Je krijgt deze eieren in een restaurant. Ben je blij met de garing?
- Nee sorry dit moet echt nog wat langer
- Ja perfect
- Nee dit is te doorbakken voor mij ik eet graag rauw ei
0 stemmers
Van je recept wat je linkte @Dazed
0 stemmers
Van je recept wat je linkte @Dazed
Het eigeel is perfect
Koeien ipv dode paarden? En dan uitgemolken ipv dood
Hoe noem jij dit?
Wat je onder je pan zet op tafel dus.
0 stemmers
Ooit in een paniekerig moment van “geef me snel een matje!!!” omdat een pan ontzettend heet was, ontdekt dat m’n vriend het blijkbaar een bletje (geen idee of je het goed schrijft) noemt. Hij had geen idee wat ik bedoelde en ik had geen idee met wat hij als suggestie gaf.
Een treefje is toch om onder je pan te zetten op het vuur, zodat de warmte gelijkmatig verdeeld wordt?
Volgens Google niet
“ Definities die treefje
bevatten:Onderzetter = Een onderzetter, ook wel treefje genoemd, is een voorwerp dat onder een warme pan wordt geplaatst, om de tafel of het aanrecht tegen de hitte van de pan te beschermen “
@Kryptonite ja zo heb ik me afgevraagd of Treefje iets was dat mijn ouders verzonnen hadden ofzo. Want m’n man keek me aan alsof ik iets verzonnen had …
Naja, grappig zijn gaat sommige mensen ook wel zwaar moeilijk af natuurlijk.
bretje. En dat is een gek woord, ja
Bij mijn vriend noemen ze het een hordje
Ik ken het woord bret van de uitdrukking ‘Een bret voor de kop’.
Ja een bret is een bord toch? En die zet je dan op de blaker samen met de kop en schurreltie
Klopt! Een bord voor de kop.
Ik ben ook Gronings. Kennelijk is het ook een algemeen woord voor waar je dingen op kunt zetten?
Volgens mijn vriend is een treefje zo’n ding wat je in de wasbak legt zodat niet al je zooi daar doorheen spoelt. Ook raar
Had even een flashback naar de situatie van drie maanden geleden hier .
Is dat niet een zeefje?
Heb jij een duidelijke voorkeur voor de volgende indeling in je huis
0 stemmers
Als je een voorkeur hebt, zou je een huis met andere indeling daarom laten schieten?
0 stemmers
Ik wil geen open keuken. De rest zou mij niets uitmaken.
Ik ken een aantal mensen met een keuken aan de straatkant en het oogt altijd wat rommeliger dan een woonkamer, vind ik, zeker als je geen kastjes maar planken hebt.