Het gaat (iig in mijn omgeving) ook bijna altijd om een vrouw. Als ze een man bedoelen wordt er meestal persoon gebruikt.
Ja eens, maar vind het wel weer anders bij āik vind haar echt een leuk mens!ā want dat interpreteer ik meer als een enthousiast, gezellig, vrolijk of grappig persoon
Ik ken het ook niet maar ik lees wle eens mee bij het zwanger/kind topic en daar kwam het voorbij.
https://www.forumfeminarum.nl/t/wat-je-even-kwijt-wil-zw-k-24/37445/2015?u=marquez
Echt weer zoān ding waar ouders mee aan de haal gaan.
Bij mn kleuter gingen ze op school ook paaseitjes zoeken, was zoān schattige video die we daarna toegestuurd kregen š„¹.
Zelf gaan we ook naar de kerk met Pasen, het zijn voor (ons) Christenen belangrijke dagen.
hoe laat ga jij doordeweeks meestal slapen?
- voor 9 uur
- tussen 9 en 10 uur
- tussen 10 en 11 uur
- tussen 11 en 12 uur
- tussen 12 en 1 uur
- tussen 1 en 2 uur
- later dan 2 uur
- verschilt heel erg/heb geen ritme/nachtdienst oid
0 stemmers
en hoe laat sta je dan weer op? als het klokslag 7 uur ofzo is kies waar je hart ligt geen zin om verder uit te breiden
- voor 5 uur
- tussen 5 en 6 uur
- tussen 6 en 7 uur
- tussen 7 en 8 uur
- tussen 8 en 9 uur
- later dan 9 uur
- verschilt heel erg/heb geen ritme/nachtdienst oid
0 stemmers
Ben je weleens helemaal bij met het kijken van stories op ig?
- Ja ben altijd bij
- Soms
- Nee nooit
0 stemmers
Als er iemand jarig is in een appgroep met 10+ mensen en iedereen zegt daarin gefeliciteerd, dat vind ik:
- Stom/irritant en doe ik niet
- Stom/irritant en doe ik wel
- Niet per se de meest persoonlijke felicitatie maar wel oke en doe ik
- Niet per se de meest persoonlijke felicitatie maar wel oke en doe ik niet
- Vind ik leuk en doe ik
- Vind ik leuk en doe ik niet
- Ik doe het niet en feliciteer de jarige persoonlijk op een andere manier
0 stemmers
Als je zelf 20x gefeliciteerd op je verjaardag ontvangt in dezelfde appgroep:
- Top, voel ik me jarig
- Wel leuk
- Neutraal
- Beetje stom
- Echt kut
0 stemmers
Wat ik er vooral irritant aan vind maar dat is dan groepsdruk dus je zou denken boeie, dat er altijd 1 iemand attent is en de rest dan denkt oooooh ja
Zo onpersoonlijk
Ja ik feliciteer dus net ook iemand in een groepsapp en dan denk ik ja waarom doen we dit eigenlijk allemaal he.
Alleen zou ik sommige mensen uberhaupt niet feliciteren die je in zoān app dan wel een berichtje stuurt.
Wie feliciteer jij persoonlijk (dus niet in zoān groepsapp)?
- Beste vrienden
- Vrienden
- Kennissen
- Directe collegaās
- Niet directe collegaās
- Close familie
- Niet close familie
- Mensen die buiten al deze groepen vallen
0 stemmers
Ja maar toen ik een keer een vriendin had gebeld om haar te feliciteren ipv in de groepsapp, kreeg ik de volle laag toen de volgende dag bleek dat de rest van de groep haar verjaardag vergeten was (en dat ik haar wel had gefeliciteerd maar niet in de groepsapp dus lullig van mij??)
Maar goed, toevallig is vandaag iemand jarig in die groep (en ik was de eerste!) en misschien is het onpersoonlijk maar van die mensen weet ik ook echt niet allemaal hun verjaardag en verwacht ook niet dat zij die van mij weten. Echt goede vrienden stuur ik wel persoonlijk een berichtje
Ja, ik kan dit eigenlijk echt niet boeiend vinden. Zolang de felicitatie oprecht is maakt dat toch allemaal geen reet uit? Het is maar een verjaardag, ik onthoud dat ook niet van iedereen en zonder FB reminders ben ik al helemaal een hork. Maakt mijn felicitatie echt niet minder oprecht. Hoef toch niet altijd uit een taart te springen een een zelfgeschreven ode op mijn accordeon aan de jarige te brengen.
Kreeg jij de volle laag? Is ze wel helemaal goed?
Best gek, maar in appgroepen met vrienden vind ik het best onpersoonlijk, en in de familieapp eigenlijk helemaal niet. Misschien omdat mijn familie vaak wel grappige berichten stuurt en het niet zo voelt als verplichting, maar oprecht. En 99% kans vergeet mijn familie mijn verjaardag niet (behalve mijn vader die er bij iedereen nog wel eens een dag naast zit, en de dag voor je jarig bent al begint, maar ook dat is grappig ) Bij vrienden merk je dan vaak dat mensen gefeliciteerd gaan zeggen omdat iemand anders ermee is begonnen maar anders was de kans groot geweest dat diegene het was vergeten. Incluis mezelf
Je merkt ook wel verschil in wie elkaar wel of niet feliciteert in een groepsapp; de niet zo close mensen feliciteren elkaar in de groepsapps. Als dan opeens iedereen je in die appgroep feliciteert (āgefeliciteerd ā x 8) en niemand jou persoonlijk een berichtje stuurt voelt het wel een beetje ongezellig
Misschien van de andere vrienden? Niet dat het dan normaal is iemand anders de schuld te geven van je eigen vergeetachtigheid/nonchalance/onattentheid maar goed
Ik denk dat een belletje voor je verjaardag altijd leuk is? Ik wil zelf alleen mensen niet storen op hun werk of tijdens mogelijk verjaardagsvisite of een etentje ofzo, dus ik bel bijna nooit. Misschien toch eens doen, als je stoort kunnen ze ook gewoon niet opnemen natuurlijk
Haha nee joh, mij persoonlijk boeit sowieso die hele verjaardag nul, maar het is dus die situatie die @boonie noemt, die maak ik vaker mee en dan denk ik echt laten we hiermee stoppen, stuur gewoon een persoonlijk bericht als je iemand wil feliciteren en verder geen gedoe
Niet van die vriendin maar van mān broer uit dezelfde appgroep dat het flauw was van mij dat ik het niet in de groep had gedaan omdat die vriendin nu door mij geen felicitaties had gehad
Dat het wel leuk geweest zou zijn van mij als ik dat ff in die groep gedaan had
Nouja ik was daar ook pissig over want ik wilde die vriendin gewoon bellen en heb er verder niet over nagedacht
Herinner jij een ander weleens over de verjaardag van iemand?
- Ja vrienden
- Ja mijn partner
- Ja iemand van mijn gezin/familie
- Ja een collega
- Nee want ik weet het zelf vaak niet eens
0 stemmers
Deze moet meerkeuze denk ik
Naar aanleiding van posts in het waar erger je je aan topic
Zeggen jullie er iets van als iemand met hard geluid aan instagram, tiktok etc zit te bekijken?
En dan niet in een stilte coupe, maar in een normale coupƩ of het een bankje op het station zelf. Of bij de bushalte ofzo.
- Ja
- Nee
0 stemmers
In een stilte coupe zeg ik er wel iets van want geluid.
Maar in een normale coupe of een bushalte denk ik altijd van wtf wat vind je hier zelf van? Heb je door wat je aan het doen bent? Oh je past je geluid niet eens aan, het is dus vol bewust? Ze kijken ook niet op of om he, als mijn geluid per ongeluk nog aanstaat voel ik me juist enorm opgelaten.
Maar dan zeg ik er niks van want ja aso en debiel, maar niet verboden ofzo? En vaak lijken het ook geen redelijke mensen, dus ik heb ook geen zin in een discussie/ruzietje. Ik kijk wel naar ze met een blik van wtf??? Maar dat zien ze natuurlijk niet Totale focus op dat scherm. Op een perron loop ik nog wel eens weg van de herrie, en in een trein ga ik ook nog wel eens naar een andere coupƩ maar eigenlijk debiel dat dat de oplossing is.
Het boeit mij echt niet en ik vind het ook niet aso of debiel. Als ik zelf mn oortjes indoe hoor ik het toch niet