Ohh ik snap wat je bedoelt!
Ja, er is natuurlijk een groot verschil tussen mannen haten en je leven vervolgens âmanloosâ (haha) inrichten uit wrok of haat, of gewoon een leven leiden waarin de zoektocht naar een man geen onderdeel van is. Dus dan is de gedachte âmaar wat als je een keer een leuke man tegenkomt?â ook geen onderdeel meer van je leven, zeg maar. Dat is meer het perspectief, denk ik.
Ik denk dat de 4B movement ook meer tegen het patriarchaat in Z-K is dan tegen mannen op individueel niveau. In China zie je onder vrouwen een soortgelijke beweging en in Japan ook. Het heeft dus ook wel te maken met hoe de samenleving is ingericht in Oost-AziĂŤ en de verwachtingen die geplaatst worden op vrouwen, wat @Vaiana ook zegt.
Mja voor mijzelf vind ik over het algemeen mijn carrière gewoon leuker, belangrijker en meer een doel in mijn leven dan de focus op een relatie. Neemt niet weg dat ik nu heel gelukkig ben met mijn relatie lol. Sorry ik kan er misschien een andere keer iets meer over zeggen maar ik heb nu een afspraak!!