Stel je persoonlijke vraag #49

Hier precies hetzelfde, al zijn mijn ouders nu wel helemaal van achteraf betalen terwijl ik me dus nog braaf aan hun wijze les houd. Vind achteraf betalen ook gewoon irritant want ik wil geen geld op mijn rekening dat al “uitgegeven” is.

3 likes

Ik denk dat het mijn productiviteit soms wel en soms niet bevordert. Ik heb een baan waarbij dat sowieso lastig te meten is, want ik heb een leidinggevende functie van een groot team bestaande uit losse teams waarbij het ook zinvol is om zichtbaar te zijn, koffie te drinken met mensen etc en in een kantoortuin kom je dan sneller mensen tegen. Maar ik heb ook superveel hybride overleggen en dan is thuis werken veel fijner want op kantoor loop ik dan telkens van hokje naar hokje te zoeken met allemaal dingen balancerend op mijn laptop die ik met me meesleep. En als ik gefocust aan iets moet werken dan lukt dat op zich thuis en op kantoor allebei wel, hangt ook een beetje van mijn stemming af of ik meer behoefte heb aan de rust van mijn huis of aan de stok achter de deur van op kantoor zijn.

Wat ik wel echt gruwelijk irritant vind is mensen die in een online overleg gaan terwijl ze op hun werkplek zitten, dat gebeurt bij ons veel omdat er te weinig vergaderhokjes zijn, maar dat is zooo storend en die mensen praten vaak 3x zo hard dan ze zouden doen in een live gesprek.

8 likes

Jawel. Maar als je hard en veel plas vult dat bovenkantje zich sneller dan dat het uit te tuit kan komen toch? Lijkt mij in ieder geval.

4 likes

Hoe groot is jouw plasser dan (sorry voor mn bewoording) haha je hebt toch geen groter gat dan dat gat van die plastuit :joy:

4 likes

:sob::sob: stel je hackt klarna voor nike tech

5 likes

Normaal maakt het me niet uit maar momenteel loop ik op krukken dus liever niet :smiley:

Ik vind beide ruk maar als ik moet kiezen kantoortuin (en dan 6 uur per dag ofzo), thuis krijg ik echt weinig gedaan en heb nu werk waarbij het wel echt meetbaar is.

2 likes

Ja een pakketpunt in zeist ofzo. Ik woon in Tilburg. Maar het was op eerste kerst en ondanks dat was mn account dezelfde avond nog opgeheven. Het adres van het pakketje heb ik uiteindelijk kunnen wijzigen maar het huis van een vriendin in Tilburg (heel groot pand met veel studenten dus dan dachten we als ze het komen halen zijn we niet bang) maar is ergens kwijtgeraakt. En ook niet betaald.

1 like

Mijn werk verhuist binnenkort naar een plek waar een gigantische kantoortuin is bedacht voor alle 10 onderzoeksgroepen en die kunnen we dan delen met studenten. Ik ga deze ramp vanaf een afstandje bekijken. Binnen een jaar komen er tussenwanden, kan niet anders

5 likes

Aan de ene kant ben je sneller afgeleid in een kantoortuin, aan de andere kant heb je wel een soort sociale controle waardoor je wel moet werken terwijl ik thuis soms rustig een uur iets anders ga doen. Dus qua productiviteit is het om het even denk ik.

6 likes

Productiviteit is alleen goed voor de werkgever toch
Volgens mij is uit meerdere onderzoeken al wel gebleken dat een kantoortuin tot meer stress leidt etc, dan liever minder productief en minder stress dan een kantoortuin

17 likes

Vertel jij iemand snel dat diegene talent heeft?

• Nee
  • Medium
  • Ja

0 stemmers

1 like

Ik vind echt zelden dat iemand talent heeft maar als ik dat vind dan zal ik wel snel m’n positieve verbazing uiten van wow je bent vet goed hierin! Oid

6 likes

Ik vind de kantoortuin echt de hel op aarde en snap niet dat iemand ooit bedacht heeft dat dit handig zou zijn.

Op mijn vorige werk hadden we dit en ik werkte toen heel veel thuis omdat ik gewoon niet kan werken met zoveel prikkels om me heen. Op mijn huidige werk zit ik op een kamer met 2 andere collega’s en ik werk nu vaker op kantoor omdat ik me nu wel kan focussen op kantoor. En ik dacht dat ik een thuiswerktype was, maar ben vooral iemand die gillend gek wordt in een kantoortuin.

4 likes

Daarom zet ik t altijd in een apart potje.
Alles wat ik met creditcard betaal heb ik een apart potje voor. Als dan de cc rekening komt, boek ik dat direct over.
En met achteraf betalen hoef ik tenminste niet eerst de hele bestelling te betalen en daarna weer wachten tot mn retouren terugbetaald worden.
Maar eigenlijk vind ik bestellen veel teveel gedoe, dus ik doe dat niet zo vaak. Alleen als t niet anders kan of als ik vrijwel zeker weet dat het goed is

1 like

Ja. Vooral als ze een talent voor zeiken hebben :rage:

3 likes

Ja daarom vind ik het zo onbegrijpelijk. Letterlijk ieder onderzoek toont aan dat het totaal desastreus is voor de werknemer en dat het de kwaliteit van het werk totaal niet ten goede komt. Waarom worden er dan nog steeds kantoorpanden met kantoortuinen opgeleverd? Het is ook niet zo dat je meer ruimte kwijt bent met een paar schotten plaatsen, en je kunt in principe nog steeds met flexplekken werken.

10 likes

Hahahahaha, ik heb zo’n ding nog nooit gebruikt, maar als ik zo’n trechter voor in de keuken gebruik en bijvoorbeeld het vocht er te snel/te veel in doe, heeft de onderkant te weinig tijd/ruimte om er uit te komen en overstroomd de bovenkant alsnog en het lijkt me dat dit soort hetzelfde werkt toch? Of ben ik nu even heel dom?

1 like

Nou ik heb dus zo’n ding en die ziet er heel anders uit. Mijne is zo:

En daarmee heb je dat probleem in elk geval niet. Deze is super chill!

11 likes

Maar hier word ik dan weer onzeker van want hier moet je in richten lijkt het? Maar lijkt me wel dat deze beter gaat ofzo.

1 like