Stel je persoonlijke vraag #49

Ik haat naar bed gaan, precies hierom.
Zou echt elke pil ter wereld vreten om er af vanaf te komen.
Nog niet gevonden :sweat_smile:

5 likes

Het gaat echt fucking hard waaien, die 24 graden is alleen warm als je achter een grote muur kunt blijven. Waarschijnlijk voelt het op straat gewoon als 12

2 likes

Ik ga met mijn eigenwijze kop toch in een park of op het terras drankjes doen :clown_face:

3 likes

Hoe ik denk dat ik er morgen uit zie:

IMG_6038

Hoe ik er echt uit zie waarschijnlijk:

IMG_6039

Maar ik blijf hoop houden, gun mij gewoon een terrasdag. Ik heb het nodig. Vandaag was ondanks de wind ook lekker met het zonnetje en morgen wordt het nog 10 graden warmer.

28 likes

Wie doet er met me mee voor een everything shower omdat het ineens zomer wordt?

• Ik ben altijd summerready
  • Ja stressss
  • Ik geloof niet dat het warm wordt
  • Ik douche nooit

0 stemmers

Nee joh, lekker zwemmen met harige pootjes who cares

12 likes

Haha omg voor het eerst dat ik dit iemand anders ook hoor zeggen. Ook echt m’n fave ik kan dat ook echt goed :thought_balloon::thought_balloon::thought_balloon::thought_balloon: soms ga ik ook eerder in bed liggen hiervoor

7 likes

Ik geloof niet dat het dermate warm wordt dat een everything shower nodig is.

5 likes

Vind jij het ook zo’n raar idee dat andere mensen ook gewoon een persoon zijn met een leven en dingen doen? En dus bv diepe gesprekken hebben met een ouder net zoals jij die wel eens hebt of dat ze in de douche zichzelf staan in te zepen of hun teennagels knippen of dat ze in bed liggen met een kopje thee en een boek of weet ik veel wat. Gewoon het idee dat mensen ook nog een heel persoon zijn met een leven en dingen buiten jou om en dat ze ook nog buiten die interacties met jou om bestaan? En dat ze gewoon echt dingen doĆ©n in dat leven?

• Ja raar
  • Nee niet raar om te beseffen
  • Hallo gaat alles wel goed met jou om 1 uur snachts

0 stemmers

4 likes

Ik ervaar geen stress maar ik sta wel zodra ik wakker word aan. Of in ieder geval mijn hoofd. Ook als dat om 5 of 6 uur ā€˜s ochtends is. ik kan dan gewoon niet mezelf omdraaien en verder slapen, ik begin meteen te denken aan wat ik die dag moet doen etc. Overigens is het niet zo dat ik daar dan ook naar handel en in actie kom. In plaats daarvan lig ik dan vervolgens nog tot 8 uur al zuchtend te woelen en wanhopig te proberen weer in slaap te komen en na te denken over hoe zonde het is dat ik nu weer een paar uur in bed niks lig te doen terwijl ik ook niet slaap.

6 likes

Jaaa hier denk ik echt vaak over na! En dat je zoveel mensen nooit gaat leren kennen, maar een x aantal mensen in je leven (per toeval oid) zal tegenkomen en anderen altijd vreemden blijven. Of dat ik mensen zie zitten in de auto (bijvoorbeeld bij file) en me afvraag waar ze naartoe op weg zijn of hoe hun gezin eruit ziet etc. Mega interessant

39 likes

Ja, dit allemaal! Ik woon in een flat en denk ook vaak aan al die levens die zich hier om me heen afspelen waar ik geen weet van heb.

25 likes

Haha wat grappig hoe je dit zo zegt, ik heb er werkelijk waar nog nooit een gedachte aan besteed 🫣

2 likes

Dit heb ik ook! Maar juist ook vooral over mensen in landen hier ver vandaan. Dat er nu op dit moment zoveel mensen hun leven leven, die je inderdaad nooit gaat kennen. En wat is dan de manier van leven in Tibet of Nieuw-Caledoniƫ of waar dan ook. En dat ik dat dan waarschijnlijk ook nooit ga weten.

7 likes

Dit klinkt een beetje als basisschoolkinderen die verwonderd zijn over het feit dat hun meester of juf niet 24/7 op school woont. :wink:

20 likes

Ja ik voel me eigenlijk meestal de hele dag wel opgejaagd, en soms kan ik daar ineens niet meer tegen. Gisteren was ik er zo gefuckt over dat ik echt Dragonball z achtige proporties van woede op voelde komen :joy:

3 likes

Ja heel vreemd eigenlijk, maar tegelijkertijd ook heel logisch natuurlijk haha. Hier was geloof ik een woord voor ook.

ā€œSonder — noun. the realization that each random passerby is living a life as vivid and complex as your own.ā€

Gepaard met dit had ik laatst ook weleens zo’n enge realisatie dat ik ook helemaal alleen ben in mijn hoofd eigenlijk, en dat er ook niemand is die mij volledig snapt en begrijpt. Sowieso heb ik de laatste tijd veel te veel existentiĆ«le debbie downer gedachtes haha :joy:

13 likes

Dit heb ik ook! Dat er achter die voordeuren hele levens zijn, inclusief andere gewoontes en regels. Ik kan het soms zelfs een beetje beangstigend vinden dat de ā€˜normaal’ achter elke deur weer anders is.

5 likes

Ja! Vooral dat je niet weet hoe iemand is als diegene alleen is. Je weet alleen van jezelf wat je doet als je alleen bent en hoe dat is. Anderen hebben die momenten ook maar dat stuk ken je helemaal niet. Idd hoe iemand doucht, of alleen in bed ligt te lezen, een kopje koffie drinkt thuis etc.

7 likes

Heb je weleens een ervaring of realisatie gehad wat aanvoelde als ā€˜hoger spiritueel bewustzijn’? Waardoor je blik op het leven eigenlijk nooit meer echt hetzelfde is geweest of drastisch is veranderd?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet/misschien

0 stemmers