Ik zeg niet dat beugels nooit naar aanleiding van functionele problemen geplaatst worden (of om die in de toekomst te voorkomen), maar genoeg kinderen (en volwassenen) hebben beugels omdat het gewoon mooier gevonden word hoor en omdat de orthodontist daar aan kan verdienen. En dat vinden we doodnormaal.
Inderdaad. Ik denk dat bij 2 vriendinnnen het puur cosmetisch is geweest maar bij de rest wel noodzakelijk. Ik weet niet wat er was gebeurd als er geen 4 kiezen getrokken waren en ik geen beugel kreeg. Waarschijnlijk dagelijks pijn.
Mijn vriend komt uit een land waar beugels niet standaard zijn en hij heeft voor Nederlandse begrippen echt wel best scheve tanden maar in zijn land was het “niet nodig”. Ik ken weinig mensen van begin 30 met scheve tanden eigenlijk, denk dat hij hier wel een beugel had gekregen
Ik heb dit weleens bij leerlingen. Vind dat ze dan zo’n leuk eigen gebit hebben, staat ze dan ook heel leuk en schattig. En dan krijgen ze uiteraard allemaal een beugel en hebben ze een saai gebit haha.
Niet liegen Lisa Loeb
Maar zijn er met flaporen dan niet ook gradaties waarvan het afhankelijk zou zijn?
Bedoel ik vind dit:
Nogal een verschil met:
Foto’s overigens gevonden door te googlen op ‘flaporen’.
Oh ik dacht dat die bovenste links gewoon normale oren had? Of heb ik ook al gewoon 30 jaar flaporen zonder het door te hebben…
Vind die platte oortjes rechts boven juist een beetje gekkig ogen in vergelijking met die andere.
Lol ja zijn toch gewoon normale oren wie opereert dat nou ook…
Ja helemaal mee eens! Vind het vaak mooi als tanden net een beetje anders staan. Soms zie je ook bij bekende mensen dat ze er iets aan laten doen, en ik vind dat vaak minder charmant (zoals bijvoorbeeld bij Carice van Houten).
Jaa eens
Dit is echt mn lievelinggebit als mensen dit hebben, van die hogere hoektanden en gewoon dat de voorste 6 tanden allemaal net anders zijn.
Ja ik vind die eerste zelf ook geen flaporen. Maar goed ze heeft wel een flapoorcorrectie gehad. Heb hiervoor expres ook twee uitersten op de schaal van flap gezocht natuurlijk, om maar aan te geven dat er gradaties zijn en dat ik daar persoonlijk ook wel verschil in vind zitten qua of een ingreep wenselijk is. Heb zelf ook het idee dat mensen bij schattige flapoortjes ook eerder denken aan voorbeeld 1 dan aan voorbeeld 2 en dat bij voorbeeld 2 al een stuk meer mensen aan een ingreep zouden denken.
Mooi
Helemaal! Zo’n gebit vind ik echt horen bij wat ze noemen één van de 7 schoonheden.
welke van de 7 schoonheden heb jij?
- een spleet tussen je tanden
- kuiltjes in je wangen/kin
- lange gekrulde wimpers
- amandelvormige ogen
- een moedervlek boven je lip
- sproeten
- donker haar met lichte ogen/licht haar met donkere ogen
0 stemmers
Eh geen
Denk ik? Weet eigenlijk niet van mijn ogen
oh kut vergeten maar te laat
ik weet ook niet of geverfd haar telt maar blauwzwart haar is mn signature look dus heb maar geteld
- ik heb er geen
0 stemmers
Ik vind dit altijd zo’n lastige om te zien, naar mijn idee zijn bijna alle ogen tot op zekere hoogte wel amandelvormig? Heb dus ook geen idee of ik het zelf heb
Ik heb net amandelvormige ogen ge-google-d, een selfie gemaakt en ik heb zeker te weten geen amandelvormige ogen. Plainer dan deze Jane wordt het helaas niet.
Onze kinderen zijn opgedragen en wij als kind en uiteindelijk ook als volwassene gedoopt (onderdompeling).
Haha dat namen - op - kaartjes vraagstuk is echt story of my life. Stuur best veel kaartjes (99% online) en dit is echt een struggle soms wat betreft de volgorde van namen. Meestal mezelf eerst als ik er weet ik 't hoeveel moeite in heb gestopt en het super obvious is dat ik de schrijfster ben. En bij algemene kaarten zoals het overlijden van een random familielid of beterschap oid stuur ik ‘liefs van ons’ en vervolgens de namen (partner als 1e).
Ik ben er laatst (op 30 jarige leeftijd) achter gekomen dat ik als ik lach dus kuiltjes in mijn wangen heb. Zei dit tegen een vriend en die zei ‘ja duh, dat heb je altijd al als je lacht’. Ik had zelf dus echt geen idee