Ik heb gewoon een hele lieve betrokken schoonvader en ik kan hier geen kwade intentie in zien. Zou het niet per se waarderen als ze in de hal van het ziekenhuis staan te wachten, maar ik kan mij best voorstellen dag ze al heel snel welkom zijn om even te komen kijken mits het goed gaat
Oh maar dan vind ik het ook ok, ik heb nu gestemd op een beetje vervelend omdat ik ervan uitging dat het direct na de bevalling aan mijn bed zou zijn. Ik heb een paar uur na mijn bevalling familie op bezoek gehad en dat vond ik inderdaad alleen maar heel lief. Dat ze alles lieten vallen en direct naar mijn baby kwamen kijken.
Oh wat een hell als ze in de hal al staan te wachten. Nee, ik kan me daar niks bij voorstellen, hoe lief die schoonvader ook mag zijn. Mn zus moest echt nog nachtenlang in het ziekenhuis blijven, zowel voor de baby maar ook vooral voor haarzelf. De schoonouders die dichterbij woonden vonden het juist ongepast om dan in het ziekenhuis ze al op te zoeken. Ze wilde dat zelf ook niet. Ik ben wel langs geweest in het ziekenhuis. Maarja het ligt denk ik dus ook heel erg aan de bevalling zelf/situatie en band met je schoonouders.
@simsalabim maar het is toch ook in deze poll gelijk na je bevalling? Aangezien die schoonvader dus al in de hal ging wachten.
Heb je een voorkeur voor welke ouders de baby als eerste gaan zien/hebben gezien?
- Ja liever mijn ouders eerst
- Ja liever de ouders van mijn partner eerst
- Nee hoor zien we dan wel
0 stemmers
Ik kan niet zo goed uitleggen waarom maar zou het denk ik heel belangrijk vinden dat ik eerst mijn ouders (vooral moeder) aan mijn bed heb staan en niet die van hem.
Ik heb dat kind 9 maanden gedragen en van moeten bevallen, je zoon heeft moeten klaarkomen. Dus als ik dan zo egoistisch mag zijn, liever mn eigen ouders eerst.
Mijn ex-schoonvader presteerde het een keer om 's ochtends vroeg binnen te komen met hun eigen sleutel. Ik was alleen thuis met een baby van een paar weken en kon op dat moment nog geen enkel moment vinden om me aan te kleden. Toen heb ik mijn ex-schoonvader weggestuurd. Nou, dat was echt niet oké. Het was ook zijn kleinkind en hij mocht het zien wanneer hij dat wilfe.
Ewl, als je van die klemmen binnen op de deur hebt zou ik die er altijd opzetten dan kunnen ze nog niet binnen ook al heb je een sleutel. Dit doe ik zelf bij mn eigen ouders hahaha
Mn ouders zeggen soms ook voor de grap, dat wel, dat ik in een burcht woon. Je komt er niet in als ik dat niet wil.
Mijn schoonmoeder was bij mijn bevalling (schoonvader wachtte buiten). Mijn eigen moeder kon niet eerder weggaan van haar werk maar anders was zij er ook bij geweest (ze was vlak na de geboorte binnen).
Ik vond het oprecht heel fijn dat ze er zo snel waren.
Voel jij je veilig in je eigen huis als je alleen slaapt?
- Ja helemaal
- Niet altijd
- Vaak niet
- Het wisselt
0 stemmers
Die Nina warink âinfluencerâ vertelde dat ze zich ging opsluiten in de wc als haar Kelvin er niet is.
Gaat uiteindelijk natuurlijk ook heel erg om of mensen ĂŒberhaupt in staat zijn grenzen aan te voelen. Want ik zeg zelf wel ja maar ik heb ook schoonouders die zich nooit zomaar zouden opdringen of zonder overleg zouden verschijnen.
Ik weet niet of de mensen die maakt niet uit stemmen doorhebben hoe dat zal gaan, maar ik denk niet dat het echt mooi of leuk wordt?
Even in de herinnering: mensen in dit land zijn in staat om wc papier te hoarden
Mijn schoonmoeder trok ook altijd de âik voel me niet welkomâ-kaart als ze onaangekondigd op de meest rare tijdstippen in huis stonden
Toen we gingen verhuizen kregen zij geen sleutel
Een sleutel geef je toch ook niet met de bedoeling dat men dan maar onaangekondigd met gebruik van die sleutel zichzelf binnen laat? Mijn moeder heeft van ons een sleutel maar komt nooit onaangekondigd, en belt ook meestal gewoon aan als ze (aangekondigd) wel komt. De sleutel is meer voor als ze een keer ons huis in moet als wij er niet zijn of met oppassen op onze kinderen.
De sleutel die ik geef is alleen te gebruiken voor een noodsituatie. Anders gebruik je de sleutel niet.
Ik vrees dat dat veel zogeheten boomers zich niet realiseren. Het is ook super onbeschoft.
Hij bleef toch wel in de wachtkamer? En was het afgesproken? Snap eigenlijk wel dat je met 3 uur rijden zoiets âspannendâ vindt en niet wil dat je veel later na de bevalling langskomt.
Ik vind het wel een geruststellende gedachte dat de mensheid waarschijnlijk op een gegeven moment uitsterft/niet meer op aarde kan wonen en dat de aarde/natuur zich dan wel weer herstelt (niet volledig natuurlijk, maar ik heb wel vertrouwen in de (veer)kracht van de natuur). Ik vind het idee dat wij deze hele planeet naar de knoppen helpen echt ondraaglijk.
Maar goed, wel graag heel egoistisch pas na mijn dood etc etc het lijkt mij geen pretje en ik gun het onze kinderen/kleinkinderen/etc ook echt niet maarja
Nee maar helaas denken sommige mensen daar anders over. Die hebben daar recht op. Ofzo.
Nee dit was zeker niet de wens van het stel dat een kind kreeg. Ze hebben juist meerdere keren duidelijk gemaakt dat ze dit NIET willen
Yikes! Oke dan is het idd wat anders
Ik denk dan aan een atoombom waardoor je in 1 tel verdwenen bent en in het geval van een enorme natuurramp weet ik ook wel dat ik niet echt survivor skills heb dus dan is het vast ook snel gedaan. Als het door een virus is die super dodelijk is gaat het hopelijk ook snel en anders help ik mezelf wel een handje bij de eerste symptomen ofzo. Dat zien we dan wel weer haha