Stel je persoonlijke vraag #49

Een treefje is toch om onder je pan te zetten op het vuur, zodat de warmte gelijkmatig verdeeld wordt?

1 like

Volgens Google niet :nerd_face:
“ Definities die treefje bevatten:Onderzetter = Een onderzetter, ook wel treefje genoemd, is een voorwerp dat onder een warme pan wordt geplaatst, om de tafel of het aanrecht tegen de hitte van de pan te beschermen

@Kryptonite ja zo heb ik me afgevraagd of Treefje iets was dat mijn ouders verzonnen hadden ofzo. Want m’n man keek me aan alsof ik iets verzonnen had :sweat_smile:

3 likes

bretje. En dat is een gek woord, ja

2 likes

Bij mijn vriend noemen ze het een hordje :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik ken het woord bret van de uitdrukking ‘Een bret voor de kop’. :sob:

1 like

Ja een bret is een bord toch? En die zet je dan op de blaker samen met de kop en schurreltie

4 likes

Klopt! Een bord voor de kop.

1 like

Ik ben ook Gronings. Kennelijk is het ook een algemeen woord voor waar je dingen op kunt zetten?

5 likes

Volgens mijn vriend is een treefje zo’n ding wat je in de wasbak legt zodat niet al je zooi daar doorheen spoelt. Ook raar

2 likes

Had even een flashback naar de situatie van drie maanden geleden hier :joy:.

Is dat niet een zeefje?

5 likes

Heb jij een duidelijke voorkeur voor de volgende indeling in je huis

• Woonkamer aan de straatkant
  • Keuken aan de straatkant
  • Maakt me echt niets uit

0 stemmers

Als je een voorkeur hebt, zou je een huis met andere indeling daarom laten schieten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik wil geen open keuken. De rest zou mij niets uitmaken.

6 likes

Ik ken een aantal mensen met een keuken aan de straatkant en het oogt altijd wat rommeliger dan een woonkamer, vind ik, zeker als je geen kastjes maar planken hebt.

3 likes

Ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen een woonkamer aan de straatkant willen? Ik vind een woonkamer die uit kijkt over een tuin etc zoveel logischer en meer privacy geven ook?

Edit: @FrauHelga maar zie je dat vanaf de straatkant? En zijn dat niet dezelfde mensen die ook een rommelige woonkamer hebben dan? Ik zou een niet fijne keuken dan eerder de dealbreker vinden dan dat ie aan de straatkant zit.

17 likes

Ik hoef geen privacy in m’n woonkamer, vind het leuk om naar buiten te kijken en wat te zien hebben. Beetje mensen en hondjes kijken als ik op de bank zit.

17 likes

Lijkt mij ook ja :grimacing:

3 likes

Ik weet niet, in een woonkamer wordt toch wat meer geleefd en vind ik het niet storend als het niet 100% spic en span is. Maar vaat die op het aanrecht staat of een pot pindakaas wel. Bij de huizen die ik ken, kan je aardig goed naar binnen kijken en zelf zou ik dat niet fijn vinden.

2 likes

Ja, ook (al heb ik dat tegenwoordig niet vaak meer omdat ik een vaatwasser heb).
Nu ik er over nadenk, ik denk dat ik een keuken meer ‘privé’ vind dan een woonkamer. Kan niet goed duiden waarom.

1 like

Ik snap de redenatie wel. Ik vind m’n keuken op dit moment echt smerig. De woonkamer is ook een ontplofte zooi maar omdat dat over een veel groter oppervlak is uitgesmeerd en allemaal bij de grond is ipv in de hoogte vind ik dat minder opvallen.

1 like