Stel je schrijft een geboortekaartje /verjaardagskaart / “jeej nieuwe woning” naar een vriendin. Eigenlijk is het gewoon jouw vriendin en het kaartje is een stuk persoonlijker dan een “gefeliciteerd met … Punt”
(Het maakt in dit geval niet uit wie de naam letterlijk schrijft. Jij of Henk zelf of je linkerhand)
De naam van je partner komt ook op de kaart
- Ja, in de meeste gevallen wel
- Nee, in de meeste gevallen niet
- Het is afhankelijk van of we samenwonen
- Het is afhankelijk van het feit of de kaart naar 1 persoon (vriendin) of 2 personen (vriendin en diens partner) wordt gestuurd.
Als de naam erop komt:
Ik doe dit omdat we een stel zijn/het gebruikelijk is/het netjes is/het hoort
Ik heb wel eens kaartjes geschreven dat mijn partner niks met de inhoud van de kaart te maken had, wist die vaak ook niet
, maar partner kende de tegenpartij ook dus ik vond het eerder gek om partner niet te noemen dan wel.
Maar als ik een kaart krijg en het is ondertekend door beide partijen denk ik ja die partner weet óf vaak niet eens dat diens naam erop staat, óf partner heeft zelf die krabbel gezet maar heeft zich nul met de inhoud bemoeit. Dus dat het gewoon voor de vorm is. Niet dat ik hier normaal gesproken langer dan één minuut over nadenk, maar nu ik deze poll aan het maken ben wel