Stel je persoonlijke vraag #49

Dit is niet waar. Voor de fiets gelden dezelfde regels als auto. Van de site van Rijksoverheid:

U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol. Dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag en daarmee tot gevaar voor anderen. Het alcoholgehalte in uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille. Dat is net als in de auto of op de motor.

6 likes

Nouja, ik denk niet dat dat bijdraagt, en een helm kan ook niemand wat schelen, dat heeft 9/10 schooterrijders wel ergens liggen hoor. Dus ja we zijn het niet eens. Hoe boeiend haha

Gelukkig alleen wat hersenletsel

5 likes

Ik heb toevallig laatst de politie iemand zien stoppen die echt duidelijk dronken op de fiets zat. Maar even afstappen en je mag weer verder.

Vind dronken op de fiets stappen ook wel echt Nederlandse cultuur en was verbaasd toen ik hoorde dat het dus niet mag.

3 likes

Je kan wel je rijbewijs B kwijtraken, als je dat hebt, bij een positieve controle of rijverbod. Ik hoor en zie het hier in België vaker gebeuren.

4 likes

Als je dronken op de fiets bent en je hebt een rijbewijs B, blaast positief dan kan je een rijverbod met je auto hebben of je rijbewijs B kwijtraken. Wordt alleen door de politierechtbank gedaan. Heb je geen rijbewijs B dan word je veroordeeld tot een boete betalen.

8 likes

Onder alle omstandigheden (dus niet alleen dronken) ligt het aantal mensen die hersenletsel oplopen bij een val met de fiets hoger volgens mij.

5 likes

Ja je binnen opsluiten is veiligst misschien

4 likes

Mag was de verkeerde woordkeuze, want openbaar dronkenschap mag natuurlijk eigenlijk ook al niet. Maar in the end zal een agent na een uitgaansavond eerder scooters aanhouden dan fietsers om te controleren of je niet teveel hebt gedronken. Maar ik kan me voorstellen dat dit een ebike wel aantrekkelijker maakt voor jongeren dan een scooter.

2 likes

Als mensen zich op Instagram aan hun volgers excuseren dat ze MIA* zijn/waren denk jij
*missing in action

• Wow wat voel jij jezelf belangrijk, alsof iemand dit doorhad
  • Soms wel chill, meestal onnodig
  • Niet gemerkt maar goed dat je het ff meldt
  • Ja, ik dacht al waar is deze persoon!

0 stemmers

• Ik merk nooit dat iemand MIA is
  • Ik merk heel soms bij favoriete influs dat ze MIA zijn
  • Ik merk regelmatig dat influs MIA zijn

0 stemmers

1 like

Influs :smiling_face_with_tear::sob:

2 likes

Eerlijk het komt wel dicht in de buurt van influenza en ze verspreiden zich als virussen

4 likes

Stel je bent bij een ~ beauty salon ~ voor je haar/nagels/bikinilijn

Krijg je dan wel eens een compliment over je haar/nagels/kut?

• Ja, en ik geloof dat het een oprecht compliment is
  • Ja, maar geloof het niet per se zullen ze wel tegen iedereen zeggen
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik ben wel benieuwd of men complomenten krijgt over haar vulva.

5 likes

Wel eens over mn schaamhaar haha

2 likes

Ik zou het over mn kut ook echt ongepast vinden.

10 likes

Iemand van het forum kreeg hier toch een compliment over? Weet ff niet meer wie

1 like

Ik. :smiling_face_with_tear: Was tijdens het zetten van een piercing, ze wilde zelfs een foto maken om in haar portfolio te doen.

1 like

Dit ka zeker wel mensen schelen. Mensen kozen bewust voor een blauw kenteken zodat er geen helm hoefde. Die mensen schaffen dan ook geen helm aan cuz why would they? Dat voordeel is volledig weggevallen met een helmplicht waardoor je op een elektrische fiets nu even hard gaat als een blauw kenteken scooter. Het was hier iig nummer 1 reden om de scooter te verkopen voor een elektrische fiets en ik zag dit bij veel mensen. Scooters worden sindsdien ook bijna niet verkocht. Het heeft niks neer wat het aantrekkelijk maaktz

4 likes

Een huisarts invalster heeft volgens mij eens gezegd ‘je hebt een mooie strakke vagina wand’ of ‘een mooie doorbloedde vagina wand’

Toch een mooi compliment

6 likes