Stel je persoonlijke vraag #49

Ik dacht vroeger dat iedereen weleens een ernstige brand of bijvoorbeeld een ongeluk had meegemaakt. Alsof dat standaard was. Heel bijzonder hoe ik daar op kwam, waarschijnlijk teveel spannende films gekeken op te jonge leeftijd😅

4 likes

Ik dacht wel dat er een 50/50 kans was dat we vermist zouden raken toen ik als kind door de Bermuda driehoek heen vloog onderweg naar Florida. Dat we in Nederland geen piranha’s hadden was wel tot me doorgedrongen maar op vakantie was dit voor mij toch wel een reëel risico. Net als de kans dat je tijdens een boswandeling ineens in drijfzand zou belanden.

5 likes

Controleer jij je borsten op knobbeltjes/verhardingen/veranderingen?

• Nee, dit doe ik nooit
  • Heel sporadisch, bijv. 3x per jaar
  • Ik doe dit met enige regelmaat, bijv. eens per 1 of 2 maanden
  • Ik doe dit heel regelmatig bijv. elke maand of vaker
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Hoeveel mensen weten dat jij op dit/een forum zit?

• Niemand
  • 1 of 2 mensen
  • 3 tot 5 mensen
  • 5 tot 10 mensen
  • Meer dan 10 mensen

0 stemmers

Echt bijna iedereen die ik ken weet dat ik hier zit, mijn collega’s, vriendinnen, huisgenoot, gezin, maar ik heb echt het idee dat ik daarin een van de weinigen ben. Ze weten trouwens niet de exacte website, maar wel dat ik op een meidenforum zit.

7 likes

Als je in een appartementencomplex zou gaan wonen, zou je je dan onveiliger voelen in een appartement op de begane grond?

• Ja, ik zou me daar niet veilig voelen
  • Misschien een beetje
  • Nee, dit heeft geen invloed op mijn gevoel van veiligheid
  • Geen idee
  • Anders

0 stemmers

Als je je niet helemaal veilig voelt bij het idee van een appartement op de begane grond, zou dit dan invloed hebben op je woonkeuze?

• Ja, ik zou niet voor een appartement op de begane grond kiezen
  • Ik zou hier alleen voor kiezen als er andere omstandigheden zijn die het voor mij veiliger laten voelen (bijvoorbeeld de wijk, buren, de ligging, etc)
  • Nee, ik zou mijn keuze hier niet door laten beïnvloeden
  • Anders

0 stemmers

1 like

Tenzij het beneden appartement echt een goede tuin heeft

6 likes

Als je je niet veilig voelt in een appartement op de begane grond, is dat gebaseerd op ervaringen of is het gewoon het idee, of iets heel anders?

• Gewoon het idee
  • Ervaringen van mezelf of anderen
  • Iets anders

0 stemmers

2 likes

We woonden ooit in een appartement op de begane grond. Ons raam was direct naast een weg met stoep. En mensen vonden het heel grappig om 's nachts op ons raam te bonken of om overdag -wanneer ons raam open stond- plantjes uit onze vensterbank te pakken of stelen.

2 likes

Mensen zijn echt stom :angry:

Wij hebben onze keuken aan de straatkant, hoe vaak daar geen mensen ‘per ongeluk’ tegen het raam aan staan echt loop door

1 like

Het lijkt me heel vervelend dat je geen raam kunt laten openstaan

10 likes

Ik woon op de begane grond en enige wat me een onveilig gevoel geeft is idd ramen open s nachts (dus daarom doe ik het niet). Wel heel jammer, want i love it.

3 likes

Ze weten trouwens niet de exacte website, maar wel dat ik op een meidenforum zit.

Eh Luzarl??? Het heet niet forumpuellarum…

13 likes

omg zo trots dat ik deze in één keer snapte, zes jaar Latijn was geen verspilde moeite!!

23 likes

Ik vond het voornamelijk irritant dat ons balkon ook op begane grond was, dus weinig privacy gevoel vanuit de straat: ieeedereen ‘hallo’ zeggen als ze langs liepen etc. En liet het raam 's nachts niet open op slaapkamer, doe ik nu bij woning wel & vind ik veel fijner.

2 likes

Ja dit, is wel meer overlast in het centrum en niet met mijn ramen open kunnen slapen etc zou ik heel vervelend vinden.

Nu kan dat in mijn gebouw wel want de achterelkaar zit aan het water, maar toch had je in het verleden bij de benedenwoningen wel meer last van wildplassers etc.

Bij een huis vind ik een raam beneden open ook niet chill trouwens.

3 likes

Ik vind het ook niet fijn als mensen vanaf de straat binnen kunnen kijken. Een vriendin woonde op de begane grond en zij had van dat plakplastic tegen het raam, en een man ging toen door het kiertje binnenkijken? Ik zou me echt doodschrikken.

Bij een huis lijkt me dat net zo goed niet fijn trouwens, het hangt inderdaad vooral van de locatie af. Huizen hebben vaak (als ze niet in het centrum liggen) wel iets van een voortuintje en zitten niet direct aan de straat, dat scheelt ook. Maar ik vind wonen vanaf de eerste verdieping een stuk fijner qua ramen.

6 likes

Op de middelbare school noemden twee jongens in mijn klas mij weleens Pollala. Het ergste was nog dat het best wel spot on was ook, want ik leek in die tijd best wel op haar, dus I ain’t even mad :joy: hahaha.

2 likes

Ik ben ook altijd verbaasd als mensen (vooral 's avonds) hun gordijnen etc openlaten terwijl iedereen gewoon naar binnen kan kijken

9 likes

De begane grond is wel toegankelijker natuurlijk, kan me wel voorstellen dat je er sneller overlast of wat dan ook hebt. Desondanks heb ik me nooit onveiliger gevoeld dan toen ik bovenin een appartementencomplex woonde, mijn stalker voor de deur stond, en ik besefte: ik kan NERGENS naartoe, ik zit hier nu echt opgesloten in mn eigen huis want de enige in- en uitgang is geblokkeerd en als hij nu mijn appartement in de fik steekt of hij wil me iets aandoen of wat dan ook dan zit ik hier min of meer gewoon op de bank mijn dood af te wachten :’’) Ik heb nu een woning met meerdere in-/uitgangen en dat voelt voor mij toch prettiger (niet vanwege de stalker, dat is heel snel opgelost)

15 likes

Mijn oma wilde altijd de gordijnen open want anders voelde ze zich opgesloten

4 likes