Wss vanwege het gehalte mensen die er geneigd zikm afval en/of vuurwerk in te gooien
Maar is het niet zo dat je eerst moet scannen en dat daarna de klep zich pas opent?
Edit: zoals Marquez zegt dus.
Mijn bieb heeft dit gewoon en ik heb een abonnement waarbij je geen boetes betaald.
Overigens heb ik dan nog steeds boetes op de pas van mijn kind
Wat zou jij kiezen?
- Huidige situatie
- Altijd zomertijd
- Altijd wintertijd
0 stemmers
Huidige situatie (omschakelen tussen zomertijd en wintertijd):
- Op 21 juni: Zonsopkomst rond 05:20 uur, zonsondergang rond 22:00 uur.
- Op 21 december: Zonsopkomst rond 08:45 uur, zonsondergang rond 16:30 uur.
Altijd zomertijd:
- Op 21 juni: Zonsopkomst rond 05:20 uur, zonsondergang rond 22:00 uur (geen verandering).
- Op 21 december: Zonsopkomst rond 09:45 uur, zonsondergang rond 17:30 uur (één uur later dan de huidige situatie).
Altijd wintertijd:
- Op 21 juni: Zonsopkomst rond 04:20 uur, zonsondergang rond 21:00 uur (één uur eerder dan de huidige situatie).
- Op 21 december: Zonsopkomst rond 08:45 uur, zonsondergang rond 16:30 uur (geen verandering).
Ik ben voor alles behalve altijd wintertijd
Ja echt? Lijkt het je niet vreselijk om in december tot kwart voor 10 in het donker te zitten? Mijn winterdepressie could never.
Bij mijn bieb vroeger niet, maar dat zou wel beter zijn ja
Tja je hebt even veel zonlicht op een dag dus deprimerend blijft het toch wel, en ik zou dan juist aan het einde van de dag iets van zonlicht mee kunnen pakken op weg naar huis. Ipv nu zowel in het donker naar werk en naar huis
Ik ga sowieso al in het donker naar mijn werk dus dat extra uur in de ochtend moet ik nog wel overleven, met als voordeel dat je nog in het licht naar huis kan. Maar ik leef voor de lange avonden in de zomer, die zijn heilig.
Ik vond het echt AFGRIJSELIJK dat het in Australië om 6 uur echt pikkedonker was (hun winter).
Zou daar nooit willen wonen, überhaupt, maar die niet bestaande avonden waren misschien nog het allerergste.
Alles lijkt me beter dan Scandinavië: in de zomer nooit donker in de winter nooit licht. Krijg echt een naar gevoel daarvan.
Jaa je hebt er ongeveer 2 weken lang dat je maar 3 uur lang licht hebt per dag en ook iets van een maand dat je 0-1 uur donker hebt per dag. Echt zo raar.
Arjen Lubach had eens een mooi item over de zomer en wintertijd. Daarin legde hij uit dat de wintertijd de meest logische tijd is.
Ik krijg hier echt error van
Merk jij überhaupt iets van zomertijd wintertijd
- Ja, ik ben meer moe/wordt eerder of later wakker/voel iets
- Nee, als het er niet zoveel over ging zou ik het niet door hebben. Ik heb geen strak ritme/geen interne klok. Misschien zou ik het door hebben als me ineens opvalt dat het nog/al donker/licht is.
0 stemmers
Het gaat niet om je kinderen hier, het gaat om jezelf!
Ik heb de eerste twee dagen echt altijd weer schrikmomenten “is het al zo laat!?” Zoals nu bijv, het is al 22:00
Verder heb ik er lichamelijk of qua ritme geen last van
En oh ja vaak ben ik die avond/nacht met vrienden ofzo als de zomer/wintertijd ingaat en maak ik die verandering van de tijd heel actief mee haha
Hoe ver van te voren stuur jij een uitnodiging voor je verjaardagsfeestje oid? Als je die viert!!
- Half jaar van te voren
- 4/5 maanden van te voren
- 3 maanden van te voren
- 2 maanden van te voren
- 1 maand van te voren
- 2/3 weken van te voren
- Weekje van te voren
- Spontaan diezelfde week nog
- Anders
0 stemmers
Ik had een uurtje korter nachtdienst maar anders niet nee
Hier ook, meestal heb ik het andersom, het uur erbij. Dit was dus wel lekker.