maar je hoofd en je handen zijn toch wel in verhouding?
Ja voor je lange hoofd
Oh ja nee dat doe ik natuurlijk niet hahaha
Ik mix mijn dagcrème met een zonnebrand voor t gezicht. Dus tegelijkertijd, haha.
Je spf werkt slechter door het te mengen. Je moet het als laatste stap aanbrengen, je gaat minder en minder bescherming door het aan te lengen.
Haha ik vraag me nu dit ineens af. Handen en voeten zijn als het goed is wel altijd in verhouding maar nog nooit nagedacht over het hoofd.
Wat is de kleur van je lichaamshaar. Je hoofd niet meetellen.
- Zwart
- Bruin
- Grijs
- Blond
- Rood
- Anders
- Regenboog
0 stemmers
Is je hoofdhaar en lichaamshaar hetzelfde?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat doe je voor je mobiliteit?
Ooh dat wist ik niet! Ik mengde het juist, omdat mijn dagcrème geen spf heeft en ik dat wel graag wil gebruiken. Thanks, ik ga het voortaan anders doen
Wist ik geeneens, maar ergens denk ik hoezo? Zolang je genoeg gebruikt zit het toch alsnog op je hoofd? Ik meng t soms met een drupje getinte dagcrème. Of verzwakt het elkaar ofzo.
Ja inderdaad, de spf werkt dan niet zo goed als op zichzelf.
De apotheker had me dat verteld en heb het ook online gelezen.
Maar dat zou dan toch ook zo moeten zijn als je een laag zonnebrand over een laag dagcreme aanbrengt? Dan mengt het toch ook?
Twee vingers aanbrengen (zoals op de foto van @Vuile_bitch , de spf die ik gebruik heeft een dunne textuur waardoor het niet als te veel voelt voor mijn gemiddelde gezicht en nek), tussen mijn handpalmen wrijven en op brute wijze over mijn hele gezicht smeren. Ik haaat dingen met mijn vingertoppen aanbrengen.
@Bunnyslippers het probleem is dat je spf zo logischerwijs verdunt, het is zo goed als onmogelijk om de juiste hoeveelheid te gebruiken als je het mengt! Zou het in de zomer in elk geval niet doen.
@Nude het gaat om de hoeveelheid die je aanbrengt, als je laag na laag aanbrengt gebruik je meer dan als je met twee producten één laag maakt!
Dat moet je ook eerst laten intrekken
Ik doe altijd wel stippen/“dotjes” zonnebrand op m’n hoofd (of arm of been whatever) en dan uitsmeren . Geen idee waarom
Ik heb dagcreme met spf 30 en daar over heen smeer ik nog 2 vingers spf 50, nadat ik dus tijden geleden hoorde dat spf 30 dagcreme echt veeeel te weinig is. Ik las dat mensen ongeveer een kwart tot de helft te weinig zonnebrand aanbrengen.
Je mag zonnefilters niet met elkaar combineren! Die zijn heel instabiel (chemisch gezien) en als je ze combineert gaat dat niet meer goed en ben je veel slechter beschermt. Dus beter het bij je dagcreme houden, maar idealiter naar een dagcrème zonder spf en dan los spf.
Jeetje wat is spf ingewikkeld zeg
Haha ja dat dacht ik ook toen ik het las, wat high maintenance eigenlijk allemaal