Gewoon geen enkel ras.
Zijn er eigenlijk nog honden die niet doorgefokt zijn?
Er zijn toch echt aantoonbaar meer ernstige bijtincidenten met âpitbullâ achtige honden dan andere rassen. Ik snap ook echt niet waarom je per se een hond wil die potentieel zo gevaarlijk voor je omgeving is. En ja teckels kunnen ook agressief zijn, maar je leest nou nooit dat een peuter een arm kwijtraakt of erger na een aanval van een teckel.
MuilkorfJE
Honden ja, hondenrassen, nee niet bepaald. Maar toch zijn er wel gradaties voor mân gevoel, zo zou ik ook geen Labrador en dergelijke willen omdat die veel kans hebben op bepaalde erfelijke aandoeningen en godver, zielig, maar als ik die basset van Romy zie of mopshondjes en Franse Bulldogs die vanaf dag 1 een oncomfortabel leven lijden met vooral pijn en moeite, dat voelt nĂłg erger.
Hele artikel is niet bijzonder. De intro zegt alles wat je moet weten
- Goh, lollig
- Cringe
- Ik heb gereageerd en toenâŠ
0 stemmers
Klinkt beetje als een verloren weddenschap
Maar die bijtincindenten staat daar ook bij naar wat? Want tuurlijk is er aanzienlijk meer incidenten naar andere honden, daar zijn ze voor gefokt, dat zit in hun genen. Maar ik geloof echt niet dat er meer bijtincidenten zijn naar mensen dan een ander ras.
Wij hebben een stafford gehad, deze hond is geen keuze geweest qua ras. Een familielid zorgde slecht voor het diertje en mijn vader heeft hem in huis genomen. Anyway, hondintolerantie kan je in ieder geval heel erg veel mee. Zolang je maar niet ontkent dat het bestaat en er de juiste middelen voor aanschaft & opvoeding. En daar gaat het vooral mis bij deze rassen.
Nee is ook totaal niet erg als zon hond een andere hond aan flarden scheurt
Tuurlijk zal er een deel bevooroordeeldheid in zitten. Maar ben het wel eens met wat je zegt. Als ze bijten dan is de schade veel groter dan wanneer de jack russel vd buurman dat doet. Zelfde geld voor de eigenaren. Ik vertrouw ook zeker de meeste eigenaren die een stafford aanschaffen niet.
Overigens waar ik op aanhaakte ging wel over het stukje ernstige bijtincidenten dat daar dus wel een groot verschil inzit of dat richting mensen is of richting andere honden. Omdat richting honden erin gefokt zit, kan ook niemand ontkennen. Maar richting mensen denk ik dat er heel erg weinig ernstige bijtincidenten zijn. Volgens mij, maar dat wil ik zo even uit gaan zoeken bijt een herder bijv die niet als hoog risico hond aangeschreven staat veel vaker richting mensen dan andere honden en die kunnen ook veel schade aanrichten.
En zoals hieronder gezegd vind ik als een hondje aan flarden word gebeten echt niet ok. Maar de discussie werd hier zoals die op mij overkwam gevoerd op honden die mensen bijten.
Niet wat ik ermee bedoelde te zeggen want dat is zeker niet hoe ik het zie. Alleen van de hondintolerantie kun je vaak dingen op anticiperen. Altijd naar buiten met muilkorf bijvoorbeeld, honden negeren aanleren, naar rustige plekken gaan.
Snap echt de lol niet van een hond zo moeten beperken. Je kiest er soms niet voor, maar als de kans al groter is bij bepaalde rassen dat ze zo reactief kunnen zijn, dan zou ik er al niet aan beginnen. Het plezier zit bij mij echt in een maatje hebben waar ik vrij de bossen mee in kan en gewoon ook chill mee op een terras kan zitten. Hoe âcoolâ je een hond er ook uit vindt zien, voor mij is het het niet waard als ze al bekend staan als honden waar je gruwelijk mee moet oppassen.
Helemaal eens. Ik ben onwijs verliefd geworden op het karakter van een stafford maar vind de hondintolerantie een vreselijke eigenschap. De reden dat hoe lief en leuk ik ze ook vind zelf nooit 1 zou nemen. Want je moet altijd opletten, altijd signaleren en daarop anticiperen. Voor zowel baas als hond zeer onprettig.
Thanks, ik ga dit even opzoeken!
Ik ging al naar het strand voor de Duinenmars, dus goeie timing
Ik ga morgen naar de efteling
(en zondag en maandag ook
)
Hardlopen maar das in elk weer
Klussen in huis
Voor de goede orde, mijn âgoh lolligâ is sarcastisch!
Ja dit @JustinBieber . Ik houd echt van alle honden, ook deze, maar dit is wel gewoon ook regelmatig in het nieuws geweest.
Kinderen vaak slachtoffer hondenbeet, plastisch chirurgen willen maatregelen Dit is alleen al een artikel van de afgelopen jaren. Wat waarschijnlijk naar hetzelfde onderzoek wijst, het is best een algemeen bekend iets eigenlijk. Ze zeggen ook dat een teckel ook voor bijtincidenten zorgen, maar dat er toch wel naar voren komt dat het vaker en ernstiger is bij de zogenoemde âhoogrisico hondenâ.