wat is je leeftijd???
Ik ben begin 30 en vind het ook een leuk programma en ben vorig jaar zelfs naar opnames geweest
Wat heb jij in jouw keuken?
- Oven
- Magnetron
- Combimagnetron / oven met magnetronfunctie
- Niks hiervan
0 stemmers
Ik merk in mijn omgeving en ook in het algemeen dat er best veel mysterie hangt om alles wat met kinderwens/zwanger zijn/bevallen te maken heeft, bijv: mensen delen bijna nooit dat ze aan het proberen zijn zwanger te worden, 3 maanden wachten voordat ze het vertellen, niet vertellen wanneer een evt geplande keizersnede is, niet vertellen als de bevalling is begonnen, etc etc. En dan doel ik even op het delen met close vrienden/familie he, niet op insta ofzo.
Onlangs is m’n zus bevallen en die lieten dus al weten toen ze naar het ziekenhuis gingen, en daar reageerden mensen later op zo van ‘wow wat bijzonder dat ze dat toen al vertelden’. Terwijl ik dacht: ja maar duh, ze is opgenomen in het ziekenhuis, dat is toch best normaal dat je daar even een update over geeft? Waarom zeggen mensen niet gewoon: ‘ik ga nu bevallen, spannend!!! Je hoort over 48 uur weer iets van me, joe!’
Snap jij waarom mensen zo geheimzinnig doen over hun kinderwens/zwangerschap/bevalling (richting CLOSE vrienden/familie dus hè)
- Ja, en ik heb dat zelf ook gedaan/zou ik doen
- Ja, maar ik heb dat zelf niet gedaan/zou dat niet doen
- Nee, maar ik heb het zelf toch gedaan want ‘dat hoort’
- Nee, ik zou er zelf open over zijn (tegen close vrienden/familie)
- Anders
0 stemmers
Dit is iets wat ik allemaal wel zou delen, maar
Dit niet. Ik wilde gewoon even zelf (met partner) m’n bevalling meemaken en niet geappt/gebeld/gestoord worden. Zou het echt vervelend vinden als er iemand de hele tijd aan mij denkt en op zijn/haar telefoon kijkt van “oh zou ze al bevallen zijn”. Je hoort het wel als het kind er is.
Een goede vriendin van me heeft een schoonvader die van plan was direct met het starten van de bevalling in de auto te springen naar het ziekenhuis (3 uur rijden). Dan kon hij meteen de baby zien als ze was geboren.
Wij zitten nu nog in het stadium van zwanger willen worden en omdat dit samen gaat met een fertiliteitstraject zijn we er open over naar onze omgeving. Toen ik zwanger was hebben we het ook vrij snel met een klein groepje gedeeld, want wilde de blijdschap delen en ook het verdriet van een miskraam als het zo zou zijn (helaas was het zo). Soms zou ik het ook echt fijner vinden als mensen hier meer open over zouden zijn, zodat je je niet alleen voelt met zaken en dat je bij elkaar terecht kan met dingen.
Hoe ik verder dingen zou delen weet ik niet, want op dat punt nog nooit geweest.
Oh ja bij Ruud ook direct uit. Nare man.
Vind die Eddy Keur nog erger
Ik snap die geheimzinnigheid ook nooit zo goed en heb het er met vriendinnen ook vaak over dat we gewoon open gaan zijn mocht het ooit zo ver komen. Ik deel echt alles, snap niet waarom dit dan ineens een geheim moet zijn?
En als ik een miskraam wel zou delen, waarom dan niet dat ik ook zwanger ben of aan het proberen ben?
Hahah ohja, dit soort schoonvaders zijn wel de reden dat mensen het geheim houden denk ik ja.
Ik zou zelf naast open zijn denk ik dan ook direct heel duidelijk de grenzen aangeven. Dus: niet tussendoor gaan appen ‘hoe gaat het, is het kind er al??’ En ‘je bent pas welkom als wij het zeggen’ haha
Ja en Eddy Keur hoort voor mij ook in dat rijtje. Dan zap ik tegenwoordig naar Joe haha.
Edit oh @Mrs.Fraser ja eens dus!
Ik hoefde niet zo nodig geheimzinnig te doen maar in mijn directe omgeving waren er wat mensen die meenden dat ze recht hadden op informatie en inderdaad overal bij wilden zijn enzo en daar had ik nul zin in
Ik ben wel vrij open geweest over het starten met proberen/fertiliteitstraject en ook echt vroeg gedeeld met mensen.
Maar toen ik uiteindelijk opgenomen werd voor een inleiding vond ik het zo irritant dat mensen dan gingen appen hoe het ging en of er al wat gebeurde. Dus snap wel echt goed dat mensen dat niet delen, zou ik zelf liever ook niet doen. Nh moesten we iets cancellen waardoor er mensen op de hoogte waren, maar anders liever niet om dit soort (goedbedoelde) reacties te vermijden.
Oh help ja of er al wat gebeurde brrr
Bevalling van mijn kind duurde 57 uur, volgens mij bestond whatsapp nog niet want anders moest ik nu nog die berichten bijlezen
Ok ik ben misschien allemaal heel onwetend enzo, maar is 3 maanden dan zo lang om te vertellen dat je zwanger bent? Dacht dat dat wel normaal was
En dit is allemaal hypothetisch want ben niet zwanger en staat ook niet op de planning, maar niet aangeven dat je gaat bevallen vind ik echt niets met geheimzinnig doen te maken hebben? Als ik op de SEH lig met een appendicitis ga ik ook niet als eerste mn telefoon pakken om mensen te appen, wel wat anders aan mn hoofd. Dat vind ik dan niets met geheimzinnigheid te maken hebben, meer met prioriteiten. Dus beetje hetzelfde met bevallen: als het allemaal heel traag gaat zou ik misschien mensen wel even een update geven maar anders zou dat het laatste zijn waar ik aan denk. Mijn bevalling, ons kind, je hoort het wel als dat kind eruit is gefloept (zelfs voor directe familie).
Dus ik zou er niet per se geheimzinnig over doen, maar de grens van wat open, ‘normaal’ of geheimzinnig is ligt dan denk ik wat anders bij mij.
Ik heb het na mn positieve test gewoon tegen iedereen verteld (baas, familie collega’s kennissen etc) en ook de naam al zodra ik wist of het een jongetje of meisje was. Ben geen type voor geheimen
Haha maar dit is precies m’n punt! Waarom is dat normaal? Ik snap wel dat dat de grens is om het algemeen bekend te maken (veel minder kans dat het dan nog mis gaat), maar ik zou persoonlijk zelf niet 3 maanden wachten om het aan m’n beste vriendinnen te vertellen
En oh als ik onverwacht naar het ziekenhuis zou moeten zou ik zeker wel even m’n gezin op de hoogte brengen, toch gek dat je dan niks laat weten??
Gezin als in degenen met wie je woont tuurlijk, beetje raar als je opeens niet thuis komt maar als in gezin van herkomst zou ik sommigen zeker op de hoogte stellen, maar gewoon wanneer ik dat wil. En als ik met 40 graden koorts ligt te ijlen of ondragelijk weeën heb is dat niet op dat moment.
En met normaal bedoel ik niet dat ik die 3 maanden de norm vind en daarvoor abnormaal, maar meer dat het niet in me op zou komen om dat geheimzinnig of raar te vinden. Wil je het na 3 weken vertellen? Doe je ding. Wil je het na 3 maanden vertellen? Ook prima.
Heb jij ook zo iemand in je omgeving die als jullie een horrorfilm gekeken hebben, dat personage gaat nadoen om je te laten schrikken?
- Ja thats me
- Ja partner
- Ja iemand anders
- Nee thank god niet
0 stemmers
Lag net in bed kwam ie als Pennywise op me afrennen