Stel je persoonlijke vraag #49

ik heb het nog nooit gedaan omdat ik te lui ben, wat echt stom is want ik heb allemaal paren dr martens die ik nooit meer draag. maar ik heb gewoon zo geen zin om foto’s te maken en met mensen te praten en ze dan helemaal op te sturen enzo (kost bij elkaar 1 uur)

11 likes

Ik zet er vooral kwalitatief goede/duurdere kledinstukken op, en dan kan het wel lekker aantikken. Voor de 5 euro per stuk dingen ben ik gestopt, was de de moeite niet om daar voor steeds naar een pakketpunt te gaan

2 likes

Alleen bij miskopen, dan hou je er nog iets aan over

2 likes

Ik had met heel weinig moeite in een paar weken al 150 euro :money_mouth_face:

4 likes

Meteen de intro in mn hoofd! Hahaha

1 like

Haha mooi he. De afleveringen staan gewoon op YouTube op het officiële Moomin channel, mocht je even terug in de tijd willen.

6 likes

Ik denk dat al deze dingen “iets leuks” kunnen zijn. Muziek luisteren kan passief tijdens het werk ofzo, maar kan je ook aandachtig doen en bij zingen, bewegen, dansen.

Ik ben wel benieuwd de mensen die dit niet elke dag doen, waarom niet? En waar vul je dan je vrije tijd mee als niet met iets leuks?

6 likes

ik vind het op de een of andere manier raar om dingen die ik met anderen doe te rekenen onder iets voor mezelf

13 likes

Ik luister dagelijks muziek tijdens werk, huishouden, etc maar dat zie ik meestal niet als een moment bewust iets leuks voor mezelf doen. Het is er gewoon bijna altijd zeg maar.

De reden dat ik niet dagelijks iets leuks voor mezelf doe, is omdat het minder prioriteit heeft dan gezin, werk en huishouden. Sommige weken komt het er nauwelijks van, andere weken meerdere keren.

7 likes

Ik vind dit echt heel moeilijk met een klein kind en een baan.

6 likes

Geen tijd voor. Als ik s’avonds tijd voor mijzelf heb en alles opgeruimd etc is dan ben ik vaak zo moe dat ik doelloos op mn telefoon zit of tv kijk. Maar dat vind ik niet persé iets leuks voor mijzelf doen.

8 likes

ik miste douchen in dit rijtje :skull:

15 likes

Ik ben veel oproepbaar dus echt vrije tijd is dat niet en dan voelt het toch anders

2 likes

Ja maar ik vond het vroeger zo deprimerend helemaal als dat meisje met die fluit (?) voorbij kwam.

Ik vind de stripalbums wel erg leuk.

1 like

Ik vind iets leuks doen vaak samengaan met iets buiten de deur ondernemen.

Thuis luister ik ook graag muziek, lees een boek, douche uitgebreid, kijk een film, ga een wandeling maken of sporten (ok dat is wel buiten de deur)

Ik zie dat niet per se als iets leuks doen voor mezelf, maar, ik kan dat best wel wél zo gaan zien als een soort teken van dankbaarheid/bewustwording :grin:

10 likes

Nouja, ik doe elke dag wel leuke dingen (een boek lezen, sporten, wandelen in de omgeving, een film kijken, lekker koken/eten, etc), maar ik interpreteer “iets leuks voor jezelf doen” als iets waar meer intentie achter zit, als een date met jezelf, een beloning, etc. Mijn dagelijkse koffies, telefoongesprekken met vrienden en tijd die ik lezend op de bank doorbreng zijn dingen die ik nodig heb om van mijn leven te genieten, net zo deel van mijn routine als werken en slapen.

34 likes

Ik heb er simpelweg niet elke dag tijd voor haha. Heb niet elke dag “vrije tijd” (zonder kinderen), dus dan is er ook geen vrije tijd op te vullen :crazy_face:

2 likes

Ik twijfelde zo over ‘een gezelschap spelen’. Ik heb er vaak geen geduld voor en mijn interesse in het hele spel verdwijnt binnen 3 minuten. En dan boeit me het me geen hol meer. Mijn brein is er allergisch voor.

Hoeveel bordspellen heb jij in huis?

• Geen
  • 1-5
  • 6-11
  • 11-16
  • Meer dan 16

0 stemmers

Maar ik wil me er wel op trainen :joy: m’n vriend en ik doen onderweg vaak 4 op een rij, ZO suf. Ben dan trots als ik 4 potjes met hem heb willen doen, want hij wil dat graag.

Je kinderen slapen toch ook wel eens?

14 likes

Heb jij een verloskundig actieve huisarts?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

4 likes