.
En met normaal bedoel ik niet dat ik die 3 maanden de norm vind en daarvoor abnormaal, maar meer dat het niet in me op zou komen om dat geheimzinnig of raar te vinden. Wil je het na 3 weken vertellen? Doe je ding. Wil je het na 3 maanden vertellen? Ook prima.
Heb jij ook zo iemand in je omgeving die als jullie een horrorfilm gekeken hebben, dat personage gaat nadoen om je te laten schrikken?
- Ja thats me
- Ja partner
- Ja iemand anders
- Nee thank god niet
0 stemmers
Lag net in bed kwam ie als Pennywise op me afrennen
dit doet me denken aan dat ene oj simpson filmpje
Na de eerste echo (8 wkn) hebben we het de mensen dicht bij ons verteld. De bevalling ben ik eigenlijk van plan niet direct te delen (al moet ik even kijken wat goed voelt op dat moment). Dat is versterkt door hoe de groepsapp van mijn schoonfamilie er aan toe ging toen we een geslachtsecho hadden en ze dat wisten. Continu vraagtekens etc sturen. Vond dat zĂł irritant en zie dat nog x10 gebeuren met de bevalling en heb daar zo geen zin in. Ze horen dingen als wij zin hebben om het te vertellen.
Overigens wisten vriendinnen wel dat we graag een kindje zouden willen. Maakte daar geen geheim van als het ter sprake kwam.
Oohh ja met dit soort voorbeelden snap ik wel heel goed dat je het niet vertelt. Echt meeega irritant lijkt me dat
Bevallen is uiteindelijk een best grote medische gebeurtenis. Er kan helaas toch best wat misgaan met moeder of kind. Gelukkig meestal niet. Maar naasten vinden het vaak heel spannend en een bevalling kan lang duren. Dus naast het argument dat je geen zin in bemoeienissen hebt of steeds checken of je al bevallen bent, is het soms voor anderen fijner om pas na afloop te weten dat baby er is en meestal alles goed gegaan is.
Waarom willen zo veel mensen geen lid worden van een partij? Ik snap dat het er misschien nog niet van is gekomen of dat je er geen geld aan wilt uitgeven, maar het echt niet willen?
Ik herken dat mysterie dus totaal niet. Vanuit de verhalen hier had ik verwacht dat mensen er stil over zouden zijn, maar tot nu toe is er eigenlijk altijd wel verteld dat mensen een kind wilden en vervolgens na een week of 8 in de zwangerschap de aankondiging. Wel met het kutte dat als het dan ineens heel lang duurt iedereen dat weet en ernaar vraagt, dus ik snap ook de andere kant wel.
Waarom zou ik het wel moeten doen dan?
Ow shit. Ja ik had de Nun gekeken met mn vriend en toen wilde ik hem laten schrikken. Maar deze man schrikt van niks, nooit van niets dus het is een soort kinderachtige missie van me geworden.
Het enige waar hij van schrikt zijn rekeningen of een blauwe brief
Ik zeg niet dat het moet? Ik vraag waarom mensen het niet willen