Stel je persoonlijke vraag #49

Ik probeer zoveel mogelijk contant te betalen en heb ook bijna altijd wel contant geld op zak. Ik merk dat ik met mijn smartphone of pinpas veel te makkelijk geld uitgeef aan onnodige dingen. Door contant geld uit te geven en fysiek de biljetten/muntjes te moeten overhandigen zie ik letterlijk het geld voor mijn neus verdwijnen en vind ik het veel makkelijker om mij aan een bepaald budget te houden, want op is op. Mijn pinpas gebruik ik meestal alleen als het echt moet.

2 likes

Aangezien ik vandaag een echt vruchtbare werkdag had en niets beters te doen bedacht ik me dat ik eigenlijk al 10 jaar lang nergens kom buitenshuis met een echt aangenaam toilet? Op de uni zat je met je knieeën tegen de deur gepropt als je groter dan 1.70 meter was, op mijn eerste baan zak ik half in de lavabo en het was het onderhoud echt niet goed. Op mijn huidige werkplek zijn het echt jaren '70 toiletten waar nooit iets is gedaan inclusief rare rolsloten waarbij ik twee maanden heb zitten zoeken naar de manier om ze op slot te doen? Dus bij deze een nutteloze poll.

Heb je een fijn toilet op je werk?
  • Ja
  • Nee
  • Wat een rare vraag, nog nooit over nagedacht

0 stemmers

Raam staat altijd open en het licht doet het niet

1 like

Ik heb standaard een briefje van 50 euro in mijn telefoonhoesje voor de zekerheid

1 like

Ha dat is een voordeel als mijn vader naar NL komt (woont buiten europa), hij wil ook alles cash, maar heeft altijd behoorlijk wat over aan het einde van zijn trip en dat krijg ik dan cadeau :grin:.

7 likes

Want thuis :grin:

1 like

Ik werk 95% van de tijd thuis en vind mijn eigen toiletten heel fijn! Soms werk ik op locatie en de meest “vaste” locatie heeft ook een prima toilet eigenlijk!

Ik vind ze wel heel vaak op andere plekken zoals restuarants, winkels o.i.d. heel irritant / vies.

2 likes

1 op de 5, dat vind ik dan weer bovenverwachting hoog.

Betalen mensen in jouw omgeving met vaak met contant geld?

• Nee zelden
  • Ja bijna altijd
  • Af en toe

0 stemmers

Ik ben de enige vrouw op mijn locatie dus heb in theorie een toilet voor mezelf. Mannentoilet zijn er drie. In de praktijk is het zo dat mijn mannelijke collega’s hun toiletten gebruiken totdat ze moeten poepen. Dan bevuilen ze mijn hokje. Ik tref echt de walgelijkste situaties aan. Toevallig vorige week bespreekbaar gemaakt dus ben benieuwd of ze er iets mee doen.

11 likes

Deze personen zijn wel mensen met zwart geld haha.

7 likes

Ik kwam oude afleveringen tegen van ‘Oplichters in het buitenland’ (met Kees van der Spek).

Ben je weleens gescamd tijdens een vakantie in het buitenland? Licht vooral je antwoord toe als je wilt.

• Ja, best vaak
  • Ja, enkele keren
  • Ja, een enkele keer
  • Nee

0 stemmers

Van wat ik me kan herinneren:

• De klassieke armbandjes scam in Montmartre, ze lieten me pas gaan als ik betaalde
  • Gedoneerd aan goed doel wat waarschijnlijk niet bestond (ook Parijs)
  • €5 voor garderobe betaald terwijl garderobe gratis was (Spanje)
  • Fake buskaartje gekocht (Spanje)
  • Man leidde me af en pakte mijn geld, maar hij liet het daarna zelf weer vallen waardoor ik het weer kon oprapen (Bulgarije) :clown_face:

Allemaal als tiener behalve die laatste, haha.

2 likes

Gezakkenrold in Barcelona, op wonderbaarlijke wijze wel weer een lege portemonnee terug gekregen via de politie na een paar maanden.

En gescamd op bali bij een pinautomaat, werd toen een week later opeens groot bedrag gepind van m’n creditcard. Gelukkig toen alerte creditcard maatschappij die contact met mij opnamen en alles geblokt hadden (en voor verzekerd)

Ja!! Waarom doen ze dat!?
Wij hebben tegenwoordig te weinig toiletten voor de hoeveelheid collega’s 17 mannen 3 vrouwen dus helaas is de dames wc ook vaak bezet nu. Maar voorheen alleen door mannen bezet als ze gingen poepen!

1 like

Mn ex was stom genoeg om balletje balletje te doen in Parijs. Helaas ook met mijn geld.

3 likes

Ooit ons als mega naieve toeristen in India door een tuktukbestuurder laten omlullen dat we echt met hem mee moesten omdat het wandelend niet te doen zou zijn. Echt zo dom, het metrostation had letterlijk de naam van de bezienswaardigheid waar we heen wilden.

De blauwe google maps lijn is hoe we gereden zijn, de roze pijl hoe we hadden kunnen wandelen :sweat_smile:

52 likes

Bij mij ook de armbandjes scam bij de Sacré-Coeur :joy:. Ik was toen met school naar Parijs en was echt 15/16 ofzo.
En een (andere) keer bij de Eiffeltoren toen er een gozer kwam aanlopen en een roos overhandigde. Ik pakte hem aan en mijn vriend zei meteen “LAAT VALLEN DAT DING!”. En ja hoor, daar kwam die vriendelijke meneer mijn geld opeisen. Heb hem op de grond gegooid en ben doorgelopen.

4 likes

Omg, ja in een Afrikaans land door een groep jongens meegenomen naar een sloppenwijk waar we de dorpsoudste moesten ontmoeten en 25 kilo rijst moesten kopen :joy: we waren er nog voor gewaarschuwd maar wij dachten naïef als we waren: ja oké maar dat zijn niet déze jongens, want deze zijn echt heel aardig. Het waren 100% deze jongens.

3 likes

Ze kunnen nog steeds aardig zijn toch? Idk ik vind dit soort dingen nooit zo erg want je komt als een relatief rijke tourist in een arme wijk, lekker belangrijk als je dan een paar tientjes afhandig worden gemaakt.

Maar misschien ligt dat aan mij. Ik zou die jongens er niet minder aardig om vinden, ze willen gewoon rondkomen.

7 likes

In Spanje of Portugal moesten we iemand betalen die op een stuk grond autos een plaats aanwees terwijl dat echt niet nodig was, maar misschien was dat wel een legit iets, ik heb geen idee. Het voelde wel een beetje shady

Dan nog de toiletten vraag op werk. Er is 1 heel chille wc, bij de receptie voor bezoekers. Ruim en altijd netjes, maar onhandig om elke keer heen te lopen, want andere verdieping. Dan heb je nog alle andere wc’s die op zich heel regelmatig schoongemaakt worden, maar ik werk in een sociaal werkbedrijf/ werkvoorziening en personeel deelt de toiletten met alle sw medewerkers en ik tref echt heel regelmatig hele ranzige dingen aan. Dat iemand vergeten is door te spoelen na het poepen, bloed op de muur en dat soort werk. Ik maak echt regelmatig rechtsomkeert

2 likes

Beroofd in een buitenwijk van Kaapstad, met mes en al. Gelukkig niks gebeurd omdat we meteen pinden en het gaven en het geld (paar 1000€ dus echt HEEL veel Randen) via de verzekering teruggekregen uiteindelijk :sweat_smile:

3 likes