Stel je persoonlijke vraag #49

Ik ben nooit gescammed maar elke keer dat iemand het probeerde (en dat is best vaak) waren het ALTIJD Roma/Sinthi of wat de correcte term ook is. Dus eerlijk gezegd als iemand er zo uit ziet ga ik ze automatisch uit de weg.

4 likes

maar jij bent een rijke toerist en zij moeten rondkomen in de ‘sloppenwijk’, ik vind dit een beetje een naar bericht eigenlijk

Hoezo? Is nog steeds een scam hoor. Niet iedereen die in een sloppenwijk woont is een scammer/heeft geen andere manier om rond te komen.

11 likes

Maar waarom zou je voor de fun naar een sloppenwijk gaan? “Oh even kijken hoe arm iedereen hier is :clown_face:”

10 likes

In China is het wel een paar keer geprobeerd, maar ben er nooit ingetrapt, ik was al gewaarschuwd. Verder heb ik ongetwijfeld wel eens teveel betaald voor iets, maar dat hij hoort erbij. Ik ben trouwens gewoon in Nederland een keer gerold op het treinstation, weg telefoon helaas.

1 like

Luisterde jij vroeger naar smurfenhouse

0 stemmers

En de samsonrock?

• Ja ook
  • Ja die wel
  • Neen

0 stemmers

3 likes

Ze zegt wel ‘meegenomen door hen om de dorpoudste te ontmoeten’ he dus het was niet zomaar mensen kijken.

Wij hebben een dixi op 1 locatie en op de andere locaties openbare wc’s die dus door iedereen gebruikt mogen worden. Over het algemeen is de fixi het meest fris :joy:.
(op die dixi locatie doet de woningbouw traag met het inbouwen van een wc)

1 like

Heb wel een keer ruzie gemaakt met zo’n man van de klassieke armbandjesscam. Oja en een keer 10 keer zoveel betaald voor de taxi (maar dat was geen scam) in Vietnam. Die taxichauffeur keek ons nog heel ongelovig aan en wij maar “yeah keep the change, keep the change”. Hij helemaal blij. Bleek dat we het verkeerde briefje hadden gegeven. Het is hem gegund, hoop dat we hem een leuke dag bezorgd hebben.

@Blablabla ik zou een beroep kunnen uitvoeren waar een tekort aan is, maar mijn gezondheid wil ook wat.

7 likes

Dit was 10 jaar geleden, toen ik nog dacht dat bedelende mensen gewoon mensen zonder geld waren. Ik heb toen een keer geld gegeven aan een bedelende vrouw op blote voeten met een baby. Vond het zo hartverscheurend dat die op straat zaten dat ik me de hele dag rot heb gevoeld. Toen ging ik uitzoeken of ik nog meer kon doen om haar te helpen en kwam ik erachter dat het een criminele organisatie was en ik met mijn geld mensenhandel had ondersteund.
Dat je als toerist te veel betaalt voor dingen vind ik niet zo erg maar ik vond dit echt heel verdrietig.

1 like

welk van deze dingen heb jij wel eens gedaan of laten doen?

• tanden bleken
  • wimperlift
  • wenkbrauwen threaden
  • ogen laseren
  • fillers
  • haren verven
  • wenkbrauwen of wimpers verven
  • cosmetische botox
  • permanent (krullen of steil)
  • permanente make-up
  • piercing buiten oorlellen
  • tattoo
  • nephaar (pruik/weave/whatever)
  • neppe nagels/gel/acryl etc
  • toothgem
  • niks van dit alles

0 stemmers

welke van deze dingen zou je nog wel eens willen doen? (nog nooit gedaan)

• tanden bleken
  • wimperlift
  • wenkbrauwen threaden
  • ogen laseren
  • fillers
  • haren verven
  • wenkbrauwen of wimpers verven
  • cosmetische botox
  • permanent (krullen of steil)
  • permanente make-up
  • piercing buiten oorlellen
  • tattoo
  • nephaar (pruik/weave/whatever)
  • neppe nagels/gel/acryl etc
  • toothgem
  • niks van dit alles

0 stemmers

1 like

Smurfenhouse heb ik zelfs de single van :sunglasses:

4 likes

In veel armere landen wordt je als buitenlander continu gescamd met van alles wat je koopt. Eten, taxi, souvenirs, maar ik vind het 9 vd 10 keer terecht.

Een taxichauffeur in India heeft me wel een keer proberen te scammen door extreem (echt uren) om te rijden naar het vliegveld. Hij had wel heel lief gevraagd hoe laat m’n vlucht was zodat ik niet te laat zou komen dus was ook weer niet 100% klootzak.

9 likes

Ik twijfel over threaden want ik krijg steeds meer gezichtsbeharing als bijwerking van m’n medicatie :sweat_smile: maar vind m’n donzige bakkebaarden ook wel een vibe

3 likes

Nee de scam was dus dat je zonder het te weten daarmee heen genomen werd en ze dan druk gingen uitoefenen om je veel geld afhandig te maken

1 like

Ik bedacht me laatst ineens dat wij in groep 7/8 een project hadden over Equador en dat we toen allemaal een sloppenwijk gingen knutselen, soort maquette moesten we maken
 :woozy_face: En de leraar ging ook beoordelen welke het mooiste/echtste was. Vond er toen niets raars aan, maar laatst dacht ik ineens: wat was dat voor iets geks eigenlijk?!

12 likes

Heb jij iets wat je buitensporig ergert tov het echte leed dat het veroorzaakt?

• Ja, namelijk
  • Nee

0 stemmers

2 likes

ja echt buitensporig veel dingen

even een voorbeeldje van vandaag, zag iemand met zo’n Lowlands-bandje nog om. krijg daar braakneigingen van.

39 likes

Labeltjes in kleding

6 likes

Mijn dekbed en dekbedovertrek die op papier dezelfde maat hebben en in de praktijk net een paar centimeter verschillen waardoor het dekbed een beetje opkrult aan de zijkanten in plaats van netjes past :mad::mad::mad:
En ook als een dekbed niet goed tot aan de bovenkant zit maar naar beneden is gezakt waardoor je boven met te veel hoes zit, maar daar kan met lintjes of veiligheidsspelden nog wel Ă­ets aan gedaan worden.

Maar ook die reclames van dat bepaalde “dekbed dat in de was kan waardoor je nooit meer een overtrek hoeft te gebruiken!!1!1!” Rot op, wat een lelijk kutding lijkt me dat, ik worstel nog liever elke nacht met mijn dekbed dan dat ik me in laat palmen door die stomme advertentie.

32 likes