Stel je persoonlijke vraag #49

Oh damn wist helemaal niet dat dat hetzelfde topic was, maar dat verklaart veel.

Het is toch niet heel moeilijk om gewoon redelijk gezond te eten? Maar heel veel daar wordt dan weer vervangen door bewerkte poeders etc, ipv gewoon normaal eten dat je voedt en vult, snap dat niet.

Beetje cola light achtige denkwijze.

5 likes

Één stap verwijderd van powder flavoured honey

1 like

Ik ben nu een aantal maanden aan het sporten en gezonder eten maar aan mijn gewicht gebeurt helemaal niks. Het is wel gezond en het voelt lekker, maar ik denk toch dat ik gemotiveerder zou zijn als ik de verandering ook zou zien.

2 likes

Mwah dat ben ik niet per se met je eens, en ik denk ook dat het helemaal niet verwonderlijk is dat zoveel vrouwen gekke dingen doen/denken wanneer het om hun lichaam gaat, maar ik vind het zelf vooral heel storend dat de posters daar zich daar zo vaak helemaal niet bewust van zijn

3 likes

Maar er was toch laatst ook zo’n poll van: ‘voor altijd alles kunnen eten en niet aankomen’ of ‘iemand kookt elke dag een gezonde maaltijd voor je’, en alle nuance die er vast is daargelaten vond ik het best heftig dat de meerderheid koos voor ‘alles kunnen eten zonder aan te komen’, alsof dat iets is waar ze zich normaal dus wel vaak van bewust zijn dat dat niet kan/mag/goed is

1 like

Maar opzich is dat niet heel raar toch dat zoveel mensen daarvoor kiezen? De wereld is op heel veel vlakken wel gewoon leuker en aardiger voor je als je dun bent.

7 likes

Nou ja, ik kook zelf al gezond en ga graag uit eten dus vind dan het andere een extra pluspuntje.

Het is niet een keuze tussen nooit aankomen vs nooit gezond eten.

3 likes

Veel sporten heeft ervoor gezorgd dat ik geen heup- en rugklachten meer heb en ik vind het gewoon super chill om sterk te zijn. Nooit meer moeite met zware dingen tillen of daarin afhankelijk zijn van anderen. Als het geen effect zou hebben op mijn uiterlijk zou ik daarom zeker net zo veel sporten, maar ik vind het wel een fijne bijkomstigheid dat ik daardoor ook een strakker lichaam heb gekregen zonder op eten te hoeven letten.

5 likes

Je hoort inderdaad iedereen over overgewicht, maar niemand over ondergespierd. Terwijl dat minstens net zo’n groot maatschappelijk probleem is, gezien die mensen (en dat is echt 70% geloof ik) bij het ouder worden veel sneller dingen breken, minder mobiel worden, hun evenwicht verliezen, daardoor nog minder gaan bewegen etc. Krachttraining is echt een essentieel onderdeel van gezond ouder worden, iets wat veel te weinig belicht wordt imo.

25 likes

Ik vind sporten echt lekker en fijn, het geeft mij een goed gevoel en ik weet dat het goed voor mij is. En nu ik al een tijdje (jaar oid) alleen cardio (hardlopen/racefietsen/wandelen) doe merk ik echt dat ik krachttraining/weer kickboksen wil doen omdat ik denk dat sterk zijn gewoon prettig en belangrijk is (ook om gezond oud te worden).

Maar kan er niet omheen dat sporten voor een groot deel óók om gewichtsverlies/behoud gaat hoe stom en dom ik dat zelf ook vind. Ik denk wel dat ik minder/anders zou sporten en bewegen als hoe mijn lichaam er uit ziet geen enkele factor is daarin.

3 likes

Ik ben een jaar geweest, was achteraf een beetje te lang, maar ben heel blij dat ik ben geweest. Heel leerzaam en leuk.

1 like

De wereld vindt dan wel weer een andere manier om onaardig te zijn. Zolang je het echte probleem, je onzekerheid, niet fixt kan iedereen je altijd slecht laten voelen hoe dun je ook bent.

8 likes

Voor welke ‘era’ ben jij gemaakt? Ik merk dat ik helemaal gemaakt was voor mijn school/studie jaren. Dat je een vaste schema hebt met naar school gaan, studeren etc. Merk dat ik nu 30 plus ben heel veel moeite heb met het feit dat niet alles meer moet maar meer mag. Alsof ik nu voor het eerst ga nadenken over wat ik wil in het leven.

• 4-30 jaar: school, studie en eerste baan
  • 30-50 jaar: werk plus mogelijk gezin
  • 50 plus: vul zelf in

0 stemmers

1 like

Ik zou voor mezelf eerder 12-22 als een era zien en ben helemaal gemaakt voor het era erna. Ik vind het echt heerlijk om ook grote keuzes zelf te kunnen maken. Al kan ik me ook voorstellen dat ik helemaal gemaakt ben voor het pensionado era :joy:

5 likes

ja een rijke pensionado zijn lijkt me heerlijk

in andere levensfases boeit me dat minder

7 likes

Ik heb overgewicht en ben als kind ook altijd ‘stevig’ geweest. Gewicht en slank willen zijn, al dan niet onder druk van omgeving, is iets waar ik altijd mee bezig was.

Maar ik moet wel zeggen dat sinds mijn moeder ernstig ziek is geweest en er binnen mijn familie ook wat personen zijn die op jongere leeftijd veel gezondheidsproblemen hebben, ik ook steeds meer in ben gaan zien dat het niet alleen gaat om SLANK zijn, maar toch eigenlijk wel veel meer om GEZOND zijn. Is voor mij echt een eye-opener geweest.

9 likes

Ik ben altijd ‘normaal geweest’ maar wel groot en met af en aan dikke fases; oftewel jojo. En altijd is het over afvallen gegaan omdat dat esthetisch beter was of zoiets als; het hoort zo. Terwijl waarvoor? Ik at gezond en sportte veel? En nu ben ik niet bezig met afvallen maar m’n lijf gezond voeden (waardoor ik afval). Wat heeft m’n lijf nodig en waar komt m’n eetdrang vandaan. En het is echt zo’n andere manier van denken
 je kijkt ook heel anders naar je lijf en ik vind dat echt heel waardevol. Het brengt veel meer rust ipv die focus op afvallen, te weinig eten en obsessief sporten. Whole new era.

15 likes

Ik sport omdat ik het echt lekker vind. De voordelen, dus fit voelen, conditie hebben, goed voor mijn lijf zorgen zijn fijne bijkomstigheden.

1 like

Ja ik val daar ook elke keer van de ene in de andere verbazing. Als ‘gezonde snack’ eiwitlimonade aanraden vond ik één van de dieptepunten. Heb ook een collega die haar eiwitlimonade als ontbijt ziet.
Is gewoon Sonja Bakker all over maar dan met eiwitpoeders in plaats van eierkoeken.

16 likes

Ik had nooit verwacht dat ik de “hustle” era zou missen met vroeg opstaan met een liga op de fiets een half uur naar school fietsen. En elke dag hetzelfde, maar nu merk ik hoeveel rust die regelmaat mij gaf.

4 likes