Gelukkig maar want ik woon alleen. Had hier vroeger toen ik nog samenwoonde ook echt totaal geen probleem mee.
Nee ik zeg toch ook niet volledig. En natuurlijk verandert de wereld sowieso en heb je periodes ijstijd gehad en grote uitsterving en weet ik veel wat, maar de mensheid is de wereld toch wel op een heel rap tempo aan het helpen waardoor er van alles uitsterft/er geen balans meer is
Ik denk echt dat als het aan de mensheid ligt we doorgaan tot het laatste beetje leven verdwenen is en er geen weg terug meer is en de aarde een hoopje droog stof is. Maar zo ver komt het niet want de mens is minder weerbarstig dan de natuur, dus zolang er iets van leven over blijft kan dat denk ik thriven en doorontwikkelen/groeien/herstellen
Ik bedoel met herstel niet dat het weer terug gaat naar hoe het was maar wel dat het leven een weg vindt
Je hebt de sleutels van je ouderlijk huis en met je ouders afgesproken bij hun thuis. Je komt op de afgesproken tijd bij ze aan, gebruik je de sleutel om binnen te komen?
- Nee, ik bel aan en gebruik de sleutel niet
- Ik bel aan om te laten weten dat ik er ben, en gebruik dan de sleutel
- Ik gebruik de sleutel en bel niet aan
0 stemmers
En andersom; je ouders hebben de sleutel van jouw huis en bij jou thuis afgesproken. Wat heb je het liefst?
- Aanbellen aub, dan doe ik open
- Aanbellen, maar daarna zelf de sleutel gebruiken
- Gewoon de sleutel gebruiken zonder aan te bellen
0 stemmers
Ik gebruik alleen de sleutel bij mijn ouders als ze niet thuis zijn. Maar aanbellen doe ik ook niet want ze achterdeur is altijd open dus gewoon binnenlopen
Hier had ik het laatst met mijn ouders over. Ze hebben de sleutel van mijn huis, ook die van mijn zus, maar laten altijd weten dat ze er aan komen en gebruiken de sleutel echt nooit. Alleen in noodgevallen. Maar andersom komen mijn zus en ik gewoon bij mijn ouders binnenvallen zonder iets te weten weten en dat vinden we allemaal gewoon normaal.
Wij hebben dit zo afgesproken. Mijn ouders verwachten dat ik bij hun thuis de sleutel gebruik en zij komen hier door de achterdeur, dus staan ook meteen binnen
Bij mijn moeder loop ik gewoon binnen, maar dat is ook het huis waar ik opgegroeid ben. Toen ik van m’n vader een sleutel had (omdat ik de planten water gaf als hij op vakantie was) belde ik altijd aan en liet hem me binnenlaten, voelde toch ongemakkelijk mo daar zomaar naar binnen te lopen
Anders: via de achterdeur die gewoon open is
We komen hier gewoon via de achterdeur binnen, als je thuis bent kan je gewoon naar binnen. Woon in een dorp en ben dit gewoon gewend. Vind dat niet irritant als ze gewoon ff binnenstappen. Zijn ook zo weer weg.
Ik ben lid geweest van BIJ1, maar met alle gedoe in die partij ook weer opgezegd. En alle andere partijen vind ik niks, dus (op dit moment) wil ik geen lid worden. Als er ooit weer een partij komt waarbij ik me thuisvoel en die niet in rotzooi eindigt wil ik het wellicht wel weer
Als ik me dat niet zou voelen zou ik echt meteen willen verhuizen. Maar er moet ook wel iets heel heftigs gebeuren wil ik me niet meer veilig voelen denk ik, want mijn voordeur is al eens ingetrapt (waarschijnlijk door een dronken malloot) en ik heb er geen seconde minder om geslapen.
Ik bel nooit aan bij mn ouders, als ik dat uit luiigheid wel doe krijg ik de vraag waarom ik een sleutel heb als ik m niet gebruik.
Andersom hebben ze de reservesleutel nooit bij zich, dus die gebruiken ze niet. Toen ik nog in een flat woonde met toegangstag en daar heb ik toen wel van gezegd dat ze die lekker moeten gebruiken en dan bij mijn deur aanbellen was prima.
Ik kom net van de kapper en ik klets altijd een beetje met de kapster (gewoon af en toe een beetje over weekend plannen) de gene die naast me zat deed dat juist helemaal niet.
Praat jij met de kapper?
- Ja, hele gesprekken
- Hier en daar wat small talk
- Helemaal niet
- Ik ga nooit naar de kapper
- Anders
0 stemmers
Ik heb nu eindelijk een salon waar ik gewoon echt gezellig kan kletsen over van alles maar waar het ook oké is om gewoon even stil te zijn. Maar vond op sommige plekken die small talk zo vreselijk. “Oh ben je vrij vandaag?”, “Lekker weer he”, “Ga je nog op vakantie?”
Mijn kapster is mijn schoonzusje, ik zit er as we speak hahahaha. Hele verhalen.
Heb jij de bekende TikTok chocoladereep uit Dubai (met pistache vulling) al gegeten?
- Ja, in Dubai gegeten
- Ja, maar van een Nederlands bedrijf
- Ja, ik heb ook veel te veel geld uitgegeven en hem zelf nagemaakt
- Nee, wil ik niet
- Nee, ik heb geen idee waar je het over hebt
- Anders
0 stemmers
Ik zie hem nu echt al weken voorbij komen en ik ben bijna in staat om 13 euro neer te leggen bij de Bonte Koe of om naar de Turkse supermarkt te fietsen straks voor de ingrediënten.
is dat die met künefe erin? ik kan niet tegen lactose dus ik heb echt een mini stukje van iemand geproefd maar als die het is vond ik hem wel echt heel lekker. dus wel een aanrader als je van pistache houdt
Yes die inderdaad! Ja ik hou echt van pistache dus ben er heel benieuwd naar.
Nee, wil ik wel.
Haha ohja die optie ben ik vergeten
Meestal word ik ergens opgehaald dus dan hoef ik niet aan te bellen/sleutel te gebruiken omdat mijn vader er bij is als we bij het huis aankomen. Maar als ik rechtstreeks ga bel ik altijd aan.
Vorige week was ik bij mijn ouders en ik stond in de keuken en zag een mandarijn. Ik vroeg aan mijn moeder mag ik een mandarijn pakken? Zij helemaal bozig ja natuurlijk mag dat, hoezo vraag je dit, je mag alles pakken wat je wilt Ja rustig vrouw, ik woon hier niet meer, ik vind het dan wel zo beleefd om het even te vragen voor ik jullie leeg vreet