Stel je persoonlijke vraag #49

Ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen een woonkamer aan de straatkant willen? Ik vind een woonkamer die uit kijkt over een tuin etc zoveel logischer en meer privacy geven ook?

Edit: @FrauHelga maar zie je dat vanaf de straatkant? En zijn dat niet dezelfde mensen die ook een rommelige woonkamer hebben dan? Ik zou een niet fijne keuken dan eerder de dealbreker vinden dan dat ie aan de straatkant zit.

17 likes

Ik hoef geen privacy in m’n woonkamer, vind het leuk om naar buiten te kijken en wat te zien hebben. Beetje mensen en hondjes kijken als ik op de bank zit.

17 likes

Lijkt mij ook ja :grimacing:

3 likes

Ik weet niet, in een woonkamer wordt toch wat meer geleefd en vind ik het niet storend als het niet 100% spic en span is. Maar vaat die op het aanrecht staat of een pot pindakaas wel. Bij de huizen die ik ken, kan je aardig goed naar binnen kijken en zelf zou ik dat niet fijn vinden.

2 likes

Ja, ook (al heb ik dat tegenwoordig niet vaak meer omdat ik een vaatwasser heb).
Nu ik er over nadenk, ik denk dat ik een keuken meer ‘privé’ vind dan een woonkamer. Kan niet goed duiden waarom.

1 like

Ik snap de redenatie wel. Ik vind m’n keuken op dit moment echt smerig. De woonkamer is ook een ontplofte zooi maar omdat dat over een veel groter oppervlak is uitgesmeerd en allemaal bij de grond is ipv in de hoogte vind ik dat minder opvallen.

1 like

Ik ben m’n huis aan het laten verbouwen en de architect kon het gewoon niet accepteren dat ik geen open keuken wilde. Wilde ik dan niet gezellig met familie en vrienden om me heen koken??? Nou, nee, laat me met rust.

29 likes

In mijn geval wilde ik vooral geen keuken aan de voorkant, want dat voelde als een 13 in een dozijn rijtjeshuis (had gelukkig de luxe nog beetje kritisch te zijn). Heb een doorzonwoning (ook totaal niet bijzonder haha), dus woonkamer/eetkamer voor en achter grote ramen. En keuken zit apart, achter. En om niet totale inkijk te hebben, hangen er jaloezieën voor.

Mijn enige droom is een huis over de breedte ipv lengte. Ik heb meer daglicht nodig.

23 likes

Ik heb ook het liefst een doorzonwoning haha! De keuken aan de voorkant vind ik heel opgesloten voelen, omdat je minder makkelijk naar de straat kijkt als je op de bank zit.

5 likes

Ik vind open keukens ook helemaal niet chill, je hele woonkamer stinkt dan naar eten en als je partner een keer met vrienden wil borrelen (en jij niet) kan je niet eens in de woonkamer zijn. Liefst een aparte keuken die groot genoeg is om er in te kunnen zitten :heart_eyes:

11 likes

Haha ja wat er op de straat gebeurt is niet mijn probleem. En ik vind toch meer andere dingen kwalificeren voor een 13 in een dozijn rijtjeswoning.

Ik heb trouwens allebei niet echt, want appartement dat niet op de begane grond is. Doorzon lijkt me idd heel chill, omdat je dan alsnog je woonkamer aan de tuinkant hebt. Maar als dat laatste niet echt is zou ik me veel meer opgesloten voelen denk ik. Laat me gewoon halfnaakt tv kijken/ lezen met snacks. Mooiste vind ik ook een tuin aan het water of in het verlengde bomen ipv een hek of ander huis dan lijkt je woonkamer/ kijkhoek nog ruimer.

6 likes

Meestal van 11 tot 5/6 met af en toe wakker
Ik kan gewoon niet uitslapen, in de ochtend wordt ik van elk kleinste geluidje of licht wakker

1 like

love mn doorzonwoning en love het feit dat het blijkbaar classic Hollands is
je zou zeggen dat meer landen meer zon willen in hun huis

8 likes

true, maar in engeland en belgie is het net zo bar en boos (zo niet erger)
ik denk bij engelse huizen alleen maar aan dit soort:

image

en vloerbedekking en behang in de badkamer :face_vomiting:

13 likes

Ik haat een zonnig huis. Veel te licht, je ziet gelijk allemaal stof waar ik me dan aan ga ergeren.

12 likes

Echt per seizoen verschillend en afhankelijk hoe je huis gesitueerd is of je echt last van de zon hebt.

De gordijnen zitten nu beetje dicht, omdat de zon fel binnenkomt, maar dit is max 1 a 2 uurtjes in de lente. In de winter helemaal geen last van en in de zomer gaat dan het zonnescherm naar beneden. Maarja meeste dagen is het bewolkt, dan nergens last van :laughing:.

1 like

Ik ben echt verliefd geworden op m’n huis omdat er zoveel daglicht binnenkomt. Vorige huis had ik nooit zon in de woonkamer (wel gigantische ramen) en ik miste dat echt.

2 likes

Ik wil toch een oprit zo lang dat je de straat ĂŒberhaupt niet kan zien.

26 likes

Ik woonde eerst op drie hoog en loveeeee de hoeveelheid licht daar. Vind dat het meeste wennen in mn nieuwe huis, dat er zo veel minder licht binnenkomt met de keuken en woonkamer op respectievelijk de begane grond en eerste verdieping

1 like