Stel je persoonlijke vraag #49

Ja omdat ik de film aan een vriendin wilde laten zien omdat ik hem zo leuk vond :rofl::rofl:

Was The Menu

12 likes

Verliefd op Ibiza :joy: :clown_face:

4 likes

Ohh ik snap wat je bedoelt!

Ja, er is natuurlijk een groot verschil tussen mannen haten en je leven vervolgens ‘manloos’ (haha) inrichten uit wrok of haat, of gewoon een leven leiden waarin de zoektocht naar een man geen onderdeel van is. Dus dan is de gedachte ‘maar wat als je een keer een leuke man tegenkomt?’ ook geen onderdeel meer van je leven, zeg maar. Dat is meer het perspectief, denk ik.

Ik denk dat de 4B movement ook meer tegen het patriarchaat in Z-K is dan tegen mannen op individueel niveau. In China zie je onder vrouwen een soortgelijke beweging en in Japan ook. Het heeft dus ook wel te maken met hoe de samenleving is ingericht in Oost-Azië en de verwachtingen die geplaatst worden op vrouwen, wat @Vaiana ook zegt.

Mja voor mijzelf vind ik over het algemeen mijn carriĂšre gewoon leuker, belangrijker en meer een doel in mijn leven dan de focus op een relatie. Neemt niet weg dat ik nu heel gelukkig ben met mijn relatie lol. Sorry ik kan er misschien een andere keer iets meer over zeggen maar ik heb nu een afspraak!!

3 likes

Dat valt ook onder “Ja, omdat iemand anders de film ook graag wilde zien en ik nog een keer mee ging” ook al is het op jouw initiatief

3 likes

ben je wel eens naar een ladies night in de bioscoop geweest?

• ja was leuk
  • ja was traumatisch
  • nee wil ik ook niet
  • nee wil ik wel

0 stemmers

4 likes

Vier keer naar Frozen 2 :joy:
En een keer extra naar Black Panther toen de opbrengst naar KWF ging. Oke, ook vanwege de museum scĂšne in het groot.
En Twilight Breaking Dawn 1 & 2

@Vuile_bitch ik vind komende Ladies Night zo raar. Naar Amy Winehouse lekker met de meiden. Klopt voor mijn gevoel niet.

1 like

haha ik weet niet hoe dat meestal gaat maar ik ging daar 1 keer heen met m’n moeder omdat ze kaarten had gewonnen en het was ook zo’n gare nederlandse film. het publiek bestond ook uit van die ‘hihaho wijnen met de dinnen’ huishoudbeursvrouwen van 60+ echt kippenvel

4 likes

4x naar Harry Potter and the halfblood Prince :sweat_smile:
Met verschillende mensen, maar de laatste 2x was met mensen die ‘m zelf ook al een keer gezien hadden. We waren bloed irritante pubers die alles mee konden zeggen en dat deels ook deden.
Gelukkig was het aan het einde van de draai tijd zegmaar, dus de zaal was half leeg. Maar alsnog: excuses voor iedereen die bij ons in de zaal moest zitten

3 likes

Ik vond je reactie heel helder hoor! :grin:

Ik denk dat het inderdaad niet voor niets is dat deze beweging in Zuid Korea is begonnen en niet in Nederland. Tegelijkertijd snap ik ook dat het zich verspreidt omdat mannen die niet normaal met vrouwen kunnen omgaan een wereldwijd probleem is.

10 likes

Alle delen Lord of the Rings heb ik meerdere keren gezien in de bioscoop. Maar verder ga ik vrijwel nooit, haha.

4 likes

Jurassic World en de eerste twee Harry Potter films toen ze tijdens corona weer in de bios te zien waren.

2 likes

Finding Nemo :tropical_fish:

2 likes

8x ofzo naar bohemian rhapsody

3 likes

Ik vind mannen online de laatste tijd wel echt heel erg naar. Helemaal in comment sections en de podcasts die ze beginnen. Er is echt iets met ze aan de hand volgens mij. Zo ontzettend veel bitterheid en haat, het is echt een beetje creepy aan het worden. Vraag me dan ook af hoe goed ze dat weten te verbergen irl. Zo zag ik ook dat er mannen(of misschien was het 1 man not too sure) in New York vrouwen gewoon in het gezicht aan het stompen zijn omdat ze vrouw zijn? Ik ben echt op het punt gekomen dat ik dit allemaal zie en lees en denk bij mezelf van
Jezus wat moeten we hier nou nog mee? Van wat ik zie, doen we in hun ogen echt niks goed, zijn we moraal verworpen en kunnen we helemaal niks en zijn we nutteloos terwijl in werkelijkheid vrouwen de mogelijkheid hebben om iedereen te eindigen in 1 fucking generatie door gewoon te stoppen met wat er van ons verwacht wordt haha, dus in dat opzicht vind ik de 4B movement wel awesome. Wie niet wil leren moet maar voelen dan haha. Deze mannen willen gewoon niet luisteren, tonen geen respect, en willen niks leren, dus ja ik snap dat ze het opgeven. Verder ook al die podcasts over alpha males e.d, echt vreselijk gewoon. Ik snap ook wel dat de Andrew Tate fanboys elkaar allemaal aanmoedigen om super veel geld te verdienen want dat is ook echt de enige manier voor hun om de verschrikkelijkheid van hun persoon te compenseren en een vrouw aan zich te binden :joy:

7 likes

Haha dit heeft niets met bohemian rhapsody te maken, maar ik zie dat je ‘was traumatisch’ hebt geantwoord op de ladies night vraag.
Maar ik weet nog dat ik diezelfde vraag een tijd geleden had gesteld (met een plaatje van zo’n chippendales-achtig figuur erbij) en toen toen zei jij dat je bijna elke keer ging ‘maar er nog nooit een blote man had gezien’. Heb je er later wel een blote man gezien en was het traumatisch?
haha sorry ik weet niet waarom ik dit onthouden hebt :joy:

1 like

Ik zag laatst iemand uitleggen dat mannen door de geschiedenis heen altijd ‘belangrijk’ zijn geweest en een duidelijke rol hebben gehad. Ze vochten in oorlogen, beschermden hun vrouw en kinderen (tegen andere mannen), zorgden voor inkomen, etc. Maar door emancipatie hebben vrouwen ze nu niet meer op die manier nodig. We kunnen voor onszelf zorgen, kunnen stemmen, verdienen ons eigen geld, kunnen zelf kiezen waar we wonen en met wie. Sommige mannen missen daardoor een soort levensinvulling, want wat is hun rol en identiteit dan nog in deze maatschappij als ze niet meer ‘nodig’ zijn zoals vroeger. Ik denk dat je daardoor steeds meer van die traditionele mannen ziet die het hebben over mannelijke energie en de leiding nemen enzo. En ik denk dat het best kan dat dit ook zorgt voor frustratie en haat bij sommige mannen omdat ze een soort grip verliezen. Ik ben het met je eens dat dat eng is en ik snap heel goed dat vrouwen dit niet willen toelaten in hun leven.

17 likes

Hahah ja 10 jaar geleden een keer met vriendinnen, nooit meer :joy:

1 like

Ja dit heeft denk ik ook wel een groot effect op ze en snap ergens ook wel hoe dat moeilijk is. Wij hebben natuurlijk een beetje hun rol overgenomen nu terwijl onze rol nog steeds het meest op onze schouders rust, want de hulp van mannen in het huishouden is nog steeds niet op hetzelfde niveau. En online iig lijkt het soms alsof ze liever alles doen behalve meehelpen in het huishouden en de wat vrouwelijkere taken op zich nemen, want daar hebben ze geen zin in. Alleen tegelijkertijd willen ze ook niet erkennen dat wat vrouwen doen moeilijk en waardevol werk is, iets wat bij de mannelijke rol op dit moment ontbreekt, dus zwakken ze de waarde van de rol van vrouwen maar af om zichzelf beter te voelen. Ook denk ik dat er nu zo’n soort pseudo masculinity is die zich alleen maar richt op het neerhalen van vrouwen om bij de mannenclub te horen en ik vind het echt een beetje sad. Ik krijg dit soort topics en videos ook wel vaak te zien op mijn social media dus misschien ben ik daardoor ook wel een beetje beïnvloedt haha. Vraag me ook altijd af of het nou een kwestie is van mensen die chronisch online zijn die zich zo gedragen of dat mannen irl hun denkbeelden gewoon heel goed verbergen.

11 likes

Ja, dit en eigenlijk is dat (helaas) wel heel bijzonder! Want nog niet zo lang geleden konden vrouwen dat niet. Dan koos je maar de beste man uit de mannen die je ‘tot je beschikking had’ die er was, want je mocht niet eerst vanuit je ouders op jezelf wonen. Nee dat mocht alleen met een je echtgenoot samen. Ik kan me voorstellen dat er daardoor heel veel ongelukkige huwelijken Ă©n ouders waren, want kinderen die nam/kreeg je gewoon, ook als je dat eigenlijk helemaal niet wilde. Ik weet dat bijvoorbeeld mijn oma mee heeft gemaakt dat de pil op de markt kwam. Na 3 kinderen gehad te hebben was ze daar heel blij mee en is toen begonnen met het slikken van de pil. Ze werd trouwens direct ontslagen zodra ze getrouwd was, zo ging dat in die tijd. Daarna heeft ze haar eigen naaiclub opgericht in haar huis om vrouwen naailes te geven.

Als ik daarover nadenk ben ik zo blij dat ik als single vrouw alleen (met mijn dochter) in een huis kan wonen, kan werken, kan dragen wat ik wil, met vriendinnen (of vrienden maar die heb ik niet haha) op pad kan gaan, inderdaad kunnen stemmen, etc. Onze voorouders konden dat niet. Ik ben daar super dankbaar voor. En dan voor mij, tja, dan moet een in mijn geval man wel écht iets bijdragen aan mijn leven want het is helemaal goed zoals het op dit moment is. Ik was niet altijd op dit punt hoor maar nu is mijn mindset gelukkig wel zo.

Nou goed, dit zeg jij eigenlijk ook allemaal al maar wilde het beamen :grin:

19 likes