Stel je persoonlijke vraag #49

Nouja, ik doe elke dag wel leuke dingen (een boek lezen, sporten, wandelen in de omgeving, een film kijken, lekker koken/eten, etc), maar ik interpreteer “iets leuks voor jezelf doen” als iets waar meer intentie achter zit, als een date met jezelf, een beloning, etc. Mijn dagelijkse koffies, telefoongesprekken met vrienden en tijd die ik lezend op de bank doorbreng zijn dingen die ik nodig heb om van mijn leven te genieten, net zo deel van mijn routine als werken en slapen.

34 likes

Ik heb er simpelweg niet elke dag tijd voor haha. Heb niet elke dag “vrije tijd” (zonder kinderen), dus dan is er ook geen vrije tijd op te vullen :crazy_face:

2 likes

Ik twijfelde zo over ‘een gezelschap spelen’. Ik heb er vaak geen geduld voor en mijn interesse in het hele spel verdwijnt binnen 3 minuten. En dan boeit me het me geen hol meer. Mijn brein is er allergisch voor.

Hoeveel bordspellen heb jij in huis?

• Geen
  • 1-5
  • 6-11
  • 11-16
  • Meer dan 16

0 stemmers

Maar ik wil me er wel op trainen :joy: m’n vriend en ik doen onderweg vaak 4 op een rij, ZO suf. Ben dan trots als ik 4 potjes met hem heb willen doen, want hij wil dat graag.

Je kinderen slapen toch ook wel eens?

14 likes

Heb jij een verloskundig actieve huisarts?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

4 likes

Ja, ik zie dat toch ook als dingen voor mezelf doen JUIST omdat ik het nodig heb om te leven. In principe kan je er ook voor kiezen om te vegeteren op de bank, niet die ene film op te zetten of nodeloos scrollen op je telefoon, of op een zonnige dag binnenblijven etc zat dingen die je doet zonder ervan te genieten.

5 likes

Niet alleen als reactie op jou en ik besef dat ik als persoon zonder kinderen geen volledig beeld heb van het hebben van kinderen, maar er is elke dag toch wel een half uurtje oid te vinden? We zitten nu ook allemaal te forummen toch? Dat is ook iets voor jezelf doen. Of misschien ligt het eraan dat we zo veel privileges hebben dat dit soort dingen niet voor onszelf vinden zoals @ZusjevanJoost zegt en als routine zien (@Kwal). Lezen op de bank met een kopje koffie of kletsen met je vrienden is toch bij uitstek iets voor jezelf doen?

6 likes

Ik denk dat het ook aan de leeftijd van je kind(eren) kan liggen. Volgens mij heeft @Fishing nog een jonge baby. Die slapen niet altijd in hun bed, maar bijvoorbeeld in een draagzak. Dan kan je best forummen of een boek lezen, maar dan even sporten oid wordt lastig. Zpu het alsnog wel als tijd voor mezelf zien, maar is dan wat minder vrij te besteden.

7 likes

Ja op de wc, of als ze effe filmpje kijken of zelf speelt.
Maar er wordt daaronder gevraagd wat ik als dingen voor mezelf doen zie. Ik kies dan bijv voor naar de bioscoop gaan/sporten/iets creatiefs doen en andere dingen die ik niet in een half uurtje effe doe. Dus in die zin heb ik daar niet elke dag tijd voor.
Onze jongste gaat rond 22u slapen (is nog geen 3 maanden) en dan ik ook haha. Is dat zo gek?

5 likes

Haha nee! Ik snap dat je met een baby van 3 maanden niet elke dag een uur naar buiten kan in je eentje (en dat je kapot bent en alle slaap wilt pakken die je kan krijgen)

4 likes

Ik denk dat de meeste forummers bij kinderen niet denken aan een bedtijd van 22:00 uur haha. Maar dat is natuurlijk anders bij zo’n kleintje. Dus ik denk dat deze reacties meer bedoelt waren op een situatie waarbij je kind om 19:30 op bed ligt en jij nog alle tijd hebt om iets voor jezelf te doen.

1 like

Sgat je hebt 10.000 posts

21 likes

Haha ja maar dat geloof ik meteen sgat! Ik zeg ook niet dat ik 0 tijd heb om iets anders te doen dan m’n kinderen te vermaken ofzo.
Ik reageer op de vraag dat @Kauai zich niet kan voorstellen dat niet iedereen elke dag daar (die dingen in de pol) tijd voor heeft of kan maken). Meer niet.
Dat ik nu bijv op het forum zit terwijl ik rondjes loop om de eettafel met een kind in een draagdoek, wil niet zeggen dat je die minuten kan opsparen om vanavond naar de bios te gaan :joy:? 60x1 minuut op een dag is niet hetzelfde als 1 uur achter elkaar (buitenshuis) kunnen sporten of een uurtje achter de naaimachine te duiken. En dat is toch prima? Het is alleen antwoord op de vraag waarom je dat in hemelsnaam niet elke dag zou kunnen, verder niet :disguised_face:

30 likes

Uiteraard! 24u of alleen tussen 8-22?

6 likes

24 uur. Vergeet niet te timen hoelang je op ‘t toilet zit. Want dat doe je echt in je eigen tijd

4 likes

Moeten er nu nog meer “grappige” post op rij komen?

• Nee alsjeblieft niet
  • Ja ik ben dol op dode paarden

0 stemmers

2 likes

Dode paarden? :rofl:

2 likes

Heet dat niet trekken aan een dood paard?:disguised_face:

Dacht ik, maar misschien heb ik dat zelf bedacht

2 likes

Afgeleid van aan een dood paard trekken

Edit: oeps dubbel. Nee @Zemraluani heb je niet zelf verzonnen

3 likes

Hahahah nee, dat is iets wat heel moeilijk gaat. Dit gaat te makkelijk voor een dood paard

5 likes