Stel je persoonlijke vraag #49

Ik krijg die filmpjes alleen als stitches te zien. Dan wordt de trend meestal in geschiedenis context geplaatst. Dus dat dit een vrije tijdsbesteding is voor de gegoede dames, die wat moeten doen met hun tijd. Denk aan Marie Antoinette en aan haar boerderijtje

Als je dit boeit, zou ik Seema R. aanraden om te volgen. Zij is kunsthistorica. En plaatst TikTok trends en virals in historisch perspectief

5 likes

Dit maakt me echt verdrietig

4 likes

Waar vind je die?

2 likes

:clap:

Nodig mij uit voor die geweldige bullshitbaan met volledig thuiswerken.

14 likes

Ik heb gestemd op ja afentoe omdat in de filmpjes die ik zie ik nooit de kinderen zie en het me best leuk lijkt om eens vers brood te bakken, kruiden uit eigen tuin te plukken of kleding te repareren.
In de realiteit ben ik echt verzot op m’n werk en alle uitdaging die erbij zit, dus ik zou het nooit willen.

3 likes

Ja wat is die baan @Crusti_Croc ?!

2 likes

Voel jij je aangetrokken tot de 4B movement?
Is een feministische beweging die gestart is in Zuid Korea omdat vrouwen klaar zijn met mannen en besloten hebben ze niet meer te daten, te trouwen, seks met ze te hebben of hun kinderen te baren.

• Ja
  • Misschien een beetje
  • Nee
  • Ik weet het niet
  • Ik doe dit al
  • Ik doe dit niet maar steun deze beweging wel
  • Ik ben hierop tegen
  • Ik heb hier geen mening over

0 stemmers

Nog een vervolgvraag:

Ik vind deze ontwikkeling

• Begrijpelijk
  • Zorgelijk
  • Goed
  • Slecht
  • Nodig
  • Onzin
  • Moeilijk te begrijpen
  • Ik weet nog niet goed wat ik ervan vind
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Hoe smeer jij dagcremè e.d. op je gezicht?

• De cremè op verschillende plekken in je gezicht als een soort stippen verdelen en daarna uitsmeren
  • De cremè op je handen spuiten, daarna uitsmeren op je handen en dan in je gezicht alles uitsmeren
  • De cremĂŠ spuiten op je hand/vinger en dan zonder uitsmeren gelijk naar je gezicht
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Hoe doe jij je T-shirt of trui aan?

• Eerst de armen, dan je hoofd
  • Eerst je hoofd, dan de armen
  • Anders (hoe?)

0 stemmers

3 likes

Ook weer zo’n vraag waar ik geen antwoord op heb zonder het eerst uit te voeren haha

26 likes

Ik kan me ook echt niet voorhalen hoe ik een tshirt aan doe? Heel gek.

3 likes

Ik ging me net aankleden en toen had ik de trui al aan en dacht ik wat deed ik nou? Ik vind het echt knap als mensen weten wat ze moeten antwoorden op zo’n poll altijd meteen.

5 likes

Ik ken een paar vrouwen in mijn omgeving die hieraan meedoen. Niet actief of extreem uitgesproken ofzo. Meer dat ze hebben gekozen voor een carrière + zien vrienden, familie, reizen en hobbies als de focus in hun leven.

Als ik mijn vriend niet had leren kennen had ik dit misschien ook wel gedaan

5 likes

Je schrijft ‘als de focus in hun leven’ dat is hoe ik op dit moment mijn leven ook met tevredenheid leid.

Maar dat klinkt nog wel heel anders dan “vrouwen klaar zijn met mannen en besloten hebben ze niet meer te daten, te trouwen, seks met ze te hebben of hun kinderen te baren”

Dit klinkt heel definitief, alsof ze mannen en relaties met mannen voor goed hebben afgezworen.

5 likes

Hmm ik denk dat voor sommige wel het idee erachter is, bij anderen weet ik het niet zo goed. Van een paar collega’s bijv. waar ik wat closer mee ben weet ik dat ze er wel zo in staan.

Ik begrijp niet heel goed wat je wil zeggen, om eerlijk te zijn?

2 likes

Ja, sorry ik bedacht me net ook dat ik niet echt heel duidelijk was :cowboy_hat_face:

Ik bedoel dat ik het een groot verschil vind, de focus houden op je vrienden/familie/carierre/‘gewoon’ zelf gelukkig zijn, of echt mannen afzweren, ‘hun’ kinderen niet meer willen baren, geen mannen meer willen daten, geen seks meer met mannen, alsof mannen dus niet meer bestaan/niet meer mee doen.

Dat klink voor mij best radicaal en heftig, vind jij dat niet? Ik vind het wel interessant, ik ga me hier wat meer in verdiepen.

Maar het voelt niet als vergelijkbaar met jouw vrienden die hieraan meedoen zoals je schreef, bij jouw vrienden klink het meer als gelukkig zijn met je leven en jezelf, maar niet alle mannen voorgoed afzweren. Je schrijft ook dat jij dat wellicht ook had gedaan als je je vriend niet had, bedoel je dit dan zoals jouw vrienden of echt (in mijn ogen heftiger) zoals de 4B beweging? En bij dat laatste, waarom dan, als je dit wil delen en dit niet te privĂŠ voor je is?

3 likes

Ik denk dat het niet te vergelijken is met de situatie in Nederland. Zuid Korea heeft oa veel last van geheime cameraatjes, mannen die heel ouderwets denken en volgens mij is de alimentatie daar ook kut. Je wilt niet bekend staan als feminist

4 likes

Oh ja dat klikt inderdaad heel anders dan het in Nederland is, gelukkig. Wat heftig zeg.

2 likes

Ben je wel eens 2x (of vaker) naar dezelfde film in de bioscoop geweest?

• Ja, omdat ik de film heel mooi vond
  • Ja, omdat iemand anders de film ook graag wilde zien en ik nog een keer mee ging
  • Ja, toen een film opnieuw uitkwam in de bioscoop en er dus veel tijd tussen de keren zat
  • Ja, per ongeluk
  • Ja, anders
  • Ik doe dit vaker
  • Weet niet
  • Nee, ik zou dat nooit doen
  • Nee, maar ik zou dit best wel eens kunnen doen
  • Nee, maar had ik wel gewild
  • Gewoon nee
  • Je bent een antwoord vergeten, namelijk…

0 stemmers

2 likes