Stel je persoonlijke vraag #49

Ja, gescheiden en nu bijna 3 jaar samen met diegene.

2 likes

Donatella VERSACE

• :purple_heart:
  • ik ken deze meme niet

0 stemmers

Samenvatting

12 likes

Dit is niet waar, dit is gewoon verzonnen en wordt als feit aangehaald zonder dat daar bronnen voor zijn. Er is ĂŒberhaupt niet zoiets als een “nanny dog”. Je moet sowieso nooit een hond alleen laten met kinderen en al helemaal geen bully breed :woozy_face:

Wat wel een feit is dat deze honden oorspronkelijk gebruikt werden voor hondengevechten.

33 likes

N=1 maar ik ken een chihuahua met een muilkorf :sweat_smile: en die gaat full on attack zonder een enkele waarschuwing. Het is ook elke keer kantje boord goed gegaan zonder muilkorf en de enige optie nu is opsluiten als er mensen in huis zijn en altijd aangelijnd + met muilkorf rondom mensen. Zelfs het opsluiten gaat niet goed want ze heeft al een deur kapot gebeten omdat ze er door heen probeert te bijten.

De eigenaren hebben vanaf het begin alles goed gedaan en zodra ze agressief begon te worden hebben ze ook daar alle hulp voor ingeschakeld, dierenarts, puppy cursussen, hondenfluisteraren en iedereen komt terug dat het beestje gewoon gestoord is :sweat_smile: Het grootste probleem is dat ze bij hun dus super lief is en geen enkele vorm van agressie toont. Dus ik snap ook dat ze niet zomaar denken ok spuit er in en klaar. De hond heeft het buiten dat gezin na blijkbaar niet zo op de rest van de wereld :joy:

2 likes

Behalve een extreem doorgefokt rasdier kopen

13 likes

Dat gaat er sowieso al fout met de aankoop van alle doorgefokte hondjes. Ik bedoelde ‘goed gedaan’ qua opvoeding, zorgen voor de juiste hulp etc. Wat hun keuzes waren voor de aanschaf heb ik niet gevraagd.

1 like

In mijn ogen is echt rasdier doorgefokt, dat bedoel ik meer

1 like

Gewoon geen enkel ras.

4 likes

Zijn er eigenlijk nog honden die niet doorgefokt zijn?

2 likes

Er zijn toch echt aantoonbaar meer ernstige bijtincidenten met ‘pitbull’ achtige honden dan andere rassen. Ik snap ook echt niet waarom je per se een hond wil die potentieel zo gevaarlijk voor je omgeving is. En ja teckels kunnen ook agressief zijn, maar je leest nou nooit dat een peuter een arm kwijtraakt of erger na een aanval van een teckel.

10 likes

MuilkorfJE :joy:

2 likes

Honden ja, hondenrassen, nee niet bepaald. Maar toch zijn er wel gradaties voor m’n gevoel, zo zou ik ook geen Labrador en dergelijke willen omdat die veel kans hebben op bepaalde erfelijke aandoeningen en godver, zielig, maar als ik die basset van Romy zie of mopshondjes en Franse Bulldogs die vanaf dag 1 een oncomfortabel leven lijden met vooral pijn en moeite, dat voelt nóg erger.

2 likes

https://www.ad.nl/binnenland/tim-zet-vacature-voor-functie-vriendin-op-linkedin-eerst-nulurencontract-later-vaste-aanstelling~ae921c4d/

Hele artikel is niet bijzonder. De intro zegt alles wat je moet weten

• Goh, lollig
  • Cringe
  • Ik heb gereageerd en toen

0 stemmers

1 like

Klinkt beetje als een verloren weddenschap

1 like

Maar die bijtincindenten staat daar ook bij naar wat? Want tuurlijk is er aanzienlijk meer incidenten naar andere honden, daar zijn ze voor gefokt, dat zit in hun genen. Maar ik geloof echt niet dat er meer bijtincidenten zijn naar mensen dan een ander ras.

Wij hebben een stafford gehad, deze hond is geen keuze geweest qua ras. Een familielid zorgde slecht voor het diertje en mijn vader heeft hem in huis genomen. Anyway, hondintolerantie kan je in ieder geval heel erg veel mee. Zolang je maar niet ontkent dat het bestaat en er de juiste middelen voor aanschaft & opvoeding. En daar gaat het vooral mis bij deze rassen.

1 like

Nee is ook totaal niet erg als zon hond een andere hond aan flarden scheurt :crazy_face:

3 likes

Tuurlijk zal er een deel bevooroordeeldheid in zitten. Maar ben het wel eens met wat je zegt. Als ze bijten dan is de schade veel groter dan wanneer de jack russel vd buurman dat doet. Zelfde geld voor de eigenaren. Ik vertrouw ook zeker de meeste eigenaren die een stafford aanschaffen niet.

Overigens waar ik op aanhaakte ging wel over het stukje ernstige bijtincidenten dat daar dus wel een groot verschil inzit of dat richting mensen is of richting andere honden. Omdat richting honden erin gefokt zit, kan ook niemand ontkennen. Maar richting mensen denk ik dat er heel erg weinig ernstige bijtincidenten zijn. Volgens mij, maar dat wil ik zo even uit gaan zoeken bijt een herder bijv die niet als hoog risico hond aangeschreven staat veel vaker richting mensen dan andere honden en die kunnen ook veel schade aanrichten.
En zoals hieronder gezegd vind ik als een hondje aan flarden word gebeten echt niet ok. Maar de discussie werd hier zoals die op mij overkwam gevoerd op honden die mensen bijten.

1 like

Niet wat ik ermee bedoelde te zeggen want dat is zeker niet hoe ik het zie. Alleen van de hondintolerantie kun je vaak dingen op anticiperen. Altijd naar buiten met muilkorf bijvoorbeeld, honden negeren aanleren, naar rustige plekken gaan.

Snap echt de lol niet van een hond zo moeten beperken. Je kiest er soms niet voor, maar als de kans al groter is bij bepaalde rassen dat ze zo reactief kunnen zijn, dan zou ik er al niet aan beginnen. Het plezier zit bij mij echt in een maatje hebben waar ik vrij de bossen mee in kan en gewoon ook chill mee op een terras kan zitten. Hoe “cool” je een hond er ook uit vindt zien, voor mij is het het niet waard als ze al bekend staan als honden waar je gruwelijk mee moet oppassen.

6 likes

Helemaal eens. Ik ben onwijs verliefd geworden op het karakter van een stafford maar vind de hondintolerantie een vreselijke eigenschap. De reden dat hoe lief en leuk ik ze ook vind zelf nooit 1 zou nemen. Want je moet altijd opletten, altijd signaleren en daarop anticiperen. Voor zowel baas als hond zeer onprettig.

3 likes