Ken jij iemand persoonlijk die een scooter heeft?
- Nee
- Ja 1
- Ja meerdere
0 stemmers
Ken jij iemand persoonlijk die een scooter heeft?
0 stemmers
Ik vind het jasje wel heel mooi eigenlijk en juist de hals niet willen verpesten door er iets onder te dragen. Oh wacht ik zie nu dat je haar navel ziet nee zo zou ik niet per se naar kantoor gaan haha
Dat komt natuurlijk ook omdat je voor scooters echt rijles moet nemen en examen moet doen (als je geen autorijbewijs hebt) en voor een ebike niet. Daarnaast moet je sinds vorig jaar ook een helm dragen bij een blauw kenteken, dus het hebben van een scooter wordt ook wel onaantrekkelijker gemaakt tov een elektrische fiets.
Naja ik zie vooral er pubers op dus dan kan ik het ze niet zo kwalijk nemen. Een volwassene op een fatbike is wel echt een asshole.
Maar dat is al tig jaar zo, dat je voor scooters een rijbewijs moet hebben er niet voor een electrische fiets . Dus ik denk dat dat zeker niet de reden is. De electrische fiets is gewoon, gelukkig, wat populairder geworden onder alle generaties.
In combinatie met je username helemaal leuk deze post
& helemaal eens, wat een tijd en energie had een elektrische fiets gescheeld vroeger (hier ook 30km per dag).
Maar op de basisschool op een fatbike: whyyyy. Laatste verkeersexamen was er ook zoān stukje bij NPO van verontwaardigde groep 7 kinderen dat ze geen gewone fiets hadden en niet op hun fatbike mochten deelnemen aan het verkeersexamen?!
Ik reageer toch ook op een bericht waarin je zegt dat je al jarenlang minder scooters ziet haha. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik denk dat de helmplicht en het nodig hebben van een rijbewijs hieraan bijdraagt. In onze generatie koos iedereen voor een scooter (waar dat kon) en nu is dat de fatbike/ebike. En je mag natuurlijk wel gedronken hebben op de fiets en bij een scooter niet.
Dit is niet waar. Voor de fiets gelden dezelfde regels als auto. Van de site van Rijksoverheid:
U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol. Dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag en daarmee tot gevaar voor anderen. Het alcoholgehalte in uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille. Dat is net als in de auto of op de motor.
Nouja, ik denk niet dat dat bijdraagt, en een helm kan ook niemand wat schelen, dat heeft 9/10 schooterrijders wel ergens liggen hoor. Dus ja we zijn het niet eens. Hoe boeiend haha
Gelukkig alleen wat hersenletsel
Ik heb toevallig laatst de politie iemand zien stoppen die echt duidelijk dronken op de fiets zat. Maar even afstappen en je mag weer verder.
Vind dronken op de fiets stappen ook wel echt Nederlandse cultuur en was verbaasd toen ik hoorde dat het dus niet mag.
Je kan wel je rijbewijs B kwijtraken, als je dat hebt, bij een positieve controle of rijverbod. Ik hoor en zie het hier in Belgiƫ vaker gebeuren.
Als je dronken op de fiets bent en je hebt een rijbewijs B, blaast positief dan kan je een rijverbod met je auto hebben of je rijbewijs B kwijtraken. Wordt alleen door de politierechtbank gedaan. Heb je geen rijbewijs B dan word je veroordeeld tot een boete betalen.
2.000 mensen op een bevolking van bijna 18 miljoen die in bijna alle omstandigheden op de fiets stapt.
Onder alle omstandigheden (dus niet alleen dronken) ligt het aantal mensen die hersenletsel oplopen bij een val met de fiets hoger volgens mij.
Oh, gewoon niet meer fietsen dus!!
Ja je binnen opsluiten is veiligst misschien
Mag was de verkeerde woordkeuze, want openbaar dronkenschap mag natuurlijk eigenlijk ook al niet. Maar in the end zal een agent na een uitgaansavond eerder scooters aanhouden dan fietsers om te controleren of je niet teveel hebt gedronken. Maar ik kan me voorstellen dat dit een ebike wel aantrekkelijker maakt voor jongeren dan een scooter.
Als mensen zich op Instagram aan hun volgers excuseren dat ze MIA* zijn/waren denk jij
*missing in action
0 stemmers
0 stemmers
Influs