Stel je persoonlijke vraag #49

Een oprijlaan. Dat je alleen een hek ziet aan de straatkant en verder alleen bos. En het een mysterie is waar dat pad heen gaat :shushing_face:

12 likes

image

:joy::joy::joy::joy:

4 likes

Ooh dit is eigenlijk het enige qua indeling in huis wat me niet zo fijn lijkt, om tussen de woonkamer en keuken steeds een trap op en af te moeten. Ook al heb je dan waarschijnlijk wel een leuke woonkeuken ofzo.
(Sorry dat ik je huis afkraak van de foto’s die je wel eens postte ziet het er wel prachtig uit hoor!)

Ook van die indelingen dat de benedenverdieping min of meer geheel garage is en het woondeel de verdieping erop begint, lijkt mij niks haha. (Ook al slaat het nergens op want wel praktisch)

5 likes

Ik word elk voorjaar weer opnieuw verliefd op mn huis door de lichtinval. Sochtends aan de achterkant bij de eettafel en smiddags zo’n warm licht aan de voorkant van het huis :smiling_face_with_three_hearts: (hier ook een doorzonwoning dus)

7 likes

Ik ben vooral heel blij met een licht huis omdat ik niet van kunstlicht hou, dus dan is het des te fijner dat ik niet altijd lampen aan hoef te doen

1 like

Haha en bedankt hĂš!! Ik vind het gelukkig haha wel leuk, maar het heeft natuurlijk nadelen. Bij ons staan de keuken en woonkamer wel met elkaar in verbinding omdat we een vide hebben laten maken, maar dat helpt niets tegen eventuele praktische bezwaren natuurlijk.

Voor ons maakt het niet zo veel uit, we zijn veel in de keuken en chillen daar ook graag met vrienden enzo (inderdaad ruimte voor een grote fijne eettafel). Als ik in de woonkamer een boek wil lezen of een film wil kijken zet ik een thermoskan thee en neem ik wat snacks mee naar boven en dan hoef ik nergens meer naar toe :grin: behalve naar de wc trouwens en die zitten ook alleen op een verdieping hoger of lager. Maar wij hebben vier verdiepingen en die trappen zijn echt nul inspanning inmiddels

Ik hoop overigens wel echt dat ik nooit een been breek ofzoiets

8 likes

Ik zou best dutjes willen doen overdag maar denk niet dat mijn baas het daar mee eens is.

4 likes

Ik woon nu in een heel licht huis en I love it! Het voelt heel zomers als de zon schijnt, maar ook weer heel gezellig als het grauw is buiten.

Alleen af en toe als ik ziek ben of een kater heb, baal ik dat ik zo’n licht huis heb haha.

2 likes

Wat zeg jij het vaakst bij een hetero koppel eerst? De mannen naam of vrouwennaam?
Dus: Jeroen en Lisa of Lisa en Jeroen
Met “dat hangt af”, bedoel ik dus dat als het jouw broer Jeroen betreft je zou zeggen: Jeroen en Lisa.
Maar als het je zus Lisa is wordt het Lisa en Jeroen.

• Jeroen en Lisa
  • Lisa en Jeroen
  • Dat hangt af van mijn relatie met het koppel
  • volledig random en wisselend
  • Anders

0 stemmers

Semi gerelateerde vraag:
Als jij vanuit jouw ‘gezin’ een kaart stuurt, zet je dan je partner eerst of je eigen naam?

• Mijn eigen naam eerst, dan pas de rest
  • Partner eerst, dan de rest

0 stemmers

Ik kan echt niet leven met kaarten van mensen waarvan je weet dat oom Henk 0 moeite er in gestoken heeft maar dat er dan wel (in vrouwenhandschrift, nog erger) groetjes Henk en tante Toos op staat. Ik zet altijd mezelf eerst, ik heb de kaart geschreven!!!

9 likes

Ik laat m’n vriend zijn naam er zelf onder zetten
En verschilt een beetje als eerste of als laatste

2 likes

Ik kan letterlijk niet meer wakker blijven tijdens een serie of film in het weekend. Ik bevind me dan echt in een andere dimensie haha. Laatst was ik zelfs in bad in slaap gevallen :joy:

2 likes

ok ok maar 99% van de kaarten in mijn huishouden worden online gestuurd dus dan heeft dat geen zin

2 likes

Mij is altijd geleerd dat de persoon die hem schrijft als laatste genoemd moet worden. Daarom doe ik dat, maar verder boeit het mij vrij weinig haha

29 likes

Dan zou ik als ontvanger miss denken dat je partner de kaart heeft geschreven. Ga er altijd van uit dat de laatstgenoemde de schrijver was.

Haha ja mannen en kaartjes
 Mijn man kijkt altijd schaapachtig als hij irl door iemand nog bedankt wordt voor een kaartje dat ze van ons hebben ontvangen. Terwijl ik EN de kaarten schrijf EN vertel dat er ook namens hem een kaart naar X en Y is gegaan.

En dan nog die vragende blik :question::grey_question::question: richting mij nadat ie dan zegt ‘ja geen probleem!’ ofzoiets schijnheiligs.

Gelukkig schrijft ie wel z’n eigen kerstkaarten en koopt cadeaus ‘voor z’n eigen kant’.

Niet alle mannen zijn drama, hou er een kaartjesvriendschap met een vriend die geëmigreerd is op na en ook met een online vriend. Zo leuk :smiling_face:

ik kende deze regel dus niet maar ik vind het maar een stom iets
jezelf achteraan zetten is NIET des 2024’s

9 likes

Ja daarom doe ik dat ook inderdaad haha. Heeft niks te maken met dat mijn partner een man is oid, doe het ook als ik een kaart schrijf met vriendinnen

3 likes

Inderdaad en daarbij zeggen ze last best toch :joy:

Haha ik doe precies hetzelfde. Ik schrijf altijd de kaartjes, dus mijn naam eerst. Ook al heb je die regel dat je eigen naam als laatste moet. Dikke doei.

4 likes

Die regel mogen ze van mij ook afknallen