Hoe doe jij je T-shirt of trui aan?
- Eerst de armen, dan je hoofd
- Eerst je hoofd, dan de armen
- Anders (hoe?)
0 stemmers
Hoe doe jij je T-shirt of trui aan?
0 stemmers
Ook weer zoân vraag waar ik geen antwoord op heb zonder het eerst uit te voeren haha
Ik kan me ook echt niet voorhalen hoe ik een tshirt aan doe? Heel gek.
Ik ging me net aankleden en toen had ik de trui al aan en dacht ik wat deed ik nou? Ik vind het echt knap als mensen weten wat ze moeten antwoorden op zoân poll altijd meteen.
Ik ken een paar vrouwen in mijn omgeving die hieraan meedoen. Niet actief of extreem uitgesproken ofzo. Meer dat ze hebben gekozen voor een carrière + zien vrienden, familie, reizen en hobbies als de focus in hun leven.
Als ik mijn vriend niet had leren kennen had ik dit misschien ook wel gedaan
Je schrijft âals de focus in hun levenâ dat is hoe ik op dit moment mijn leven ook met tevredenheid leid.
Maar dat klinkt nog wel heel anders dan âvrouwen klaar zijn met mannen en besloten hebben ze niet meer te daten, te trouwen, seks met ze te hebben of hun kinderen te barenâ
Dit klinkt heel definitief, alsof ze mannen en relaties met mannen voor goed hebben afgezworen.
Hmm ik denk dat voor sommige wel het idee erachter is, bij anderen weet ik het niet zo goed. Van een paar collegaâs bijv. waar ik wat closer mee ben weet ik dat ze er wel zo in staan.
Ik begrijp niet heel goed wat je wil zeggen, om eerlijk te zijn?
Ja, sorry ik bedacht me net ook dat ik niet echt heel duidelijk was
Ik bedoel dat ik het een groot verschil vind, de focus houden op je vrienden/familie/carierre/âgewoonâ zelf gelukkig zijn, of echt mannen afzweren, âhunâ kinderen niet meer willen baren, geen mannen meer willen daten, geen seks meer met mannen, alsof mannen dus niet meer bestaan/niet meer mee doen.
Dat klink voor mij best radicaal en heftig, vind jij dat niet? Ik vind het wel interessant, ik ga me hier wat meer in verdiepen.
Maar het voelt niet als vergelijkbaar met jouw vrienden die hieraan meedoen zoals je schreef, bij jouw vrienden klink het meer als gelukkig zijn met je leven en jezelf, maar niet alle mannen voorgoed afzweren. Je schrijft ook dat jij dat wellicht ook had gedaan als je je vriend niet had, bedoel je dit dan zoals jouw vrienden of echt (in mijn ogen heftiger) zoals de 4B beweging? En bij dat laatste, waarom dan, als je dit wil delen en dit niet te privĂŠ voor je is?
Ik denk dat het niet te vergelijken is met de situatie in Nederland. Zuid Korea heeft oa veel last van geheime cameraatjes, mannen die heel ouderwets denken en volgens mij is de alimentatie daar ook kut. Je wilt niet bekend staan als feminist
Oh ja dat klikt inderdaad heel anders dan het in Nederland is, gelukkig. Wat heftig zeg.
Ben je wel eens 2x (of vaker) naar dezelfde film in de bioscoop geweest?
0 stemmers
Ja omdat ik de film aan een vriendin wilde laten zien omdat ik hem zo leuk vond
Was The Menu
Verliefd op Ibiza
Ohh ik snap wat je bedoelt!
Ja, er is natuurlijk een groot verschil tussen mannen haten en je leven vervolgens âmanloosâ (haha) inrichten uit wrok of haat, of gewoon een leven leiden waarin de zoektocht naar een man geen onderdeel van is. Dus dan is de gedachte âmaar wat als je een keer een leuke man tegenkomt?â ook geen onderdeel meer van je leven, zeg maar. Dat is meer het perspectief, denk ik.
Ik denk dat de 4B movement ook meer tegen het patriarchaat in Z-K is dan tegen mannen op individueel niveau. In China zie je onder vrouwen een soortgelijke beweging en in Japan ook. Het heeft dus ook wel te maken met hoe de samenleving is ingericht in Oost-AziĂŤ en de verwachtingen die geplaatst worden op vrouwen, wat @Vaiana ook zegt.
Mja voor mijzelf vind ik over het algemeen mijn carrière gewoon leuker, belangrijker en meer een doel in mijn leven dan de focus op een relatie. Neemt niet weg dat ik nu heel gelukkig ben met mijn relatie lol. Sorry ik kan er misschien een andere keer iets meer over zeggen maar ik heb nu een afspraak!!
Dat valt ook onder âJa, omdat iemand anders de film ook graag wilde zien en ik nog een keer mee gingâ ook al is het op jouw initiatief
ben je wel eens naar een ladies night in de bioscoop geweest?
0 stemmers
Vier keer naar Frozen 2
En een keer extra naar Black Panther toen de opbrengst naar KWF ging. Oke, ook vanwege de museum scène in het groot.
En Twilight Breaking Dawn 1 & 2
@Vuile_bitch ik vind komende Ladies Night zo raar. Naar Amy Winehouse lekker met de meiden. Klopt voor mijn gevoel niet.
haha ik weet niet hoe dat meestal gaat maar ik ging daar 1 keer heen met mân moeder omdat ze kaarten had gewonnen en het was ook zoân gare nederlandse film. het publiek bestond ook uit van die âhihaho wijnen met de dinnenâ huishoudbeursvrouwen van 60+ echt kippenvel
4x naar Harry Potter and the halfblood Prince
Met verschillende mensen, maar de laatste 2x was met mensen die âm zelf ook al een keer gezien hadden. We waren bloed irritante pubers die alles mee konden zeggen en dat deels ook deden.
Gelukkig was het aan het einde van de draai tijd zegmaar, dus de zaal was half leeg. Maar alsnog: excuses voor iedereen die bij ons in de zaal moest zitten
Ik vond je reactie heel helder hoor!