Ik ben m’n huis aan het laten verbouwen en de architect kon het gewoon niet accepteren dat ik geen open keuken wilde. Wilde ik dan niet gezellig met familie en vrienden om me heen koken??? Nou, nee, laat me met rust.
In mijn geval wilde ik vooral geen keuken aan de voorkant, want dat voelde als een 13 in een dozijn rijtjeshuis (had gelukkig de luxe nog beetje kritisch te zijn). Heb een doorzonwoning (ook totaal niet bijzonder haha), dus woonkamer/eetkamer voor en achter grote ramen. En keuken zit apart, achter. En om niet totale inkijk te hebben, hangen er jaloezieën voor.
Mijn enige droom is een huis over de breedte ipv lengte. Ik heb meer daglicht nodig.
Ik heb ook het liefst een doorzonwoning haha! De keuken aan de voorkant vind ik heel opgesloten voelen, omdat je minder makkelijk naar de straat kijkt als je op de bank zit.
Ik vind open keukens ook helemaal niet chill, je hele woonkamer stinkt dan naar eten en als je partner een keer met vrienden wil borrelen (en jij niet) kan je niet eens in de woonkamer zijn. Liefst een aparte keuken die groot genoeg is om er in te kunnen zitten
Haha ja wat er op de straat gebeurt is niet mijn probleem. En ik vind toch meer andere dingen kwalificeren voor een 13 in een dozijn rijtjeswoning.
Ik heb trouwens allebei niet echt, want appartement dat niet op de begane grond is. Doorzon lijkt me idd heel chill, omdat je dan alsnog je woonkamer aan de tuinkant hebt. Maar als dat laatste niet echt is zou ik me veel meer opgesloten voelen denk ik. Laat me gewoon halfnaakt tv kijken/ lezen met snacks. Mooiste vind ik ook een tuin aan het water of in het verlengde bomen ipv een hek of ander huis dan lijkt je woonkamer/ kijkhoek nog ruimer.
Meestal van 11 tot 5/6 met af en toe wakker
Ik kan gewoon niet uitslapen, in de ochtend wordt ik van elk kleinste geluidje of licht wakker
love mn doorzonwoning en love het feit dat het blijkbaar classic Hollands is
je zou zeggen dat meer landen meer zon willen in hun huis
true, maar in engeland en belgie is het net zo bar en boos (zo niet erger)
ik denk bij engelse huizen alleen maar aan dit soort:
en vloerbedekking en behang in de badkamer
Ik haat een zonnig huis. Veel te licht, je ziet gelijk allemaal stof waar ik me dan aan ga ergeren.
Echt per seizoen verschillend en afhankelijk hoe je huis gesitueerd is of je echt last van de zon hebt.
De gordijnen zitten nu beetje dicht, omdat de zon fel binnenkomt, maar dit is max 1 a 2 uurtjes in de lente. In de winter helemaal geen last van en in de zomer gaat dan het zonnescherm naar beneden. Maarja meeste dagen is het bewolkt, dan nergens last van .
Ik ben echt verliefd geworden op m’n huis omdat er zoveel daglicht binnenkomt. Vorige huis had ik nooit zon in de woonkamer (wel gigantische ramen) en ik miste dat echt.
Ik wil toch een oprit zo lang dat je de straat überhaupt niet kan zien.
Ik woonde eerst op drie hoog en loveeeee de hoeveelheid licht daar. Vind dat het meeste wennen in mn nieuwe huis, dat er zo veel minder licht binnenkomt met de keuken en woonkamer op respectievelijk de begane grond en eerste verdieping
Een oprijlaan. Dat je alleen een hek ziet aan de straatkant en verder alleen bos. En het een mysterie is waar dat pad heen gaat
Ooh dit is eigenlijk het enige qua indeling in huis wat me niet zo fijn lijkt, om tussen de woonkamer en keuken steeds een trap op en af te moeten. Ook al heb je dan waarschijnlijk wel een leuke woonkeuken ofzo.
(Sorry dat ik je huis afkraak van de foto’s die je wel eens postte ziet het er wel prachtig uit hoor!)
Ook van die indelingen dat de benedenverdieping min of meer geheel garage is en het woondeel de verdieping erop begint, lijkt mij niks haha. (Ook al slaat het nergens op want wel praktisch)
Ik word elk voorjaar weer opnieuw verliefd op mn huis door de lichtinval. Sochtends aan de achterkant bij de eettafel en smiddags zo’n warm licht aan de voorkant van het huis (hier ook een doorzonwoning dus)
Ik ben vooral heel blij met een licht huis omdat ik niet van kunstlicht hou, dus dan is het des te fijner dat ik niet altijd lampen aan hoef te doen
Haha en bedankt hè!! Ik vind het gelukkig haha wel leuk, maar het heeft natuurlijk nadelen. Bij ons staan de keuken en woonkamer wel met elkaar in verbinding omdat we een vide hebben laten maken, maar dat helpt niets tegen eventuele praktische bezwaren natuurlijk.
Voor ons maakt het niet zo veel uit, we zijn veel in de keuken en chillen daar ook graag met vrienden enzo (inderdaad ruimte voor een grote fijne eettafel). Als ik in de woonkamer een boek wil lezen of een film wil kijken zet ik een thermoskan thee en neem ik wat snacks mee naar boven en dan hoef ik nergens meer naar toe behalve naar de wc trouwens en die zitten ook alleen op een verdieping hoger of lager. Maar wij hebben vier verdiepingen en die trappen zijn echt nul inspanning inmiddels
Ik hoop overigens wel echt dat ik nooit een been breek ofzoiets