Stel je persoonlijke vraag #49

Wist ik geeneens, maar ergens denk ik hoezo? Zolang je genoeg gebruikt zit het toch alsnog op je hoofd? Ik meng t soms met een drupje getinte dagcrème. Of verzwakt het elkaar ofzo.

2 likes

Ja inderdaad, de spf werkt dan niet zo goed als op zichzelf.
De apotheker had me dat verteld en heb het ook online gelezen.

3 likes

Maar dat zou dan toch ook zo moeten zijn als je een laag zonnebrand over een laag dagcreme aanbrengt? Dan mengt het toch ook?

Twee vingers aanbrengen (zoals op de foto van @Vuile_bitch , de spf die ik gebruik heeft een dunne textuur waardoor het niet als te veel voelt voor mijn gemiddelde gezicht en nek), tussen mijn handpalmen wrijven en op brute wijze over mijn hele gezicht smeren. Ik haaat dingen met mijn vingertoppen aanbrengen. :woozy_face:

@Bunnyslippers het probleem is dat je spf zo logischerwijs verdunt, het is zo goed als onmogelijk om de juiste hoeveelheid te gebruiken als je het mengt! Zou het in de zomer in elk geval niet doen.

@Nude het gaat om de hoeveelheid die je aanbrengt, als je laag na laag aanbrengt gebruik je meer dan als je met twee producten één laag maakt!

10 likes

Dat moet je ook eerst laten intrekken

3 likes

Ik doe altijd wel stippen/“dotjes” zonnebrand op m’n hoofd (of arm of been whatever) en dan uitsmeren :rofl:. Geen idee waarom

2 likes

Ik heb dagcreme met spf 30 en daar over heen smeer ik nog 2 vingers spf 50, nadat ik dus tijden geleden hoorde dat spf 30 dagcreme echt veeeel te weinig is. Ik las dat mensen ongeveer een kwart tot de helft te weinig zonnebrand aanbrengen.

3 likes

Je mag zonnefilters niet met elkaar combineren! Die zijn heel instabiel (chemisch gezien) en als je ze combineert gaat dat niet meer goed en ben je veel slechter beschermt. Dus beter het bij je dagcreme houden, maar idealiter naar een dagcrème zonder spf en dan los spf.

1 like

Jeetje wat is spf ingewikkeld zeg :joy:

35 likes

Haha ja dat dacht ik ook toen ik het las, wat high maintenance eigenlijk allemaal

6 likes

Haha echt hè :joy: beste gewoon een bivakmuts

7 likes

Huh, dat ligt toch meer aan de andere ingrediënten in de crèmes?

Iemand hier tipte ooit die aqua nog wat SPF50 en ik ben daar zó gelukkig mee. :heart_eyes: Voor mijn gezicht heb ik dan niks anders nodig (sowieso geen skincare girlie, alleen spf) dus geen gedoe met mixen ofzo waardoor t dan niet goed zou werken.

Ik gebruik altijd best veel maar liever perongeluk teveel dan te weinig.

1 like

Huh waar haal je dit vandaan

Je kan er genoeg over vinden als je googled. Ik heb het niet verzonnen :joy:

1 like

Dit is gewoon onzin en bangmakerij, ook al kun je het op Google vinden.

5 likes

Om het juist simpeler te maken heb ik hier op het forum geleerd dat je niet elke 2u hoeft te smeren, maar pas na 2 uur in de zon.
Dus 7:00 smeren, als je dan 12.30 pas de eerste zonnestraal ziet gaan dan pas zie 2u in :upside_down_face:
(Tenzij zwemmen extreem zweten etc)

6 likes

Wat is precies die aqua nog wat?

2 likes

Deze!

5 likes

Klopt, met nuance dat er overal uv-straling is, ook in je huis met de ramen dicht dus het is niet helemaal vanaf nul beginnen met tellen. Je moet ook denken aan kleine stukjes met de auto, fiets of ov die je aflegt.
Maar stel je zit in een donkere kelder en je doet daar je zonnebrand op, zou het in theorie wel zo werken.
En bedenk ook dat je vaak je reisbewegingen maakt aan het begin en eind van de dag, dan is er nog niet zoveel uv-straling.
's morgens een uur fietsen van 8 tot 9 is anders dan van 12 tot 13 voor de hoegeelheid straling die je zonnebrand onschadelijk moet maken.

5 likes