dit doet me denken aan dat ene oj simpson filmpje
Na de eerste echo (8 wkn) hebben we het de mensen dicht bij ons verteld. De bevalling ben ik eigenlijk van plan niet direct te delen (al moet ik even kijken wat goed voelt op dat moment). Dat is versterkt door hoe de groepsapp van mijn schoonfamilie er aan toe ging toen we een geslachtsecho hadden en ze dat wisten. Continu vraagtekens etc sturen. Vond dat zĂł irritant en zie dat nog x10 gebeuren met de bevalling en heb daar zo geen zin in. Ze horen dingen als wij zin hebben om het te vertellen.
Overigens wisten vriendinnen wel dat we graag een kindje zouden willen. Maakte daar geen geheim van als het ter sprake kwam.
Oohh ja met dit soort voorbeelden snap ik wel heel goed dat je het niet vertelt. Echt meeega irritant lijkt me dat
Bevallen is uiteindelijk een best grote medische gebeurtenis. Er kan helaas toch best wat misgaan met moeder of kind. Gelukkig meestal niet. Maar naasten vinden het vaak heel spannend en een bevalling kan lang duren. Dus naast het argument dat je geen zin in bemoeienissen hebt of steeds checken of je al bevallen bent, is het soms voor anderen fijner om pas na afloop te weten dat baby er is en meestal alles goed gegaan is.
Waarom willen zo veel mensen geen lid worden van een partij? Ik snap dat het er misschien nog niet van is gekomen of dat je er geen geld aan wilt uitgeven, maar het echt niet willen?
Ik herken dat mysterie dus totaal niet. Vanuit de verhalen hier had ik verwacht dat mensen er stil over zouden zijn, maar tot nu toe is er eigenlijk altijd wel verteld dat mensen een kind wilden en vervolgens na een week of 8 in de zwangerschap de aankondiging. Wel met het kutte dat als het dan ineens heel lang duurt iedereen dat weet en ernaar vraagt, dus ik snap ook de andere kant wel.
Waarom zou ik het wel moeten doen dan?
Ow shit. Ja ik had de Nun gekeken met mn vriend en toen wilde ik hem laten schrikken. Maar deze man schrikt van niks, nooit van niets dus het is een soort kinderachtige missie van me geworden.
Het enige waar hij van schrikt zijn rekeningen of een blauwe brief
Ik zeg niet dat het moet? Ik vraag waarom mensen het niet willen
Mijn moeder wilde zo graag oma worden. Ik heb haar daarom niks verteld over mijn miskramen en pas toen ik al ruim 3 maanden was verteld dat ik zwanger was. Ik kon haar verdriet er eerlijk gezegd niet bij hebben. Mijn zus wist het wel (die is ook meegeweest naar de curretage bijv omdat mijn vriend in het buitenland zat), en enkele vriendinnen. Maar over het algemeen heb ik het hele traject van zwanger worden redelijk voor mezelf gehouden.
Ja dit vooral. Ik heb bij 2 vriendinnen in de rats gezeten die wel hadden aangekondigd naar het ziekenhuis te moeten maar vervolgens 48 uur van de radar waren. Dan ben je er toch de hele tijd mee bezig en bang dat er iets mis is gegaan enzo (neem het die vriendinnen totaal niet kwalijk natuurlijk die hadden wel wat anders te doen dan appen, maar meer om aan te geven dat het als buitenstaander ook heel spannend kan zijn).
Wij hadden onze ouders rond 7u geĂŻnformeerd dat we in het ziekenhuis waren en uiteindelijk ben ik pas 21.30 bevallen, hoorde achteraf dat mân ouders bijna geen boodschappen etc durfden te doen omdat ze steeds dachten dat het nu wel bijna zo ver zou zijn, die hebben ook de hele dag in spanning gezeten
Ja, en ik vraag dus waarom? Ik zie geen meerwaarde voor mezelf eigenlijk.
Er is geen enkele partij waarvan ik het helemaal eens ben met de standpunten. Voor het ene thema leun ik meer naar de ene partij, voor het andere thema naar de andere.
Daarnaast word ik in mijn job geacht om politiek neutraal te zijn. Het is niet verboden om lid te zijn van een partij maar het maakt het er ook niet gemakkelijker op.
Ben wel benieuwd wat je dan doet? Je kunt dus niet privé een politieke voorkeur hebben?
Jawel dat kan wel, dat kan je ook niemand verbieden. Ik werk voor de overheid.
De ongevraagde adviezen, met als dieptepunt het los te moeten laten of eens lekker op vakantie te gaan want toen kwam Laura ook zwanger terug. Bedankt Bep, dat zal helpen
Ik kan het vanwege mijn werk in de journalistiek niet. Ik heb natuurlijk een privé een voorkeur zoals iedereen, maar lijkt me niet heel wenselijk als journalisten politieke partijen gaan steunen. Geen zin in om ergens beschuldigd te worden van belangenverstrengeling.
Ja ook al gehoord van schoonzus, dat we er even lekker tussenuit moesten en even lekker ontspannen en er niet mee bezig zijn.
Dat lukt dus niet als je al drie jaar bezig bent om een kind te krijgen en om je heen de een na de ander binnen no time zwanger is. En dan was ik nog vrij rationeel, maar elke maand dat het langer duurt wordt het vervelender dit soort domme adviezen.
En als je in een traject zit om zwanger te worden zoals wij op het laatst ook dan ben je er gewoon veel mee bezig omdat je moet spuiten, ovulatietesten en ook naar het ziekenhuis moet voor controle en inseminatie. Dan kan je er gewoonweg niet niet mee bezig zijn.
Dat soort opmerkingen heeft ons er in het begin ook van weerhouden om met veel mensen te delen dat we ĂŒberhaupt bezig waren. Vooral ook veel mensen in onze omgeving die het niet snapten, met onzin adviezen kwamen of de hele tijd aan t klagen waren dat kinderen zo zwaar waren en dat we blij mochten zijn dat wij nog lekker de vrijheid hadden.
Ik heb mezelf denk ik al meer dan 10 jaar niet gewogen. Ik zie er de toegevoegde waarde voor mezelf ook echt niet van in.
Omg, dit is toch de hel. Hoe egoistisch kan iemand zijn. Zou jij boos worden als jouw schoonvader dit deed? (Je schoonvader staat vrijwel gelijk na je bevalling naast je bed)
- Nee lief juist als hij zo betrokken is
- Ja rot op
- Een beetje vervelend
0 stemmers
@Shaaar aangezien jij graag vaak vrij uitgebreid antwoord geeft, waarom zou je dat een lief gebaar vinden?
Ik denk dat ik geen kinderwens heb maar ben blij dat mn schoonvader zoân 6000 km verderop woont lol