Ik doe het op leeftijd dan hoef je nooit ergens over na te denken
Geloof mij de kerk weet altijd waar je woont, vind dat zo bizar. Wil zelf niets er mee te maken hebben echt helemaal niets maar ik word nog altijd achtervolgt met hun krantjes. Of ze komen zelfs nog aan de deur met een preek. Echt niet oke
Ja kerken hebben toegang tot de gba, dus een verhuizing etc wordt ook gewoon automatisch doorgegeven. Er is wel ooit door de autoriteit persoonsgegevens aangegeven dat dit niet kan, maar weet niet of ze er wat mee gedaan hebben. Als ze er al wat mee gedaan zouden hebben zou het sowieso enkel van toepassing zijn op nieuwe kerkleden. Echt bizar idd.
Ja bizar inderdaad, dat zit er dan zo ingebakken. Toen ik zwanger werd van mijn - toen nog - vriend was mijn moeders eerste reactie ook of âwe nu dan toch wel gingen trouwenâ. En dan het geloof uiteraard als motivatie.
Edit: @Bunnyslippers, toen ik uiteindelijk wel getrouwd was kwam er iemand van de parochie in de buurt aan de deur met een felicitatie en een boekje. Dat vond ik ook heel ongemakkelijk aangezien mijn laatste kerkbezoek als kind was.
Je kunt aangeven dat de gemeente het niet door mag geven aan kerken. Dan krijg je daarvan een aantekening. Bizar is het wel hoor, dat dit nog steeds mag.
Ja ik kan me hier echt kwaad over maken terwijl ik er zelf niets mee van doen heb (nooit lid van den kerk geweest) maar dat religie zoân uitzonderingspositie heeft, absurd. Zoveel regels rondom privacy, AVG, maar dit heeft weer een uitzonderingspositie.
Dit zeggen ze er zelf over:
Zeer strikte naleving van de wet
Om de privacy van de geadministreerden maximaal te beschermen houdt de SILA zich uiteraard zeer strikt aan de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). De SILA verstrekt uitsluitend persoonsgegevens aan de aangesloten kerkgenootschappen. Alleen de Protestantse Kerk in Nederland, de Rooms-Katholieke Kerk, de Algemene Doopsgezinde Sociëteit, de Oud-Katholieke Kerk van Nederland, de Vrij-Katholieke Kerk in Nederland, de Nieuw-Apostolische Kerk en het Leger des Heils krijgen de gegevens van de SILA, verder niemand. Die kerkgenootschappen en hun plaatselijke kerken zijn op hun beurt ook gehouden aan de naleving van de AVG.
âMaar 7 kerkgenootschappen (waarvan 6 waarmee je dus niets te maken hebt) krijgen al je gegevens, wat zeur je??!?!â
Ook leuk:
Welke gegevens registreert de SILA?
De SILA registreert een beperkt aantal burgerlijke gegevens: de geslachtnaam, voornamen, geboortedatum, adres, het naamgebruik (bijv. âEigen geslachtsnaamâ of âGeslachtsnaam partnerâ) en eventueel de geslachtsnaam van de partner, de begin- of einddatum van de burgerlijke staat en de overlijdensdatum alsmede voor welk(e) kerkgenootschap(pen) of genootschap(pen) op geestelijke grondslag u geregistreerd bent.
Beperkt aantal gegevens, registreren nog net niet de datum van je laatste menstruatie
Dat houdt ze niet tegen hoor. Nooit gedoopt of ook maar iets met de kerk te maken gehad, en toch sturen ze me persoonlijk geadresseerde post waarin ze om geld vragen. Als ik dit jaar weer een brief krijg ga ik er een terugsturen met hetzelfde verzoek
Zijn er winkels waar jij voorheen vaak winkelde, maar waar je nu niet meer naartoe gaat omwille van een duidelijke achteruitgang in kwaliteit?
- Nee, ik merk die achteruitgang niet
- H&M
- Zara
- Mango
- ASOS eigen merk
- Weekday
- COS
- Arket
- Bershka
- Boohoo
- Vero Moda / Only etc.
- Ik koop niet meer bij een of meerdere van deze winkels omwille van een andere reden.
- Er is een andere winkel waar ik dat bij heb
- Ik kocht hier allemaal sowieso al nooit iets
- Ik koop nooit kleding
0 stemmers
Bij de Hema (niet echt kleding maar ondergoed en pantyâs enzo) vind de kwaliteit echt erbarmelijk geworden
Vind kleding van al deze winkels over het algemeen prut kwaliteit
Oja! Hema had ik er ook bij moeten zetten. Echt zoân teleurstelling steeds de laatste jaren.
Ja, maar dat was niet de vraag.
Ja ik had laatst wat ondergoed gekocht en die vallen na een stuk of 6 keer wassen letterlijk uit elkaar. Dat is niet wat ik gewend benâŠ
Het spijt me vergeef me
Ik kan het echt niet anders zeggen,
Er is nog zoveel uit te leggen,
Nog een lange weg te gaaan.
Het spijt meeee, het spijt me zooo,
Maak jij het goed⊠vanavond?
Edit: ik zie net dat dit programma blijkbaar een paar jaar geleden weer op tv was? Helemaal gemist.
Het ergste zijn de sokken. Ik verslijt een paar per week of zo.
Mijn oma maakt zich oprecht zorgen om het lot van haar achterkleinkinderen en ik ben de eerste vrouw. Daarnaast ook het enige vrouwelijke kleinkind met wie ze nauw contact heeft en daardoor ook altijd de target van alle manipulatieve druk, dus ik zeg nu nee en denk dat ik uiteindelijk bezwijk.
@Branko Cos is eigenlijk de enige in dit rijtje waarvan ik de kwaliteit oké-ish vind.
en dat terwijl ik pas nog sokken van de primark nota bene heb weggegooid van 8 jaar geleden en heeel veeel dragen
Op social media zijn er vele reacties dat het Ă©cht niet kan. Ik vind het niet lachen ofzo, mondhoek beweegt nul, maar ik ben verbaasd dat zovelen er zoân sterke mening over hebben.
Even zwart / wit (dus ongeacht of je het funny vindt)
- Ik vind het logisch dat er zoveel ophef is. Dit kan echt niet.
- Ik vind de ophef overdreven.
0 stemmers
De Hema. Ik kom er nog wel steeds, maar koop er nooit meer bhâs. Die waren altijd zo fijn en nu zit het voor geen meter.