Gaat uiteindelijk natuurlijk ook heel erg om of mensen überhaupt in staat zijn grenzen aan te voelen. Want ik zeg zelf wel ja maar ik heb ook schoonouders die zich nooit zomaar zouden opdringen of zonder overleg zouden verschijnen.
Ik weet niet of de mensen die maakt niet uit stemmen doorhebben hoe dat zal gaan, maar ik denk niet dat het echt mooi of leuk wordt?
Even in de herinnering: mensen in dit land zijn in staat om wc papier te hoarden
Mijn schoonmoeder trok ook altijd de ‘ik voel me niet welkom’-kaart als ze onaangekondigd op de meest rare tijdstippen in huis stonden
Toen we gingen verhuizen kregen zij geen sleutel
Een sleutel geef je toch ook niet met de bedoeling dat men dan maar onaangekondigd met gebruik van die sleutel zichzelf binnen laat? Mijn moeder heeft van ons een sleutel maar komt nooit onaangekondigd, en belt ook meestal gewoon aan als ze (aangekondigd) wel komt. De sleutel is meer voor als ze een keer ons huis in moet als wij er niet zijn of met oppassen op onze kinderen.
De sleutel die ik geef is alleen te gebruiken voor een noodsituatie. Anders gebruik je de sleutel niet.
Ik vrees dat dat veel zogeheten boomers zich niet realiseren. Het is ook super onbeschoft.
Hij bleef toch wel in de wachtkamer? En was het afgesproken? Snap eigenlijk wel dat je met 3 uur rijden zoiets “spannend” vindt en niet wil dat je veel later na de bevalling langskomt.
Ik vind het wel een geruststellende gedachte dat de mensheid waarschijnlijk op een gegeven moment uitsterft/niet meer op aarde kan wonen en dat de aarde/natuur zich dan wel weer herstelt (niet volledig natuurlijk, maar ik heb wel vertrouwen in de (veer)kracht van de natuur). Ik vind het idee dat wij deze hele planeet naar de knoppen helpen echt ondraaglijk.
Maar goed, wel graag heel egoistisch pas na mijn dood etc etc het lijkt mij geen pretje en ik gun het onze kinderen/kleinkinderen/etc ook echt niet maarja
Nee maar helaas denken sommige mensen daar anders over. Die hebben daar recht op. Ofzo.
Nee dit was zeker niet de wens van het stel dat een kind kreeg. Ze hebben juist meerdere keren duidelijk gemaakt dat ze dit NIET willen
Yikes! Oke dan is het idd wat anders
Ik denk dan aan een atoombom waardoor je in 1 tel verdwenen bent en in het geval van een enorme natuurramp weet ik ook wel dat ik niet echt survivor skills heb dus dan is het vast ook snel gedaan. Als het door een virus is die super dodelijk is gaat het hopelijk ook snel en anders help ik mezelf wel een handje bij de eerste symptomen ofzo. Dat zien we dan wel weer haha
Gelukkig maar want ik woon alleen. Had hier vroeger toen ik nog samenwoonde ook echt totaal geen probleem mee.
Nee ik zeg toch ook niet volledig. En natuurlijk verandert de wereld sowieso en heb je periodes ijstijd gehad en grote uitsterving en weet ik veel wat, maar de mensheid is de wereld toch wel op een heel rap tempo aan het helpen waardoor er van alles uitsterft/er geen balans meer is
Ik denk echt dat als het aan de mensheid ligt we doorgaan tot het laatste beetje leven verdwenen is en er geen weg terug meer is en de aarde een hoopje droog stof is. Maar zo ver komt het niet want de mens is minder weerbarstig dan de natuur, dus zolang er iets van leven over blijft kan dat denk ik thriven en doorontwikkelen/groeien/herstellen
Ik bedoel met herstel niet dat het weer terug gaat naar hoe het was maar wel dat het leven een weg vindt
Je hebt de sleutels van je ouderlijk huis en met je ouders afgesproken bij hun thuis. Je komt op de afgesproken tijd bij ze aan, gebruik je de sleutel om binnen te komen?
- Nee, ik bel aan en gebruik de sleutel niet
- Ik bel aan om te laten weten dat ik er ben, en gebruik dan de sleutel
- Ik gebruik de sleutel en bel niet aan
0 stemmers
En andersom; je ouders hebben de sleutel van jouw huis en bij jou thuis afgesproken. Wat heb je het liefst?
- Aanbellen aub, dan doe ik open
- Aanbellen, maar daarna zelf de sleutel gebruiken
- Gewoon de sleutel gebruiken zonder aan te bellen
0 stemmers
Ik gebruik alleen de sleutel bij mijn ouders als ze niet thuis zijn. Maar aanbellen doe ik ook niet want ze achterdeur is altijd open dus gewoon binnenlopen
Hier had ik het laatst met mijn ouders over. Ze hebben de sleutel van mijn huis, ook die van mijn zus, maar laten altijd weten dat ze er aan komen en gebruiken de sleutel echt nooit. Alleen in noodgevallen. Maar andersom komen mijn zus en ik gewoon bij mijn ouders binnenvallen zonder iets te weten weten en dat vinden we allemaal gewoon normaal.
Wij hebben dit zo afgesproken. Mijn ouders verwachten dat ik bij hun thuis de sleutel gebruik en zij komen hier door de achterdeur, dus staan ook meteen binnen
Bij mijn moeder loop ik gewoon binnen, maar dat is ook het huis waar ik opgegroeid ben. Toen ik van m’n vader een sleutel had (omdat ik de planten water gaf als hij op vakantie was) belde ik altijd aan en liet hem me binnenlaten, voelde toch ongemakkelijk mo daar zomaar naar binnen te lopen
Anders: via de achterdeur die gewoon open is
We komen hier gewoon via de achterdeur binnen, als je thuis bent kan je gewoon naar binnen. Woon in een dorp en ben dit gewoon gewend. Vind dat niet irritant als ze gewoon ff binnenstappen. Zijn ook zo weer weg.