Op welke wetenschappers doel je? Want dan weet ik waar we het over hebben.
Ik vind dit heel interessante materie!
Ondanks dat ik zelf ADHD heb en dus neurodivergent bent, geloof ik niet in alle diagnoses, vooral hoogsensitief. Ik geloof best dat er mensen zijn die gevoeliger zijn dan andere etc, maar zoals het nu is met hsp geloof ik niet in. Ik heb daar altijd beetje het gevoel bij dat deze mensen of geen diagnose willen als adhd of ass want te heftig of dat deze mensen geen diagnose krijgen maar wel iets willen zijn en dus maar hsp zeggen te zijn. Klinkt niet aardig, dat snap ik, maar ik heb ook weer het gevoel dat door hsp de mensen die wel ââechtââ iets hebben, minder serieus genomen worden. Beetje van heb je er weer zo een.
Ook word ik echt moe van al die zelf gediagnosticeerde mensen op tiktok en insta en het hele iedereen heeft een beetje adhd of ass.
Tegelijkertijd ben ik wel van mening dat het goed is dat er meer over gesproken wordt en er meer over bekend wordt, zeker voor vrouwen, want neurodivergent zijn is soms f*cking lastig en dan is het wel fijn dat er meer (h)erkenning komt.
Dit merk ik wel heel erg bij ouders in een diagnostiek traject.
Het is âgewoonâ een gevoelig kind en de prikkels in de klas zijn âgewoonâ teveel. Etc
En dan willen ze soms dus ook bepaalde dingen niet mee laten nemen in een diagnostiek traject .
wow lijkt wel iets van kingsman ofzo, wat eng?? ik wist helemaal niet dat dit bestond (of misschien alleen bij de cia ofzo, daarom âverbodenâ om gewoon te kopen)
Geen idee dat het bestond trouwens, maar serieus waar is mijn privacy dan nog
Zijn er mensen buiten je partner/gezin die je (vrijwel) elke dag spreekt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nog iets specifieker
- Ja en ik heb een relatie of gezin
- Ja en ik heb geen relatie of gezin
- Nee en ik heb een relatie of gezin
- Nee en ik heb geen relatie of gezin
0 stemmers
Nou ja als je memes doorgestuurd krijgen spreken vindt
Nee ik bedoel wel echt een gesprekje, over je dag ofzo
Wow creepy. Zou persoonlijk het liefst al dit soort privacy invading dingen (net als smart deurbellen) willen verbieden, maarja. Lijkt me in ieder geval prettig als je aan de buitenkant kan zien dat er een camera in zit, want zoân exemplaar kun je dus ook mee de sauna in nemen waar je je telefoon niet mag gebruiken maar natuurlijk wel een bril op mag.
Wel op de app, gewoon zo in het echt zie ik misschien 1x per maand iemand
âDe VVD heeft naar aanleiding van de dalende vaccinatiegraad een wetsvoorstel ingediend om een vaccinatieplicht voor de kinderopvang door te voeren.â NPO radio 1
Anoniem:
(En dan niet als kinderen door omstandigheden niet of anders gevaccineerd moeten worden, die vallen onder wel gevaccineerd.)
- Mee eens
- Niet mee eens
- Anders
0 stemmers
Een klikgeluidje op dat apparaat verplichten die loeihard afgaat wanneer je fotoâs maakt met die bril
En een groen lampje dat aangeeft dat het een smartbril is.
Dit ook voor mobieltjes ajb!
in sommige landen is dat al zo toch? in oost-aziĂ« (weet niet zeker waar allemaal) kun je het sluitergeluid niet uitschakelen omdat mannen vaak fotoâs maken onder jurkjes en rokjes van vrouwen op bijvoorbeeld roltrappen
Zo heb ik eens geklaagd bij een sauna dat iemand een mobiel mee had in de toko. Ja dat konden ze niet verbieden want mensen lezen daar ook een boek op
Hoe het daar inmiddels gaat weet ik niet maar sindsdien let ik echt op dat soort voorwaarden
Ik dacht Japan en Korea
Yess!
als jij een rok/jurk draagt, draag je er dan iets van een short onder? dus geen normaal ondergoed maar echt een langer broekje
- ja altijd
- soms
- nee nooit
- anders/nvt/draag nooit rok of broek
0 stemmers
ik heb pas 4 jaar geleden ofzo ontdekt dat dit bestaat en sindsdien voel ik me pas comfortabel in jurken/rokken, voelde me altijd zo naakt
Smart glasses was in mijn hoofd een bril om slimmer over te komen maar gatsie wat is dit eng!
Ik heb op de een of andere manier sinds eind februari extreem drukke sociale weken met max 1-2 avonden/dagen per week niks. Allemaal heel leuk maar kan tegelijk ook niet wachten tot het na pasen allemaal voorbij is en ik gewoon weer lekker kluizenaartje kan spelen (behalve mijn partner die ik 1-2 avonden/dagen per week zie, maar die telt niet echt ). Maar ik app idd wel dagelijks met vrienden, zowel in groepen als 1 op 1